VYBERTE SI REGION

Moderní nádraží? Možná až za dva roky

Karvinsko - Chybějící bezbariérové přístupy či výtahy, zastaralý vzhled a také dlouhá léta bez pořádné rekonstrukce. Přesně toto vadí mnohým cestujícím na peronech hlavního nádraží v Karviné, ale také na některých dalších po celém koridoru trasy Český Těšín - Dětmarovice.

8.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Kopáč Jiří

O akci zvané Optimalizace trati Český Těšín Dětmarovice se při tom hovoří již několik let. Podle nejnovějších informací se ale cestující v našem regionu dočkají asi nejdříve až v roce 2015, nebo také ještě později.

Důvod? Dané prostory a jejich rekonstrukci řeší státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta říká, že má zpracovanou dokumentaci k územnímu řízení a technické řešení stavby. Co ale dosud chybí, je dokončené pravomocné územní řízení.

„Územní řízení již probíhá od roku 2012, ale není ukončeno z důvodu opakovaného odvolání ,Občanského sdružení Střítež za zdravé životní prostředí' proti tomuto řízení. Předpoklad ukončení územního řízení byl prosinec 2013, ale vzhledem k dalším opakovaným námitkám ze strany tohoto sdružení se termín opět posouvá," odpověděl včera na dotaz naší redakce mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Důvody námitek daného občanského sdružení ale včera mluvčí SŽDC nesdělil. A nepodařilo se je zjistit ani naší redakci.

Cestující modernizaci chtějí

Cestující veřejnost přitom po obnově daných prostor doslova volá. „Máme krásnou a moderní nádražní halu, ale když vyjdete na nástupiště, ocitnete se o padesát let zpět," zněl například jeden z názorů v nedávné facebookové diskusi na toto téma.

Stav hlavního nádraží v Karviné vadí třeba také zdejší radnici.

„Celková rekonstrukce dopravního koridoru a trati procházející Karvinou se opravdu odkládá již léta. Cestující by si ale obnovu těchto prostor dávno zasloužili," uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Karvinští cestující přitom často poukazují také na to, že zdejší nástupiště nejsou bezbariérová a vozíčkáři i maminky s kočárky mají cestování poměrně složité.

Samotná organizace SŽDC v tomto ale velký problém nevidí. „Cestující má šanci si předem vybrat takový spoj a nástupní bod, který splňuje jeho požadavky, a to včetně snížené pohyblivosti. Každý z našich zaměstnanců je samozřejmě kdykoliv připraven ochotně pomoci cestujícím, ať se jedná o matky s kočárky, nebo tělesně méně pohyblivé. Je možné v jejich doprovodu využít například služební přechody mezi nástupišti či jiné provozní přístupové cesty. Záleží na konkrétní lokalitě. Všude po republice naši lidé takto pomáhají a funguje to bez problémů," říká mluvčí Jakub Ptačinský.

Autor: Richard Kutěj

8.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Beskydech (i na polské straně) se rozjíždí nová lyžařská sezona

/FOTOGALERIE/ Lyžařské areály v Beskydech postupně startují o tomto víkendu novou sezonu.

Část areálu nejprve nabídnou městu

Část areálu ArcelorMittalu ve Frýdku bude na prodej jako brownfield. Vedení ocelářské společnosti jej přednostně nabídne městu Frýdek-Místek.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda blokovala ráno dálnici D48 u Hukvald

Nehoda tří aut dnes ráno zablokovala dálnici D48 ve směru z Frýdku-Místku na Nový Jičín.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies