VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj potřebuje asi padesát nových vlaků, tvrdí studie

Moravskoslezský kraj - Ke zkvalitnění osobní dopravy na železnici potřebuje Moravskoslezský kraj několik desítek nových osobních moderních vlakových souprav. Ty by mohly na železničních tratích na severovýchodě republiky začít jezdit do deseti let. Vyplývá to ze studie, kterou nechalo ve spolupráci s hejtmanstvím zpracovat Sdružení pro rozvoj Moravskoslezské­ho kraje.

4.2.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Studie o možnostech nasazení nových kolejových vozidel na vybraných tratích v kraji počítá s tím, že do roku 2013 by bylo potřeba nasadit třináct nových dvoupodlažních vlakových souprav typu CityElefant, které zatím jezdí v kraji jen tři, dále deset jednopodlažních elektrických souprav a čtyři jednopodlažní dieselové soupravy.

Dalších více než dvacet moderních vlakových souprav by pak mohlo začít jezdit po tratích v regionu mezi roky 2014 až 2018. Na nákup padesátky nových souprav bude podle studie potřeba asi osm miliard korun. „Studie řeší ekonomickou návratnost investice a je zpracována s ohledem na silné a důležité přepravní proudy,“ upřesnil generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Podle něj nová vozidla zlepší kulturu a bezpečnost cestování, zkrátí jízdní dobu, přispějí ke zlepšení životního prostředí a v neposlední řadě přilákají nové cestující.

„V současné době máme 1,6 miliardy korun na nákup deseti nových moderních souprav, z nichž čtyři dvoupodlažní začnou jezdit na trase Opava – Ostrava – Český Těšín a šest jednopodlažních na trasách letiště Mošnov – Havířov a FrýdekMístek – Český Těšín,“ doplnil ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Ostrava Miroslav Klich.

Náměstek hejtmana pro dopravu Miroslav Novák uvedl, že možnosti kraje zajistit finanční prostředky na nákup nových vlakových souprav z regionálního operačního programu jsou omezené. „Budeme ale požadovat po Českých drahách a ministerstvu dopravy, aby posílilo regionální železniční dopravu. Nepovažujeme za možné, aby ze šedesáti nových souprav, které České dráhy nakoupí, jich většina jezdila na tratích v Praze a jejím okolí,“ řekl Miroslav Novák.

Autor: Břetislav Lapisz

4.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hráz Žermanické přehrady
AKTUALIZUJEME
12

Řeky jsou plné, po dalších deštích se v noci a v pátek mohou vylévat z koryt

Areál starého kláštera v Jablunkově.

Starý klášter změní majitele. Zchátralý objekt potřebuje desítky milionů

Audit Deníku: Stavba „prodloužené Rudné" se komplikuje

/SERIÁL DENÍKU/ Komplikace kolem dostavby prodloužené Rudné, která by výrazně pomohla dopravě mezi Ostravou a Opavou, nadále pokračují. 

OBRAZEM: Stavba obchvatu Třince finišuje

Výstavba přeložky silnice I/11 na Třinecku se po dvou letech chýlí ke svému závěru.

Ve Frýdlantu se ráno srazilo auto s býkem

Čtyři zraněné muže si vyžádala nehoda, která se stala ve středu ráno ve Frýdlantě nad Ostravicí. Dva muže museli z auta vyprostit hasiči.   

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies