VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Doprava v ucpaných centrech stojí. Jak to vypadá s obchvaty v kraji?

Ve velkých městech v kraji projedou hustě zalidněnými oblastmi desetitisíce aut denně. Stěžují si lidé, kteří musejí dýchat zplodiny, i řidiči, kteří trčí v kolonách. Řešením je výstavba obchvatů.

17.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/František Géla

V Moravskoslezském kraji se pracuje hned na několika stavbách, které by měly odvádět dopravu z nejfrekventovanějších městských částí. Především jde o prodlouženou Rudnou v Ostravě a obchvat Frýdku-Místku.

Ani jedna z těchto staveb ale není bezproblémová. V případě prodloužené Rudné se zatím nemůže pracovat na čtyřsetmetrovém úseku, kde by ale mohlo být východiskem vyvlastnění pozemku, o které Ředitelství silnic a dálnic zažádalo u soudu. Na zbylém, přibližně 6,3 kilometru dlouhém úseku probíhají práce naplno.

UCPANÁ OPAVSKÁ

„Poruba je v každé špičce doslova zabitá a ekologie zde dostává pořádně na frak," popsal zcela lidově situaci na páteřních porubských komunikacích náměstek hejtmana Daniel Havlík. „Až bude prodloužená Rudná dokončena, cesta do Opavy se neuvěřitelně zrychlí a přímo přes Porubu pojede jen ten, kdo skutečně jede do Poruby nebo do centra," dodal.

Řidiče teď v této souvislosti trápí zejména roční uzavírka půlkilometrového úseku Opavské ulice u Globusu na okraji Poruby, kde dochází k výstavbě mimoúrovňové křižovatky, která spojí oba diskutované úseky, tedy Opavskou s prodlouženou Rudnou.

ZPOŽDĚNÍ VE FRÝDKU

Také v případě obchvatu Frýdku-Místku, jehož centrem projede denně čtyřicet tisíc aut, pokračuje první část stavby podle plánu. Jedná se o úsek poblíž přehrady Olešná směrem k místní části Bahno. Stavět se ale nemůže na 8,5 kilometru dlouhém úseku v okolí řeky Morávky, kde se vedou nové debaty o posouzení vlivu stavby na životní prostředí a pro který nebylo vydáno stavební povolení.

„Věřím tomu, že tím ztratíme maximálně jednu nebo dvě stavební sezony, byla by totiž obrovská škoda přijít teď o dotace," sdělil náměstek hejtmana Havlík.

TŘINEC A OPAVA

Prodlouženou Rudnou a obchvat Frýdku-Místku nejen on označil za klíčové dopravní stavby v kraji. Podobně jako například obchvat Třince, kde probíhá budování přeložky silnice I/11, která rovněž výrazně odlehčí mezinárodní komunikaci okolo města. Nová trasa by měla být v provozu od podzimu.

Problémy s dopravou trápí také Opavu, kde není dokončen jižní obchvat města. „Počítá se s prodloužením trasy až na Olomouckou ulici v Opavě, ale nebude to hned. Příprava je zdlouhavá a dosud není finančně zajištěna," uvedl hejtman Miroslav Novák.

Související článek: Rozkopané Česko. Kde hrozí zácpy a zpoždění

Autor: Petr Jiříček

17.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

36. ročník Janča Valašské rally, sobota 25. března.
39

Hattrick dokonán. Valašskou rallye opět ovládl Kopecký. Zcela suverénně

36. ročník Janča Valašská Rally Valmez 2017 zavedl jezdce se svými speciály také na silnice Frýdeckomístecka a Novojičínska.
21

Valašská rally 2017: Po okrskách na plný plyn

OBRAZEM: Lidé si prohlédli útroby hráze Žermanické přehrady

S velkým zájmem se u veřejnosti setkala nabídka prohlídky hráze Žermanické přehrady, kterou vodohospodářská společnost Povodí Odry pořádala u příležitosti Světového dne vody. 

Pytlák v Beskydech vyvrhnul s vnitřnostmi i koloušky

/FOTOGALERIE/ Výrazy, které nelze veřejně publikovat, častují lidé seznámení s věcí zatím neznámého pytláka, který v minulých dnech zabil v Trojanovicích březí srnu.

Začalo jaro, silničáři se co nevidět vrhnou na opravy

S nástupem jara musí motoristé počítat s tím, že na silnicích v Frýdecko-Místecka budou stále častěji potkávat silničáře a dopravní značky omezující dopravu.

Chomutov otočil šestý zápas s Třincem a je v semifinále

/FOTOGALERIE/ Favorizovaným Ocelářům, druhému celku základní části, končí sezona. Hokejisté Chomutova postoupili do semifinále play off extraligy. V šestém čtvrtfinálovém utkání porazili Třinec 5:3, ačkoliv po první třetině prohrávali 1:3. Sérii vyhráli 4:2 na zápasy a v systému play off si zahrají semifinále poprvé v historii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies