Podle provozovatelů tanečních kurzů má současná generace tanečníků své nástupce, pokles zapsaných žáků je dán spíše populačním vývojem než nezájmem o tanec.

„Co se týká mládeže, tam počty klesají. Je to ale hlavně kvůli populačnímu poklesu, na středních školách není tolik otevřených tříd," řekla Joanna Martynková, která má v třinecké společnosti Trisia na starosti vzdělávací kurzy. Dospělých zájemců o lekce tance podle ní přibývá. „Mají větší zájem než třeba před třemi roky. V podzimním kurzu jsme měli 42 dospělých párů," doplnila Martynková.

Pokud jde o mladé tanečníky, podobný trend popisuje i Hana Janáčková z KulturyFM, která v minulém roce otevřela tři běhy tanečních kurzů pro začátečníky. „Pokles je dán spíše populačním vývojem, navíc v minulém roce se otevřelo Kulturní centrum ve Frýdlantu nad Ostravicí, kde mají také taneční. Na Frýdek-Místek jsou ale ty tři běhy slušný počet," uvedla Janáčková, která se stará o mládežnické kurzy.

Enormní zájem o taneční byl podle ní kolem roku 2004. „Začali jsme otevírat pátý kurz, nakonec i šestý, poté to kleslo. Přibližně do předloňského roku jsme měli čtyři kurzy," doplnila Janáčková s tím, že v poslední době mají mladí více zájem o hodiny, které jsou v neděli. Od letošního ledna chodí do frýdecko-místeckého Národního domu asi 96 lidí do tanečních pro pokročilé. „Od loňska otevíráme superpokročilé taneční, kam chodí kolem dvaceti párů," doplnila Hana Janáčková s tím, že pokud mají páry zájem, mohou se jim lektoři věnovat i nadále. Poté vystupují například na začátečnických ‚šluskolonách'.

Lektorka: Máme šikovné tanečníky

A jak v posledních letech mladí lidé tanec ovládají? „Nevím, jestli máme na kursisty štěstí, ale řekla bych, že máme docela šikovné tanečníky. Myslím si, že jsou v posledních letech více otevřenější, nebojí se komunikovat," řekla Jana Šodková, která předává taneční zkušenosti v Národním domě ve Frýdku-Místku. Taneční repertoár lektoři obměňují. „Klasika zůstává, všichni musejí umět waltz, valčík, tango nebo cha-chu, přidali jsme ale například merengue. Obměňují se i samotné tance, třeba u ‚diskotance' se snažíme hledat a přidávat nové prvky," uzavřela lektorka, která učí tanec přibližně osmnáct let.