VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Moravskoslezský kraj čeká výstavba důležitých komunikací

KRAJ - O firmě ODS – Dopravní stavby Ostrava bylo často slyšet ve spojení s výstavbou dálnice D 47. Kraj však má před sebou výstavbu řady dalších důležitých komunikací, o které se chce společnost ucházet. I o těchto plánech firmy jsme hovořili s předsedou představenstva Pavlem Vítkem a generálním ředitelem Tomášem Vítkem.

23.11.2007
SDÍLEJ:

Prezident společnosti Pavel Vítek (vlevo) se svým synem Tomášem, který je ve firmě generálním ředitelem.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Kde vidíte momentálně největší dopravní komplikace v kraji?

P.V.: První je jednoznačně průtah Frýdkem-Místkem, kde na světelné křižovatce ve špičce musí až dvanáctkrát bliknout zelená, než jí auto projede, což je naprostá katastrofa. Pak je to Vendryně. Tam projede pětadvacet tisíc vozidel za čtyřiadvacet hodin. To už přesahuje jakékoliv možnosti této silnice. Žhavým tématem letošní konference Transport byla právě výstavba silnice I/11.

Jaká je to výzva pro vás?

P.V.: U té realizace bychom jako firma chtěli být, dobudovat velkokapacitní spojení je třeba v úseku Třanovice-Jablunkov. Zajímáme se i o další stavby v regionu, jako například úsek mezi Opavou a Ostravou či obchvat Havířova.

Co říkáte na to, že byla trasa silnice I/11 změněna kvůli mihuli potoční?

P.V. : Je důležité, abychom všichni žili ve společnosti, která se stará o přírodu. Ale v celém světě vždycky rozvoj společnosti přímo souvisel s vybudováním základní infrastruktury, která znamenala, že ten člověk se dostal z místa A do místa B, protože to potřeboval k životu. V České republice se v několika posledních letech tento pohled na výstavbu zcela zrušil a způsobuje to neskonalé problémy. Dálnice D 47 podle studie z roku 1993 stála devět miliard korun a nyní bude stát 58 miliard. Ať si to někdo přebere, jestli nám ti tři brouci, o které se jednalo, stáli za těch skoro čtyřicet miliard. A to podotýkám, že se trasa nakonec stejně nezměnila.

Vaše firma má asi 560 zaměstnanců. Firmy z oblasti stavebnictví si stěžují na nedostatek některých profesí. Je to problém i u vás?

T.V.: Začíná to být pomalu problém. Chybějí dělnické odborné profese, jako jsou tesaři a betonáři, železáři. Jednak není zájem mladých o tyto stavební obory a jednak část těchto lidí odchází za prací do zahraničí.

A jaké procento zahraničních pracovníků je ve vaší společnosti?

T.V.: Ve stálém kádru je to mezi deseti dvaceti procenty. Ale my každoročně nabíráme na stavařskou sezonu dalších dvě stě až tři sta lidí, většinou ze Slovenska.

Jaké to je přebrat otěže vedení firmy po otci?

T.V.: V něčem je to určitě komplikované, ale na druhé straně dělám v té firmě čtrnáct let a poznal jsem ji od té nejspodnější meze. Je to velká výzva a spousta práce.

23.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sociální služby. Ilustrační foto.

Senioři nebudou muset docházet na úřad

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Muže zasáhl v Ostravici elektrický proud

Zásah elektrickým proudem se málem stal osudným pro jednačtyřicetiletého muže v Ostravici. Díky svědkům a záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Bývalý hotel Park se pomalu proměňuje

Stavební práce na bývalém hotelu Park v Hnojníku jsou v plném proudu.

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Frenštátský hotel Vlčina se možná opět stane vyhledávaným cílem turistů, kongresmanů a třeba i hráčů. Komplex chce koupit skupina Synot.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení