Ministerstvo chce totiž detailně posoudit, jaký bude mít nová křižovatka vliv na okolní životní prostředí. To může trvat až rok, stavba přitom měla začít už letos. Podle závěrů MŽP zveřejněných v databázi EIA se musí zpracovat podrobnější hluková a rozptylová studie, provést podrobný botanický i zoologický průzkum a prozkoumat riziko ohrožení podzemních vod. Vliv nově budované křižovatky na přírodu se také musí posuzovat s ohledem na výstavbu automobilky a dalších provozů v nedaleké průmyslové zóně.

Ekologové předložili ministerstvu celkem devět výhrad. Chtějí především křižovatku přesunout mimo lesní porost, který by se musel při současné variantě vykácet. Mezi další rizika stavby zahrnuli také možný pokles hladiny podzemní vody v okolních studnách a očekávaný nadměrný hluk. "Navíc se obávám, že navržené místo zcela zneprůchodní jediný biokoridor pro migraci živočichů. Přitom bylo slíbeno, že tyto porosty budou zachovány jako náhrada za biokoridor zničený výstavbou průmyslové zóny pro společnost Hyundai," řekl Leo Košťál ze sdružení Beskydčan. Připomínky ke stavbě měly i okolní obce a někteří občané.

Dopravní napojení je přitom pro zónu klíčové, Hyundai chce již na konci příštího roku zahájit zkušební výrobu automobilů a v roce 2009 by se produkce měla rozjet naostro. Část dodávaných materiálů i vyrobených vozů by se sice měla přepravovat po železnici, místní trať ale potřebuje zmodernizovat a rozšířit, což se také mnoha lidem nelíbí.

Nová továrna automobilky Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku by měla pro evropský trh produkovat až 300 tisíc aut ročně a postupně zaměstnat až 3500 lidí. Do závodu pod Beskydami firma investuje 1,1 miliardy eur (asi 31 miliard korun).