„Než se toto zařízení uvede do provozu, musí projít právě zkušebním polygonem. Tyto závěsné lokomotivy se totiž pohybují až ve třicetistupňovém náklonu,“ prozradil spolumajitel společnosti Ferrit Miroslav Heczko s tím, že osmdesát procent všech výrobků vyvážejí do zahraničí. „Nejvíce do Ruska, Polska, druhý rok už taky do Číny, jejíž trh je pro nás stále zajímavější. Zájem o naše produkty je ale taky v Kazachstánu, Turecku, Ukrajině, ve Vietnamu a Mexiku. V České republice je hlavním odběratelem OKD. Celkový obrat firmy, která zaměstnává 214 lidí, překračuje jednu miliardu korun. Prakticky nic nevyrábíme na sklad, takže vše hned směřuje k zákazníkům,“ sdělil strategii Miroslav Heczko.

Důlní dieselová závěsná lokomotiva je trakční prostředek určený pro přepravu vlakové soupravy po jednokolejové závěsné dráze v horizontální rovině a v úklonech do 30 stupňů. Lokomotivu je možno používat v prostředích s nebezpečím výbuchu metanu a uhelného prachu v černouhelných dolech.

Ferrit je významným zaměstnavatelem v okolí. „Naše firma se stále přizpůsobuje požadavkům trhu. I když máme velké konstrukční oddělení, stále se bohužel potýkáme s nedostatkem kvalitních konstruktérů,” dodal Heczko s tím, že se zabývají i výrobou dalších zařízení. Vyrábí například důlní pozemní kolejové lokomotivy, důlní nakladače, dieselové manipulátory a další zařízení pro dopravu materiálů a osob v dolech.