„Na severní Moravě a ve Slezsku žádné zásadnější problémy nemáme. Pokud jde o pendolina, i ta jezdí bez problémů. Informaci o tom, že pendolina takzvaně zamrzají nebo se zpožďují kvůli mrazu, rozhodně nemůžu potvrdit. Také spoje Super City jezdí bez větších potíží. Pokud se už vyskytne zpoždění, pohybuje se mezi pěti až deseti minutami. Příčinou ale rozhodně není mrazivé počasí,“ uvedl Radek Joklík z tiskového oddělení Českých drah. Současné extrémní povětrnostní podmínky mají podle něj sice vliv i na vlaky a železniční infrastrukturu, jde ale spíše o jednotlivé případy. „Určitě ale nejde o žádnou kalamitu. Nesrovnatelně větší problémy působí sníh a mráz na silnicích,“ dodal Joklík.

Zdeněk Větrovec z ČD Cargo uvedl, že ani nákladní dopravě mrazy problémy nezpůsobují. „Na rozmrazování vagonu s uhlím máme speciální tunely. Železná ruda se vzhledem ke světové krizi do tuzemských hutí v současnosti prakticky nevozí, takže ani tady žádné problémy řešit nemusíme,“ doplnil Větrovec.

Pavel Halla ze Správy dopravy železniční cesty uvedl, že výrazné komplikace mráz nezpůsobuje. „Objevují se sice případy, kdy zamrzají výhybky, ale jsou ojedinělé. Naši pracovníci jsou na obdobné případy připraveni a poruchy odstraňují během několika minut,“ dodal Halla.

Mluvčí ArcelorMittal Ostrava Věra Breiová uvedla, že příprava na případné mrazy začala už na podzim. V těchto dnech vše běží na plný výkon včetně rozmrazovacích komor, které jsou pro naše dodávky rudy a uhlí nezbytné,“ upřesnila Breiová.Mluvčí OKD Vladislav Sobol sdělil, že provoz důlních i povrchových pracovišť těžební společnosti v mimořádných podmínkách je prověřován už desítky let praxe. „Nemáme hlášeny žádné problémy,“ doplnil mluvčí OKD.