VYBERTE SI REGION

Lidí na železničních přejezdech umírá stále více

Moravskoslezský kraj - Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o trojnásobek. Odborníci se obávají, že v průběhu letních měsíců se počet nehod na přejezdech ještě zvýší.

15.7.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: DENÍK/Zuzana Plocková

Zatímco v prvních šesti měsících uplynulého roku na železničních přejezdech zahynulo sedm lidí, letos už si vyžádaly dvaadvacet životů. „Dalších čtyřiaosmdesát mrtvých si vyžádaly střety vlaků s osobami. Každý den tak na železnici zbytečně zahyne člověk, dá se předpokládat, že počet nehod se během letních měsíců ještě zvýší,“ uvedl Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce.

V Moravskoslezském kraji bylo za prvních šest měsíců roku 2008 zaznamenáno třináct nehod. Tři lidé zahynuli, devět bylo zraněno. V prvním pololetí loňského roku při šesti nehodách na přejezdech v kraji zemřel jeden člověk a dva byli zraněni. Z údajů Drážní inspekce vyplývá, že v nemalé části případů k nehodám dochází vinou neznalosti, nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů ze strany veřejnosti.

„Dokazují to statistiky. Při 112 nehodách v celé republice zahynulo letos už dvaadvacet lidí, dalších čtyřiapadesát bylo zraněno. Na přejezdech tak při porovnání prvního pololetí loňského a letošního roku zemřelo už o patnáct osob více. Mezi nejčastější přestupky na přejezdech patří nerespektování výstražného světelného zařízení, přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem. Ještě častější ovšem bývá nedodržování nejvyšší povolené rychlosti jízdy přes železniční přejezd. Šoféři jezdí přes přejezdy i o několik desítek kilometrů větší rychlostí,“ uvedl Neusar.

Drážní inspekce chce rovněž zabránit, aby na železnici umíraly děti, které si nebezpečí hrozící na kolejích i kolem kolejí v mnoha případech vůbec neuvědomují. Proto připravila před letními prázdninami projekt Hurá na cesty. Tento učební materiál rozeslala Drážní inspekce do všech 3855 základních škol v České republice. Má formu velké interaktivní tabule, na které děti mají za úkol správně rozpoznat bezpečné a nebezpečné situace na dráhách. Tabule obsáhla nejen železnici, ale i lanovku, metro a tramvajovou dráhu.

„Zejména děti a mladí lidé často zapomínají, že tramvaje mají i na přechodu pro chodce přednost,“ upozorňuje Neusar.

Autor: Břetislav Lapisz

15.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pracovníci společnosti Severomoravské vodovody a kanalizace při opravě potrubí.

Kvůli poruše potrubí netekla voda v několika budovách. Školáci měli volno

Zastávka v centru Frýdlantu nad Ostravicí.

Školáci zkrášlili autobusovou zastávku

Další dětská hřiště ve Frýdku-Místku dostanou nový kabát

Děti se mohou těšit na opravená nebo v podstatě úplně nově vybudovaná dětská hřiště.

Odborníci na trh práce horníkům radí, co mají dělat po propuštění

Zaměstnanci, kteří budou opouštět těžební společnost OKD, mohou využívat mobilní poradenské středisko úřadu práce. Jeho pracovníci zájemcům poskytují poradenské služby přímo v prostorách Dolu Paskov, v němž OKD asi za dva měsíce ukončí těžbu.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies