Studie o možnostech nasazení nových kolejových vozidel na vybraných tratích v kraji počítá s tím, že do roku 2013 by bylo potřeba nasadit třináct nových dvoupodlažních vlakových souprav typu CityElefant, které zatím jezdí v kraji jen tři, dále deset jednopodlažních elektrických souprav a čtyři jednopodlažní dieselové soupravy.

Dalších více než dvacet moderních vlakových souprav by pak mohlo začít jezdit po tratích v regionu mezi roky 2014 až 2018. Na nákup padesátky nových souprav bude podle studie potřeba asi osm miliard korun. „Studie řeší ekonomickou návratnost investice a je zpracována s ohledem na silné a důležité přepravní proudy,“ upřesnil generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Podle něj nová vozidla zlepší kulturu a bezpečnost cestování, zkrátí jízdní dobu, přispějí ke zlepšení životního prostředí a v neposlední řadě přilákají nové cestující.

„V současné době máme 1,6 miliardy korun na nákup deseti nových moderních souprav, z nichž čtyři dvoupodlažní začnou jezdit na trase Opava – Ostrava – Český Těšín a šest jednopodlažních na trasách letiště Mošnov – Havířov a FrýdekMístek – Český Těšín,“ doplnil ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Ostrava Miroslav Klich.

Náměstek hejtmana pro dopravu Miroslav Novák uvedl, že možnosti kraje zajistit finanční prostředky na nákup nových vlakových souprav z regionálního operačního programu jsou omezené. „Budeme ale požadovat po Českých drahách a ministerstvu dopravy, aby posílilo regionální železniční dopravu. Nepovažujeme za možné, aby ze šedesáti nových souprav, které České dráhy nakoupí, jich většina jezdila na tratích v Praze a jejím okolí,“ řekl Miroslav Novák.