VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OKD kvůli úsporám slučuje doly, o práci přijdou lidé z kanceláří

Karviná - Doly Darkov, 9. květen, „Armáda", Lazy i pomocný závod v Darkově budou existovat i nadále nejen v mluvě místních lidí. Oficiálně se ale od 1. ledna příštího roku spojí v jeden důl. Důvodem jsou další úspory, které OKD provádí v rámci restrukturalizace.

12.9.2014
SDÍLEJ:

Důl Darkov v Karviné. Foto: Libor Běčák

V rozhovoru pro specializovaný ekonomický deník to řekl výkonný ředitel OKD Dale Ekmark. A nezakrýval, že jde o snahu snížit fixní náklady firmy.

„Do budoucna bychom chtěli s těmito dvěma závody propojit i Důl ČSM. Tyto tři závody jsou už nyní spojené pod zemí, kde mezi nimi putují technologie, uhlí, ale i lidé. Fakticky tak tvoří jeden důl," vysvětlil Dale Ekmark.

Závod Důl ČSM podle něj zatím zůstane samostatnou jednotkou také kvůli plánu na využití jeho infrastruktury pro budoucí těžbu z bývalého Dolu Morcinek na polské straně hranice. „Aby bylo možno realizovat tento projekt, je třeba vyřešit ještě celou řadu nejen legislativních, ale i technických překážek," dodal Ekmark.

Přípravou sloučení závodů Karviná a Darkov byl pověřen dosavadní ředitel Závodu Důl ČSM Boleslaw Kowalczyk. Administrativní sloučení dolů se s velkou pravděpodobností dotkne části technicko-hospodářských pracovníků. „Mělo by jít primárně o zaměstnance z administrativy v důsledku jejího zefektivňování a lidi na povrchu," uvedl Ekmark.

Připustil však, že do budoucna s klesajícím objemem těžby bude klesat i počet zaměstnanců v podzemí.

„Chceme však zajistit, aby nedocházelo k většímu propouštění horníků. Počty zaměstnanců se budou snižovat především přirozenou cestou, například odchodem do důchodu nebo do jiného zaměstnání. Každoročně tak u nás skončí asi 600 až 700 lidí. Dojde i ke snižování počtu dodavatelů," říká výkonný ředitel OKD.

Dodal však, že firma rozhodně nebude jen lidi propouštět. Budeme nabírat novou generaci horníků, to je věc, kterou musíme dělat a kterou už děláme," říká Ekmark.

Odboráři už byli s plánem vedení firmy seznámeni a nemají k němu připomínek. Podle předsedy odborů Jaromíra Pytlíka jde o logický krok. „Doly jsou v podzemí propojeny, takže toto administrativní sloučení je jen logickým vyústěním všech těchto záměrů," uvedl Pytlík.

Kolik lidí firmu opustí v konečném důsledku sjednocování administrativy, se prý zatím přesně neví. Každopádně půjde v prvé řadě o odchody pracovníků do důchodu a s dalšími lidmi se pak firma dohodne.

Autor: Tomáš Januszek

12.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Lepší autobusy i služby? Dopravu čekají změny

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Práce na výměně horkovodního potrubí společnosti v lokalitě ulic Vrchlického a ČSA v Místku opět omezí autobusovou dopravu.  

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení