VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Foukání práškového uhlí sníží náklady i ekologickou zátěž

Třinec - Třinecké železárny (TŽ) ve čtvrtek zahájily nejmodernější technologii výroby železa. Do vysokých pecí vhání práškově namleté uhlí, což nahradí část koksové vysokopecní vsázky.

29.11.2013
SDÍLEJ:

V Třineckých železárnách byla slavnostně spuštěna moderní technologie - foukání práškového uhlí do vysokých pecí. Nový technologický proces sníží spotřebu metalurgického koksu, emise tuhých znečišťujících látek i celkové náklady.Foto: Marek Cholewa

Projekt injektáže práškového uhlí do vysokých pecí si vyžádal investici ve výši 700 milionů korun. Ta se ale podle vedení firmy nejpozději do tří let vrátí.

Nový technologický proces sníží nejen spotřebu metalurgického koksu, ale i emise tuhých znečišťujících látek a rovněž celkové náklady na výrobu surového železa. TŽ se díky této investici stanou nezávislé na dodávkách koksu odjinud, protože potřebnou část, tedy asi 700 kilotun za rok, si vyrobí samy ve dvou koksárenských bateriích.

„Význam tohoto projektu pro huť vidím zejména ve snížení ekologické zátěže, ale také v očekávaných ekonomických přínosech," říká první místopředseda dozorčí rady TŽ Ján Moder.

„Slavnostní klik", kterým byla nová technologie počítačem ve velíně spuštěna, provedl ve čtvrtek po 11. hodině dopoledne generální ředitel železáren Jan Czudek.

Je přesvědčen o tom, že snížení nákladů na výrobu železa usnadní ocelářské firmě pozici na evropském i světovém trhu a zvýší konkurenceschopnost.

„Vzhledem k návratnosti investice, která se pohybuje v rozmezí dvou až tří let, šlo o významný krok kupředu," dodal generální ředitel.

Stavba patří k nejvýznamnějším investičním akcím třinecké hutě v posledním roce. Provoz zařízení zajistí stávající zaměstnanci železáren, kteří prošli rekvalifikací. Jan Czudek konstatoval, že projekt má hodně dlouhou historii, rozhodující však bylo rozhodnutí dozorčí rady v listopadu 2011, že se projekt zahájí.

„Moderní technologie nahrazuje část vysokopecní vsázky jemně namletým uhlím, které je injektováno přímo do vysoké pece přes výfučny. Celý proces je tak jednodušší a ekologičtější," vysvětlil vedoucí realizačního týmu projektu Radek Olszar. „Kolem 18. prosince se chceme dostat na provozní parametry," naznačil.

Autor: Marek Cholewa

29.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Ilustrační foto.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Čtyřleté děvčátko v Jablunkově vypadlo ze třetího patra

U vážně zraněného dítěte v Jablunkově, které vypadlo z okna, zasahovaly v pátek vpodvečer posádky zdravotnické záchranné služby.

Na náměstí Svobody stavbaři dokončují stavbu nové kašny

Náměstí Svobody ve Frýdku-Místku již brzy ozdobí nový prvek.

AKTUALIZUJEME

Vlak smetl na přejezdu mezi Baškou a Pržnem auto, řidička zemřela

Neštěstí se stalo v pátek dopoledne na železniční trati mezi Baškou a Pržnem. Vlak tam na železničním přejezdu na dolním konci Pržna smetl auto.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení