VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slezan je pořád v nejistotě

Frýdek-Místek - Věřitelský výbor ještě pořád ortel nad budoucností textilky nevyřknul.

24.3.2009
SDÍLEJ:

Závod Slezan. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Tomáš Machálek

O osudu frýdecko-místecké textilky Slezan ještě stále není rozhodnuto. Věřitelský výbor, který nyní jedná o tom, jestli Slezan definitivně skončí, nebo jestli ještě alespoň část výroby zůstane zachována, se prozatím nedokázal na konečném řešení dohodnout. „Na březnovém zasedání před několika dny si věřitelský výbor vyžádal další podklady, podle kterých se bude moci rozhodnout. Příště se věřitelský výbor sejde zase začátkem dubna. Na tomto zasedání by už mohlo rozhodnutí padnout,“ konstatoval správce konkurzní podstaty Slezanu Jiří Hanák.

„Výroba ve zbývajících čtyřech závodech prozatím ještě běží, zakázek už je ale velmi málo. Do konce dubna by se měly tyto zakázky dodělat a dál se uvidí,“ pověděl Jiří Hanák. „V současné době ještě ve Slezanu zbývá zhruba do dvou set zaměstnanců, stav se ale průběžně mění. Ti, kteří v podniku budou po konci dubna nepotřební, už výpovědi dostali. Propouštění je naplánováno postupně tak, aby podnik ještě mohl dodělat rozjednané zakázky,“ vysvětlil správce konkurzní podstaty. Dodal, že si však dovede představit, že například v šicí dílně, která má zakázek nejvíce, může výroba dojíždět například až do podzimu.

Podnik je už od loňského prosince v insolvenčním řízení a letos v únoru věřitelé textilku poslali do konkurzu. Chod společnosti už teď neřídí její management, ale její provoz má nyní v rukou správce konkurzní podstaty. Krach textilky se stošedesátiletou tradicí způsobila souhra několika faktorů. Na potížích Slezanu se největší měrou podepsala levná asijská konkurence. Textilka měla v českých podmínkách příliš velké náklady a lacinému asijskému zboží nedokázala konkurovat. V posledním roce se k tomu také přidal pro vývoz velmi nevýhodný kurz koruny vůči euru a kvůli němu také podstatně nižší zisky. Celou situaci pak už jen urychlila celosvětová ekonomická krize, kvůli které podnik ztratil i zakázky, které ho ještě donedávna držely nad vodou.

Kam dál? Šance Slezanu je opět menší

Autor: Jana Rumianová

24.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
31. ročník cyklistické Gracie startuje.

Na Gracii se vrací Marianne Vos

Exekuce.
DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Tečkování kol museli přesunout do biografu

Paskov Jarní značení jízdních kol připravili v Paskově už potřetí. Radnice ve spolupráci s Městskou policií Frýdek-Místek tak lidem nabídla možnost, aby si nechali svá kola zdarma označit takzvaným syntetickým DNA kódem, což v případě krádeže usnadňuje identifikaci.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Chodce na dálnici u Třanovic srazil náklaďák

Tragická dopravní nehoda se stala dnes ráno před půl páté na dálnici D48 poblíž Třanovic. Chodce tam srazil náklaďák.

Třinec stoupá v žebříčku přívětivých měst

Po vítězství a zisku titulu Město pro byznys v Moravskoslezském kraji se Třinec stal šestým nejpřívětivějším městem pro podnikání v rámci České republiky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies