VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Doprava v ucpaných centrech stojí. Jak to vypadá s obchvaty v kraji?

Ve velkých městech v kraji projedou hustě zalidněnými oblastmi desetitisíce aut denně. Stěžují si lidé, kteří musejí dýchat zplodiny, i řidiči, kteří trčí v kolonách. Řešením je výstavba obchvatů.

17.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/František Géla

V Moravskoslezském kraji se pracuje hned na několika stavbách, které by měly odvádět dopravu z nejfrekventovanějších městských částí. Především jde o prodlouženou Rudnou v Ostravě a obchvat Frýdku-Místku.

Ani jedna z těchto staveb ale není bezproblémová. V případě prodloužené Rudné se zatím nemůže pracovat na čtyřsetmetrovém úseku, kde by ale mohlo být východiskem vyvlastnění pozemku, o které Ředitelství silnic a dálnic zažádalo u soudu. Na zbylém, přibližně 6,3 kilometru dlouhém úseku probíhají práce naplno.

UCPANÁ OPAVSKÁ

„Poruba je v každé špičce doslova zabitá a ekologie zde dostává pořádně na frak," popsal zcela lidově situaci na páteřních porubských komunikacích náměstek hejtmana Daniel Havlík. „Až bude prodloužená Rudná dokončena, cesta do Opavy se neuvěřitelně zrychlí a přímo přes Porubu pojede jen ten, kdo skutečně jede do Poruby nebo do centra," dodal.

Řidiče teď v této souvislosti trápí zejména roční uzavírka půlkilometrového úseku Opavské ulice u Globusu na okraji Poruby, kde dochází k výstavbě mimoúrovňové křižovatky, která spojí oba diskutované úseky, tedy Opavskou s prodlouženou Rudnou.

ZPOŽDĚNÍ VE FRÝDKU

Také v případě obchvatu Frýdku-Místku, jehož centrem projede denně čtyřicet tisíc aut, pokračuje první část stavby podle plánu. Jedná se o úsek poblíž přehrady Olešná směrem k místní části Bahno. Stavět se ale nemůže na 8,5 kilometru dlouhém úseku v okolí řeky Morávky, kde se vedou nové debaty o posouzení vlivu stavby na životní prostředí a pro který nebylo vydáno stavební povolení.

„Věřím tomu, že tím ztratíme maximálně jednu nebo dvě stavební sezony, byla by totiž obrovská škoda přijít teď o dotace," sdělil náměstek hejtmana Havlík.

TŘINEC A OPAVA

Prodlouženou Rudnou a obchvat Frýdku-Místku nejen on označil za klíčové dopravní stavby v kraji. Podobně jako například obchvat Třince, kde probíhá budování přeložky silnice I/11, která rovněž výrazně odlehčí mezinárodní komunikaci okolo města. Nová trasa by měla být v provozu od podzimu.

Problémy s dopravou trápí také Opavu, kde není dokončen jižní obchvat města. „Počítá se s prodloužením trasy až na Olomouckou ulici v Opavě, ale nebude to hned. Příprava je zdlouhavá a dosud není finančně zajištěna," uvedl hejtman Miroslav Novák.

Související článek: Rozkopané Česko. Kde hrozí zácpy a zpoždění

Autor: Petr Jiříček

17.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

31. ročník cyklistické Gracie startuje.

Na Gracii se vrací Marianne Vos

Exekuce.
DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Tečkování kol museli přesunout do biografu

Paskov Jarní značení jízdních kol připravili v Paskově už potřetí. Radnice ve spolupráci s Městskou policií Frýdek-Místek tak lidem nabídla možnost, aby si nechali svá kola zdarma označit takzvaným syntetickým DNA kódem, což v případě krádeže usnadňuje identifikaci.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Chodce na dálnici u Třanovic srazil náklaďák

Tragická dopravní nehoda se stala dnes ráno před půl páté na dálnici D48 poblíž Třanovic. Chodce tam srazil náklaďák.

Třinec stoupá v žebříčku přívětivých měst

Po vítězství a zisku titulu Město pro byznys v Moravskoslezském kraji se Třinec stal šestým nejpřívětivějším městem pro podnikání v rámci České republiky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies