VYBERTE SI REGION

Postup při reklamacích bývá nejčastější otázkou

Moravskoslezský kraj - Reklamace spotřebitelů na různé druhy zboží patří stále mezi nejčastější problémy, se kterými se lidé v Moravskoslezském kraji obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).

8.2.2009
SDÍLEJ:

Marcela Reichelová (vlevo) ve spotřebitelské poradně.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

„Často se ptají, jak je možné, že jim prodejci nechtějí uznat právo odstoupit od smlouvy při třetí stejné vadě výrobku. Hodně dotazů směřuje i k odmítnutí spotřebitele, který požaduje výměnu výrobku v prvních šesti měsících záruční doby nebo zamítnutí reklamace bez oprávněného důvodu,“ upřesnila koordinátorka SOS v Ostravě Marcela Reichelová.

Podle ní jsou spotřebitelé nejčastěji nespokojeni s výrobky pro domácnost a hobby, obuví a elektronikou. „Lidé také hodně reklamují oděvy, auto-moto, kočárky a mobilní telefony. Jde většinou o technické výrobky, které nás dnes a denně obklopují a jejichž kvalita je mnohdy pochybná,“ upřesnila.

V oblasti služeb podle ní patří v našem kraji pomyslné prvenství v žebříčku nespokojenosti spotřebitelů finančním a telekomunikační službám. „Od dubna loňského roku začal v naší republice fungovat systém mimosoudního řešení sporů. Ne všichni spotřebitelé však o něm vědí. Jde o systém, který v prvních fázích zdarma a za poměrně krátkou dobu umožňuje vyřešit spotřebitelský problém. Lidem v naší poradně často vysvětlujeme, jak a zda lze tento institut využít při řešení jejich sporu. Systém je určitě velkým krokem vpřed, na mimosoudním řešení se ale musejí shodnout obě strany sporu,“ doplnila Reichelová.

Autor: Břetislav Lapisz

8.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pracovníci společnosti Severomoravské vodovody a kanalizace při opravě potrubí.

Kvůli poruše potrubí netekla voda v několika budovách. Školáci měli volno

Zastávka v centru Frýdlantu nad Ostravicí.

Školáci zkrášlili autobusovou zastávku

Další dětská hřiště ve Frýdku-Místku dostanou nový kabát

Děti se mohou těšit na opravená nebo v podstatě úplně nově vybudovaná dětská hřiště.

Odborníci na trh práce horníkům radí, co mají dělat po propuštění

Zaměstnanci, kteří budou opouštět těžební společnost OKD, mohou využívat mobilní poradenské středisko úřadu práce. Jeho pracovníci zájemcům poskytují poradenské služby přímo v prostorách Dolu Paskov, v němž OKD asi za dva měsíce ukončí těžbu.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies