VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolejnice z Třince míří do Ázerbájdžánu

V těchto dnech začala v Třineckých železárnách příprava další dodávky kolejnic pro modernizaci a rekonstrukci železniční tratě Baku Tbilisi Kars v Ázerbájdžánu.

7.4.2017
SDÍLEJ:

Třinecké železárny. Ilustrační snímek. Foto: Deník/Marek Cholewa

Generální opravu železniční tratě v celkové délce přesahující 900 kilometrů realizují od roku 2011 firmy ve skupině Moravia Steel Třinecké železárny. Oprava probíhá ve dvou etapách, z nichž první v délce přesahující 300 kilometrů byla dokončena v roce 2014. První část druhé etapy Baku Bejuk Kjasik rovněž v délce 300 kilometrů bude ukončena letos v červnu, její druhá část povede až k íránské hranici, kde je členitý horský terén. Druhá část skončí počátkem roku 2019. „Zakázka pro Ázerbájdžánské železniční dráhy spočívá v kompletní dodávce železničního svršku a stavebně montážních prací, její část tvoří i dodávky kolejnic a dalších výrobků produkce Třineckých železáren," upřesnil Mojmír Kašprišin, místopředseda dozorčí rady společnosti M-Steel Project, která celou akci zastřešuje.

Projekt pojistila Exportní garanční a pojišťovací společnost. Spolupráce začala v roce 2011, kdy EGAP pojistil rekonstrukci první etapy. Na základě dobré reference byl pak stejný model použit i pro druhou etapu. Celková hodnota obou kontraktů přesahuje 750 milionů eur. Zakázka pro státní železnici v Ázerbájdžánu patří k největším pojištěným vývozním projektům.

Zástupci státní pojišťovny si během návštěvy v huti prohlédli výrobní provoz válcoven, kde z třinecké oceli vznikají kolejnice a další produkty mimo jiné také právě pro Ázerbájdžán. „Aktuálně jde o největší projekt, který jsme pojistili, je garantován státní zárukou Ázerbájdžánu. První etapa rekonstrukce železnice je skvělou referencí a jsem rád, že české firmy získaly i tuto druhou etapu. Pojistné rozhodnutí jsme vydali v prvním čtvrtletí tohoto roku," komentoval obchodní případ generální ředitel EGAP Jan Procházka.

„Jednou ze silných stránek projektu je fakt, že zakázka dlouhodobě podporuje zaměstnanost v Moravskoslezském kraji, i proto jsem rád, že jsem výrobu v Třineckých železárnách mohl vidět," doplnil Jan Procházka. Kromě Třineckých železáren se na projektu podílí dalších více než deset českých firem a je financován klubem šesti českých bank. Třinecké železárny vyrábí nejvíce oceli v tuzemsku. Přes 60 procent produkce směřuje na export. V roce 2015 činily tržby z prodeje výrobků a služeb téměř 37 miliard korun. 

Autor: Lukáš Morys

7.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kdysi proslulý Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm již léta chátrá. Nyní svitla naděje, že by se z něj mohlo stát opět vyhledávané místo.

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Ilustrační foto.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

Plánovaná silnice u Nebor čelí dalším problémům

Už na podzim by se řidiči měli projet po novém obchvatu Třince. Přípravy navazujícího úseku z městské části Nebory do Třanovic se však zadrhly.  

Stát přispěje lidem v Dolní Lomné na domovní čistírny odpadních vod

Dolní Lomná O dotace na domovní čistírny odpadních vod v obcích, které rozdá Ministerstvo životního prostředí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí, je velký zájem. Vyčleněné peníze byly vyčerpány čtyři měsíce před stanoveným termínem.

Auto narazilo do mostního zábradlí, spolujezdkyně utrpěla vážná zranění

Vážné následky měla včerejší dopravní nehoda, která se stala poblíž Morávky. Auto tam narazilo do zábradlí mostu.

Tříčlenné týmy si to rozdají v nošení bečky piva

Mosty u Jablunkova – Rok se s rokem sešel a je tu opět akce s názvem Karpatský šerpa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení