VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mají recept, jak zabránit nehodám výtahů

Kraj - Kritickým bodem pro bezpečnost výtahů nejsou podle odborníků ze společnosti Výtahy Ostrava lana, ale upevnění betonové výplně protiváhy svorníky kzávěsným nosníkům závaží.

28.2.2008
SDÍLEJ:

Výtahové závažíFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

„Už před osmnácti lety tehdejší největší tuzemský výrobce výtahů Transporta Chrudim varoval uživatele, aby řádně zajistili závaží výtahů ocelovými lany nebo pásy. Samotná nosnost lan je projektována na šestnáctinásobek bezpečného zatížení. Navíc většinou bývají uvýtahů dvě až čtyři lana. Na Ostravsku i v okolí jsou ale vbudovách, kde servis výtahů zajišťuje naše firma, závaží uvýtahů zajištěna tak, aby kněčemu podobnému jako při nedávné nehodě výtahu vobytném domě vLitvínově nedošlo,“ vysvětlil šéf Výtahů Ostrava JiříBok.

Ostravská výtahová firma produkuje ročně zhruba tři stovky výtahů, kterými se vozí lidé nejen vobytných domech, ale itřeba na mošnovském letišti. „Dodáváme výtahy iodběratelům na Slovensku, Ukrajině a některým pobaltským zemím. Například vukrajinském hlavním městě Kyjevě jezdí rychlovýtahy zOstravy vpětadvaceti­poschoďové budově. Kromě produkce nových výtahů se naši odborníci starají ozhruba 3,5tisícovky výtahů po celé republice. Jen dokonalý a pravidelný servis je totiž zárukou bezpečnosti,“ vysvětluje ředitelBok.

Certifikát výjimečnosti, který vminulých dnech Výtahy Ostrava jako jediná výtahová firma vcelé republice obdržely, podle něj zdaleka neznamená jen vyvěšení „nějakého orámovaného glejtu“ vkanceláři. „Je to ocenění, které dokazuje, že svou práci děláme kvalitně, šetrně kživotnímu prostředí a vneposlední řadě také při dodržování bezpečných postupů práce. Sám tvrdím, že toto ocenění na papíře se projeví ivpraxi,“ dodáváBok.

Autor: Břetislav Lapisz

28.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Ilustrační foto.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Dolní Lomná - Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Při Beskydských rekordech se štafetově pila limonáda

Pokus o další zápis Frýdku-Místku do České knihy rekordů se vydařil. Návštěvníci frýdeckého náměstí se při sobotních Beskydských rekordech, které byly spojeny s gastrofestivalem, zapojili do štafetového pití limonády Koňakola od pivovaru Koníček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení