VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největší letecké servisní středisko ve střední a východní Evropě bude otevřeno už v únoru

Mošnov - Místo plánovaných čtyřiceti už zaměstnávají celkem devět desítek lidí, další nastoupí v příštím roce. Téměř přesně po roce od zahájení výstavby je hala na opravy a údržbu velkých letadel v blízkosti mošnovského letiště těsně před dokončením.

18.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Společnost Job Air - Central Europe Aircraft Maintenance a. s. investovala do stavby hangáru zhruba miliardu korun. Pro ojedinělý projekt získal investor také možnost čerpat investiční pobídky od státu.

Největší ve střední a východní Evropě

Výjimečnost celého projektu byla také oceněna umístěním v prestižní soutěži Investor roku, kterou pravidelně vyhlašuje CzechInvest a Sdružení pro zahraniční investice AFI pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu, kde projekt výstavby opravárenského centra obsadil druhé místo.

Po dokončení instalace nových technologií a přestěhování nezbytného zařízení z původního hangáru bude u mošnovského letiště k dispozici největší letecké servisní středisko ve střední a východní Evropě. Na pravidelné opravy a údržbu sem budou létat letadla až do velikosti Boeingu 747.

Hala bude vybavená i na provádění složitých oprav. Nové zázemí má unikátní parametry, v Mošnově vyrostl hangár o délce 146 metrů, šířce 80 metrů a výšce 34,5 metru. „Zahájení provozu očekáváme nejpozději v únoru příštího roku,“ uvedl Daneš Zátorský, majitel společnosti Geofin.

 

Zájem o servis letadel je velký

Po servisu a opravách civilních letadel je ve středoevropském regionu velká poptávka. Potvrdilo to i představení celého projektu na veletrhu v Milánu, kterého se investor zúčastnil spolu s CzechInvestem. Už tam proběhla jednání s velkými leteckými společnostmi a jejich zájem o servis a opravy letadel byl velký.

„Přetlak poptávky je ovlivněn mimo jiné tím, že letecké společnosti jsou nuceny kvůli silně konkurenčnímu prostředí snižovat ceny letenek a přenechávají údržbu a opravy svých letadel externím firmám mimo svá vlastní servisní střediska,“ uvedl mluvčí Geofin Oldřich Babický.

Tradičním leteckým přepravcům navíc konkurují nízkonákladové aerolinky, které své zázemí na opravy a servisní prohlídky nemají a tyto práce zajišťují externě. „To vše vede k tomu, že pořadníky servisních středisek v Evropě se stále prodlužují a spolu s tím roste i cena jejich služeb. V tomto vývoji je velká příležitost projektu,“ vysvětlil dále Zátorský.

Pracovních příležitostí je víc

Vedení Job Air se podle něj podařilo v průběhu roku zajistit dostatečný počet kvalifikovaných zaměstnanců. Vzhledem k velké poptávce po údržbě letadel přijala společnost místo původně plánovaných čtyřiceti zaměstnanců už celkem devět desítek lidí a dalších zhruba padesát přijme v příštím roce.

„Jde o vysoce kvalifikovanou práci. Na značnou část pracovních míst vyžadujeme vysokoškolské vzdělání,“ upřesnil Zátorský. Investorem stavby je společnost Job Air – Central Europe Aircraft Maintenance z holdingu Geofin, která dílo převezme v nejbližších dnech.

Generálním dodavatelem pro výstavbu celého zázemí na opravy letadel je společnost Vítkovice, a. s., stavební část prací zajišťovala společnost VOKD. Stavba podle Zátorského proběhla přesně podle harmonogramu, práce byly zahájeny na konci loňského roku. Byly naplánovány na zhruba dvanáct měsíců. Sesterská společnost Job Air – Central Europe Aircraft Maintenance se zabývá servisem a údržbou letadel už od roku 1993.

18.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto z ostravské fakultní nemocnice

Pro chlapce, kterého srazil automobil, vzletěl vrtulník

Posed. Ilustrační foto.

Žena v Jablunkově spadla z mysliveckého posedu a poranila si páteř

Parčík u hvězdárny v Třinci získal novou podobu

/FOTOGALERIE/ Náklady na revitalizaci parku u základní umělecké školy v Třinci činily přes tři miliony korun.

OBRAZEM: Koncert na vodě. Ve Frýdku-Místku začal Sweetsen fest

/FOTOGALERIE/ Benefiční festival Sweetsen fest vstoupil ve středu do dalšího ročníku. Zahajovací koncert přilákal odpoledne a večer k řece Ostravici ve Frýdku-Místku tisíce lidí.

Z Ostravy do Prahy vlakem? Z šesti hodin jsou dnes tři

Rychlost a komfort cestování z Prahy do Ostravy a opačně po železnici se v minulosti výrazně zvyšovaly. Vzpomínáte ještě na časy, kdy cesta z Ostravy do Prahy trvala i šest hodin?

Doprava ve Frýdku-Místku na průtahu městem ráno zkolabovala

Na kolony v dopravní špičce jsou motoristé ve Frýdku-Místku zvyklí, ve středu ráno se však museli obrnit trpělivostí ještě více než obvykle.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies