VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamní zájezdy? Pozor co podepisujete!

REGION - Také jste dostali do schránky reklamní leták, ve kterém jste objevili nabídku na zájezd za poznáním spojený s prezentací zboží, bezvadnou večeří a malým dárkem pro každého?

7.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Na to, jak bychom měli postupovat, abychom se takzvaně nenechali napálit, jsme se zeptali koordinátorky ostravského Sdružení obrany spotřebitelů Marcely Reichelové.

Čeho by se měl spotřebitel vyvarovat?

Rozhodně by se neměl prodávajícím nechat zmanipulovat k unáhleným a zbrklým rozhodnutím. Před tím, než něco podepíše, by si měl vždy smlouvu či podobný dokument pečlivě přečíst. Zvláště pak to, zda nemá ve smlouvě uvedeno, že si sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky. V takovém případě by se totiž zbavil možnosti od smlouvy později odstoupit.

Jak zákazníka či spotřebitele v obdobných případech chrání zákon?

Od smlouvy uzavřené mimo provozovnu má spotřebitel právo odstoupit do čtrnácti kalendářních dnů od jejího uzavření. Do jednoho měsíce pak v případě, pokud nebylo zboží či služba dodány. Do jednoho roku pak může odstoupit, pokud nebyl spotřebitel písemně upozorněn na právo odstoupit od smlouvy. V uvedené lhůtě musí být odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu doručeno, nejlépe pak doporučeným dopisem s dodejkou. Určitě by si lidé měli dát pozor, aby se ve smlouvě nezavázali k zaplacení jednostranné smluvní pokuty.

Co byste ještě mohla lidem poradit, než se vůbec rozhodnou obdobný zájezd absolvovat?

Doporučovala bych proto určitě každému návštěvníkovi těchto prodejních zájezdů, aby především zvážil, jestli se bez zboží, které mu prodejci nabízejí, opravdu neobejde. Určitě k tomu patří i to, aby posoudil, jestli celková částka nebo splátky jsou v jeho finančních možnostech. Prodejci, kteří s nimi jednají, bývají totiž většinou speciálně vyškoleni, aby jim takzvaně dokázali vnutit takřka cokoliv. Třeba i zboží, které člověk vlastně ani nepotřebuje. Když zákazník takzvaně vychladne a o den později najde v obchodě podobné zboží za poloviční či ještě výrazněji nižší cenu, může už být pro změnu rozhodnutí pozdě. Zvláště opatrní by zákazníci či spotřebitelé měli být při placení záloh za zboží, které jim někdo uvedeným způsobem nabízí. V obdobných případech se opravdu vyplatí jednat s rozmyslem a chladnou hlavou. Úsměvů, kterými zástupci některých podobných společností při nabídce zboží během zájezdu doslova hýří, se totiž při reklamaci či dalším jednání o odstoupení od smlouvy a podobných už zákazníci většinou nedočkají.

7.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oprava horkovodu v ulicích Vrchlického, Fibichova a ČSA ve Frýdku-Místku.
6

Práce na opravě horkovodu jsou v plném proudu

Horka lákají k vodě. Na Barboře je hezky...
18

Silné bouřky dorazí po poledni do Čech, později na Moravu

Lašskou chalupu kontrolovali hygienici, absolutně neprošla

O tom, že i v lukrativní destinaci mohou servírovat plesnivé, prošlé a zkažené jídlo, se hygienici přesvědčili v Kunčicích pod Ondřejníkem, kde si za cíl kontroly vytyčili stylový penzion s restaurací Lašská chalupa.

Policie žádá o pomoc při zjišťování okolností dopravní nehody

Ujetí z místa nehody je častým prohřeškem řidičů motorových vozidel. Strach z toho, co se bude dít a nezodpovědnost jsou hlavními faktory, kvůli kterým řidiči raději z místa nehody ujedou.

Řidiči nákladních vozidel nepohrdli před jízdou alkoholem

Další případy, kdy řidiči nerespektovali zákon a usedli za volant pod vlivem návykových látek, museli řešit policisté.

Čekání na doklady? I několik hodin

V letním období si lidé vyřizují doklady kvůli dovoleným, což zvyšuje čekací dobu u přepážek. Nejbližší termín pro objednání předem je až v září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení