Celkově se na dálnici bude provádět 91 geotechnických vrtů, z toho 83 v pomalých a rychlých pruzích pravého a levého pásu dálnice, 4 vrty na levé odpočívce na Antošovice a stejně tolik na pravé odpočívce. Průměr vrtů bude od 1,5 do 2,8 centimetru, jejich délka pak od 2 do 16 metrů.

Cílem těchto průzkumů je ověřit, zda jednotlivé vrstvy silničního násypu a konstrukce vozovky jsou provedeny v tloušťce a z materiálů v souladu se smlouvou. V celé délce úseku je omezena rychlost na 80 kilometrů v hodině. Práce by měly být ukončeny v první třetině letošního listopadu.

…pro zvětšení klikněte:

Reportéři Deníku tento týden projeli dálniční úsek mezi Bohumínem a Odrami. Snímky zachycují dopravní omezení, se kterými se setkali.

K TÉMATU: Brzděte! I kvůli zlodějům

Kvůli šroťákům musela být v obou směrech snížena rychlost na třicet kilometrů v hodině. Zloději kovů se totiž „zakousli" do dálničního přivaděče v Ostravě-Přívoze.Jako na zjevení zírají motoristé na dopravní značky, které se v těchto dnech objevily v části dálničního přivaděče v Ostravě-Přívoze. Řidičům nařizují snížit rychlost na třicet kilometrů v hodině.

Omezení se týká obou směrů. Nikde se přitom nepracuje, vidět nejsou dělníci ani stavební stroje a žádná dodatková tabule neupozorňuje na nerovný povrch. 

„Vypadá to, jako by ty značky spadly z nebe. Nechápu, proč je tam někdo dal. Dokonce mě napadlo, jestli to není nějaký nepovedený vtip. Raději ale dám nohu z plynu, nechce se mi platit pokutu," řekl Deníku Jiří Pokorný, který tímto místem pravidelně projíždí.

Deník zjišťoval, kdo a proč značky umístil. A dočkal se šokujícího vysvětlení…

„Rychlost z ulice Místecké na dálnici D1 v Ostravě- -Přívoze je snížena z důvodu krádeže spodní části dilatačního závěru," sdělila Deníku mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová s tím, že v poslední době se přivaděč stal terčem opakovaných zlodějským nájezdů, kterým nezabránily ani častější policejní kontroly.

„Postupně bylo ukradeno pětadvacet dilatačních třmenů, pětaosmdesát procent spodních dorazů, římsový doraz včetně podpěry a silenbloku, třmen včetně tlačného ložiska, spojovací materiál jako šrouby, matice a podobně. Zloději se teď zaměřují i na chráničky kabelů veřejného osvětlení," dodala Ledvinová. Škoda je předběžně vyčíslena na půl milionu korun.

Kdy rychlostní omezení skončí, není jasné. Nejprve je zapotřebí sehnat a namontovat ukradené věci. „Jedná se o výrobky na zakázku, čekací doba je v řádu měsíců," řekla Ledvinová, která zdůraznila, že bezpečnost řidičů není ohrožena. Dilatační závěry totiž nemají vliv na stabilitu mostu, jejich funkcí je tlumení tlaku.

Zloději kovů se na přivaděč zaměřili již v minulosti. V Místecké ulici například ukradli kovové lišty z protihlukových bariér. „Ukradeným lištám předcházelo rozbití původních skleněných výplní, které byly nahrazeny výplněmi betonovými," uvedla tisková mluvčí ŘSD.

*Článek vyšel 27. září 2013 v tištěném vydání Deníku. Staňte se předplatiteli Deníku a získejte od nás dárek! Více na www.mojepredplatne.cz nebo na www.epaper.denik.cz.