VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolejnice z Třince míří do Ázerbájdžánu

V těchto dnech začala v Třineckých železárnách příprava další dodávky kolejnic pro modernizaci a rekonstrukci železniční tratě Baku Tbilisi Kars v Ázerbájdžánu.

7.4.2017
SDÍLEJ:

Třinecké železárny. Ilustrační snímek. Foto: Deník/Marek Cholewa

Generální opravu železniční tratě v celkové délce přesahující 900 kilometrů realizují od roku 2011 firmy ve skupině Moravia Steel Třinecké železárny. Oprava probíhá ve dvou etapách, z nichž první v délce přesahující 300 kilometrů byla dokončena v roce 2014. První část druhé etapy Baku Bejuk Kjasik rovněž v délce 300 kilometrů bude ukončena letos v červnu, její druhá část povede až k íránské hranici, kde je členitý horský terén. Druhá část skončí počátkem roku 2019. „Zakázka pro Ázerbájdžánské železniční dráhy spočívá v kompletní dodávce železničního svršku a stavebně montážních prací, její část tvoří i dodávky kolejnic a dalších výrobků produkce Třineckých železáren," upřesnil Mojmír Kašprišin, místopředseda dozorčí rady společnosti M-Steel Project, která celou akci zastřešuje.

Projekt pojistila Exportní garanční a pojišťovací společnost. Spolupráce začala v roce 2011, kdy EGAP pojistil rekonstrukci první etapy. Na základě dobré reference byl pak stejný model použit i pro druhou etapu. Celková hodnota obou kontraktů přesahuje 750 milionů eur. Zakázka pro státní železnici v Ázerbájdžánu patří k největším pojištěným vývozním projektům.

Zástupci státní pojišťovny si během návštěvy v huti prohlédli výrobní provoz válcoven, kde z třinecké oceli vznikají kolejnice a další produkty mimo jiné také právě pro Ázerbájdžán. „Aktuálně jde o největší projekt, který jsme pojistili, je garantován státní zárukou Ázerbájdžánu. První etapa rekonstrukce železnice je skvělou referencí a jsem rád, že české firmy získaly i tuto druhou etapu. Pojistné rozhodnutí jsme vydali v prvním čtvrtletí tohoto roku," komentoval obchodní případ generální ředitel EGAP Jan Procházka.

„Jednou ze silných stránek projektu je fakt, že zakázka dlouhodobě podporuje zaměstnanost v Moravskoslezském kraji, i proto jsem rád, že jsem výrobu v Třineckých železárnách mohl vidět," doplnil Jan Procházka. Kromě Třineckých železáren se na projektu podílí dalších více než deset českých firem a je financován klubem šesti českých bank. Třinecké železárny vyrábí nejvíce oceli v tuzemsku. Přes 60 procent produkce směřuje na export. V roce 2015 činily tržby z prodeje výrobků a služeb téměř 37 miliard korun. 

Autor: Lukáš Morys

7.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Laura Koloničná, Metylovice, nar. 24. 4., 50 cm, 3,40 kg.  Nemocnice ve Frýdku-Místku.
13

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Ilustrační foto.

Městu došla trpělivost, zavře problémovou ubytovnu v Místku

Starý klášter změní majitele. Zchátralý objekt potřebuje desítky milionů

Zastupitelé Jablunkova řešili osud zchátralého starého kláštera. Po diskusi hlasovali, zda klášter prodají, pro návrh zvedlo ruku třináct komunálních politiků. Tři byli naopak proti a jeden zastupitel nehlasoval vůbec.

Audit Deníku: Stavba „prodloužené Rudné" se komplikuje

/SERIÁL DENÍKU/ Komplikace kolem dostavby prodloužené Rudné, která by výrazně pomohla dopravě mezi Ostravou a Opavou, nadále pokračují. 

OBRAZEM: Stavba obchvatu Třince finišuje

Výstavba přeložky silnice I/11 na Třinecku se po dvou letech chýlí ke svému závěru.

Ve Frýdlantu se ráno srazilo auto s býkem

Čtyři zraněné muže si vyžádala nehoda, která se stala ve středu ráno ve Frýdlantě nad Ostravicí. Dva muže museli z auta vyprostit hasiči.   

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies