VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Speciály a export aneb Co pomůže větší spotřebě piva?

Ostrava - Minipivovary z regionu odhadují, co by mohlo pomoci vyšší konzumaci piva, která za poslední roky stagnuje. Je ale nárůst spotřeby reálný?

2.5.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Poslední výrazný nárůst spotřeby pivovary zaznamenaly v roce 2013. A právě to je podle zástupců některých minipivovarů v Moravskoslezském kraji období, kdy pivaři měli největší žně. Ty už podle nich přijít nemusejí.

„Nemyslím si, že spotřeba piva ještě někdy výrazně stoupne," tvrdí Radovan Koudelka z minipivovaru Zámek Zábřeh v Ostravě.

Podle něj se bude měnit spíše složení a druhy piv. „Zásadně se změnil poměr sudového a lahvového piva, které už zaujímá přes šedesát procent. Lidé také budou vyhledávat cestu k pivním speciálům, budou přicházet různé módní vlny, ale spotřeba neporoste," odhaduje jednatel zábřežského minipivovaru, který je také členem prezidia Českomoravského svazu minipivovarů.

EXPERIMENT A INOVACE

S jeho názorem, že cesta vede přes pivní speciály, souhlasí i Dušan Holý z Beskydského pivovárku v Ostravici. „Mezi spotřebiteli je čím dál větší skupina lidí, kteří chtějí zkoušet stále nové chutě a vůně, což velké pivovary nesplňují. Rostoucí spotřeba minipivovarů ještě nějakou dobu bude pokračovat, zřejmě dokud koncerny také nezačnou vařit speciály ve velkém. Přes inovace vede cesta vždy," myslí si Holý.

Netroufá si ale odhadovat, jestli by velké pivovary dokázaly přilákat zákazníky, kteří právě různorodé chutě a typy vyhledávají v regionech. „Navíc velký pivovar nemůže rychle měnit výrobní program, z týdne na týden vymyslet nové pivo a za měsíc ho mít na trhu," vysvětluje Radovan Koudelka, který svou teorii o stagnaci spotřeby opírá také o to, že dnešní doba, založená na zdravém životním stylu a omezování alkoholu, pivu také dvakrát nenahrává. „Jediný prostor vidím v exportu, což je spíše záležitost středních a velkých pivovarů."

OSTRAVAR V PRŮBĚHU ROKU ROZŠÍŘÍ SVÉ PIVNÍ PORTFOLIO

Právě na tyto dvě vyřčené cesty, tedy pivní speciály a větší export, hodlá nastoupit pivovar Ostravar, který v průběhu roku rozšíří své pivní portfolio ze dvou stabilních piv hned na osm. Premium a Original stabilně doplní dosud příležitostné značky Mustang, Černá Barbora a Velvet, a další tři speciály pivovar odhalí v průběhu roku, v němž chce pod mottem „Nás nezkrotíte" expandovat do celé republiky.

„Ostravar byl dlouhou dobu čistě regionální pivo, kterým sice svými hodnotami zůstane, ale rozhodli jsme se, že se s ním i kvůli zvýšení povědomí o značce vydáme i za hranice regionu do celé republiky," řekla Deníku manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.

Zda to třeba i spolu s rozšiřováním značkových hospod Radegastoven a Ostravaren pomůže větší konzumaci piva, ukáže čas.

Autor: Petr Jiříček

2.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Laser ukázal, že firma šetřila na asfaltu. Silnici zřejmě opraví znovu

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Tento týden představíme školáky ze ZŠ v Milíkově a Bukovci

Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka - pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic.

ON-LINE s Jiřím Vzientkem, zastupitelem Frýdku-Místku a kandidátem ČSSD do PČR

Kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR a zastupitel Frýdku-Místku Jiří Vzientek bude už zítra - v úterý 17. října od 10 hodin - odpovídat jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

AKTUALIZOVÁNO

ON-LINE rozhovor s Alfrédem Šrámkem, kandidátem na poslance za Realisty

JUDr. Alfréd Šrámek, kandidát na poslance za Realisty byl hostem on-line rozhovoru Deníku.

Do areálu Slezanu ve Frýdlantské ulici najela demoliční četa

Demoliční stroje se po čase opět zakously do budov ve Frýdku-Místku, které zůstaly po textilní výrobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení