Jak Deník informovala mluvčí krakovského letiště, důvodem odklánění některých letů bylo nepříznivé počasí. "Příčinou byla nízká oblačnost a nepříznivý východní vítr," sdělila mluvčí Monika Pabisek. 

Kvůli větru musela letadla přistávat na dráze, která není vybavena navigačním systémem ILS, jehož data při přistání využívá autopilot. Ruční pilotáž však zkomplikovala nízká oblačnost. I přes rozsvícenou přistávací dráhu ji piloti do minimální stanovené výšky neviděli a nemohli proto v klesání pokračovat. 

Piloti se snažili přistávat podle aktuálních podmínek. Některým se to podařilo, jiní to po opakovaných pokusech vzdali a zvolili k přistání jiné letiště.

Některé lety byly odkloněny na letiště v Katovicích, jiné do Ostravy. V Mošnově přistálo letadlo z Manchesteru, Düsseldorfu či Bristolu. 

V Mošnově letadla přistávala na dráhu, která je vybavená systémem ILS. Více o tom můžete číst v článku: Specialisté kalibrují navigační systém letiště

Dopravci mohli volit několik způsobů, jak situaci řešit. Pasažéři mohli zůstat na palubě letadla, které by v případě zlepšení podmínek přeletělo do Krakova. Jeden dopravce tak před 16. hodinou učinil. Další zvolili přepravu cestujících mezi letišti autobusy. 

"Naše letiště poskytlo standardní služby pro přistání letadel. O cestující se starají dopravci. Pro některé byly vypraveny autobusy, které je odvezou do Polska. Jiní si budou zajišťovat dopravu sami. Autobusy přijeli i cestující, kteří nemohli odletět z Krakova. Po odbavení odletěli od nás," řekla mluvčí ostravského letiště Michaela Kubešová. 

Počasí zastavilo vrtulník

Nepříznivé počasí ovlivnilo ve středu let záchranářského vrtulníku. Z ostravské základny sice vzlétl, ale po chvíli se pilot musel rozhodnout pro předčasný návrat, když mu v dalším letu k zásahu na Jablunkovsko zabránila nízká oblačnost. K pacientovi tak jela pozemní záchranka. 

Čtěte také: 
Letecká nehoda jako v Rusku by se v Mošnově nestala
Nová řídicí věž v Mošnově? Bezpečnější provoz