VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železárny uvedly do provozu unikátní jeřáb

Třinec – Společnost Třinecké železárny v těchto dnech uvedla do plného provozu nový skládkový jeřáb, který slouží pro přípravu vysokopecní vsázky na aglomeracích. Nový jeřáb, který vyrobila dceřiná společnost Třineckých železáren – Strojírny Třinec, přišel na více než 100 milionů korun.

10.1.2011
SDÍLEJ:

Společnost Třinecké železárny v těchto dnech uvedla do plného provozu nový skládkový jeřáb, který slouží pro přípravu vysokopecní vsázky na aglomeracích. Foto: archiv železáren

„Je to pěkné vysvědčení práce Strojíren, kterým se podařilo vyrobit největší stroj za svoji dosavadní existenci,“ řekl investiční ředitel Jan Czudek s tím, že nový jeřáb má celkovou hmotnost 450 tun, délku 67 metrů a naběrač o objemu tří metrů kubických. Nový jeřáb nahradil původní, který byl v provozu téměř 60 let.

Celá investiční akce byla zahájena v dubnu 2009 zpracováním projektu, na kterém se podíleli i konstruktéři Strojíren Třinec. Vlastní výroba jeřábu byla zahájena v říjnu 2009. Hlavní ocelová konstrukce a kompletní strojní části podvozků a kočky jeřábu byly vyráběny v mechanických dílnách třineckých strojíren. Na výrobě části ocelové konstrukce se podílela další dceřiná firma Třineckých železáren – D5, která také zajišťovala kompletní elektrovýzbroj a elektroinstalaci. Zajímavostí je, že hlavní díly ocelové konstrukce spojuje 2500 lícovaných šroubů.

Jednotlivé díly jeřábu byly postupně vyráběny tak, aby se v polovině loňského roku mohla zahájit montáž přímo na aglomeracích. „Rozměry jednotlivých celků vycházely nejenom z technologických podmínek výroby ve Strojírnách Třinec a D5, ale také z přepravních možností a montážních podmínek. To znamená, že maximální hmotnost dílů nemohla přesáhnout 30 tun, 25 metrů délky a 6 metrů šířky,“ upřesnil výrobu jednotlivých dílů výrobní ředitel strojíren Jan Plonka s tím, že zkušební provoz, během kterého se ověřovaly veškeré činnosti jeřábu, byl zahájen koncem listopadu a trval pět týdnů.

10.1.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Ilustrační foto.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Dolní Lomná - Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Při Beskydských rekordech se štafetově pila limonáda

Pokus o další zápis Frýdku-Místku do České knihy rekordů se vydařil. Návštěvníci frýdeckého náměstí se při sobotních Beskydských rekordech, které byly spojeny s gastrofestivalem, zapojili do štafetového pití limonády Koňakola od pivovaru Koníček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení