VYBERTE SI REGION

Proč místo z Mošnova musí lidé z Ostravska létat z Brna či Katovic?

Ostravsko - Podnikatelé z kraje jsou znepokojeni současnou situací, kdy místo z Mošnova odlétají na cesty z Brna či Katovic. Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje proto chystá i strategii rozvoje letecké dopravy v kraji.    

9.3.2012 2
SDÍLEJ:

Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově. Ilustrační foto.Foto: Deník/Ivan Pavelek

Ta by měla odpovědět i na to, jak letecká doprava ovlivňuje rozvoj cestovního ruchu a podnikání v kraji. Rozhodla o tom rada Sdružení na svém zasedání v Mošnově, které se zúčastnilo vedení Letiště Leoše Janáčka Ostrava i náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

„Manažeři podniků z kraje létají z Katovic nebo Brna, Ostravě citelně chybí pravidelné spojení s Vídní. Nejen podnikatelé, ale i školy velice stojí o to, aby Ostrava byla letecky dostupná. Proč se letiště dostalo do tak nezáviděníhodné role?“ ptal se prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš vedení mošnovského letiště.

Reagoval na to, že koncem února skončila jediná pravidelná mezinárodní letecká linka Ostrava Vídeň a zbylo jen pravidelné spojení Ostravy s Prahou. „Jednání s leteckými dopravci probíhají, například od dubna se vrátí do Ostravy pravidelné spojení s Tel Avivem. Potřebujeme však podporu. Musíme mít kapitál, abychom mohli rozlétat linky, letiště ale nedisponuje vlastními zdroji,“ vysvětloval ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava Pavel Schneider s tím, že soukromí nízkonákladoví dopravci chtějí na podporu linky desítky milionů korun, přitom mají pro letiště minimální ekonomický přínos. „Je otázka, jestli letiště zaspalo, protože podpora takových soukromých společností z veřejných zdrojů musí respektovat zákon,“ upozornil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Vedení letiště míní, že finanční prostředky by mohl přinést rozvoj nákladní dopravy, pro niž by impulsem mohlo být kolejové napojení letiště. „Zkoušeli jsme také jednat s velkými soukromými společnostmi o vytvoření fondu podpory cestovního ruchu jako pobídky pro nízkonákladové dopravce. V něm by se sdružovaly prostředky municipalit a soukromé, nikdo z velkých firem v regionu do toho nechce ale dát ani korunu,“ dodal ředitel mošnovského letiště. Zástupce generálního ředitele OKD a viceprezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Ján Fabián mu ale oponoval: „My jako soukromá firma přece nebudeme sponzorovat letiště. Někde se stala asi osudná chyba, že tady nikdo nelétá. Nízkonákladoví přepravci zřejmě nejsou tak zlí, jak je tady líčíte, když odjinud létají.“

Odpověď na to, jak letiště ovlivňuje cestovní ruch a podnikání v kraji a zda má ještě šanci přitáhnout kromě zákazníků z regionu, kteří dnes létají z Brna a Katovic, také další cestující ze střední Moravy a severozápadní části Slovenska a jak tuto šanci využít, by měla přinést už zmíněná strategie. 

Autor: Břetislav Lapisz

9.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Křesťanským uprchlíkům pomáhají s integrací zaměstnanci Slezské diakonie, dobrovolníci i místní sbory. Na snímku je Naiel Al Ajmayah s tlumočnicí.

Uprchlíci z Iráku, kteří žijí v Č. Těšíně, našli práci

Sedmidenní válka o Těšínsko,

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Pokud jste někdy nasazovali klasické sněhové řetězy, určitě vás napadlo, že by jejich montáž mohla být o trochu snadnější a rychlejší. Nový český vynález naštěstí splňuje obojí zmíněné.

Čtenářů knihovnám výrazně neubývá

Čas od času se objeví zpráva, že čtenářů knih celkově ubývá, a to hlavně mezi dětmi a dospívajícími. Jak dokazují zástupci knihoven v Třinci a Frýdku-Místku, situace není nijak tragická. Počet čtenářů jim výrazně neklesl, navíc oběma knihovnám se za loňský rok zvýšil počet návštěv.

Jablunkovští hasiči už jezdí k zásahům novým autem

První kilometry za prvními ostrými výjezdy má za sebou nový dopravní automobil jablunkovských dobrovolných hasičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies