VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy dálnice začaly. Provizorně

/FOTOGALERIE/ S pracemi na zhruba tři sta metrů dlouhém úseku dálnice D47 začali v těchto dnech pracovníci stavební firmy Colas. Do dvou let chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit velkou rekonstrukci problémových dvaceti kilometrů dálnice D47. Náklady půjdou do stamilionů. 

20.11.2015
SDÍLEJ:

S pracemi na zhruba tři sta metrů dlouhém úseku dálnice D47 začali v těchto dnech pracovníci stavební firmy Colas.Foto: Deník/Marek Molnari

Ta vyšla vítězně z výběrového řízení, které na opravy zvlněného povrchu dálnice kolem 357 kilometru vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Orientačně by do příštího víkendu měla být hotova a zprovozněna levá strana dálnice, poté budou zahájeny práce na straně protější. Celkově by opravy neměly trvat déle než dvacet dní, doprava je svedena vždy na tu stranu dálnice, která se právě neopravuje. Nyní tedy na pravou, ve směru na Ostravu.

Nevhodný materiál

„Je to oprava, která neřeší zásadní problém D47, což je nevhodný materiál použitý do násypu. To je také v tuto chvíli předmětem sporu mezi námi a zhotovitelem dálnice (pozn. firmou Eurovia)," uvedl Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, s tím, že ale nechtějí čekat až do doby než rozhodne soud.

„Na náklady státu nyní provedeme opravu, která to alespoň nějak rozumně zpojízdní. Není možné, aby na dálnici byla trvale šedesátka," podotkl Rýdl a doplnil, že kromě toho, že jízda je nyní i při snížené rychlosti nepohodlná, začíná být i nebezpečná. Nejpozději na jaře příštího roku by podle něj měly být podobně spraveny i další dva úseky. Ty jsou na tom podobně špatně.

Náprava bobtnajícího podloží

Nynější oprava, která by měla vydržet zhruba dva roky, přijde na 5,7 milionu korun bez DPH. Jde pouze o provizorium. Silničáři zbrousí zvlněný asfaltocementový povrch, a poté jej nahradí asfaltem, vyztuženým ocelovou sítí. Toto opatření sice nevyřeší zásadní problém bobtnající materiál v podloží.

Následkem toho se ale vznikající nerovnosti rozloží na delší úsek, a nebudou tak markantní. Na jaře roku 2017 plánuje ŘSD zahájit rozsáhlou rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku ostravské dálnice, která by měla řešit pověstné „jádro pudla". Tedy podloží dálnice, které bobtná, a následkem toho se na povrchu vytvářejí větší či menší nerovnosti.

Podle Rýdla jde o podobný problém jako v případě nájezdů na dálniční mosty v Přívoze, a tedy řešení bude zřejmě také obdobné. O tom, zda bude muset být podloží dálnice odtěženo a nahrazeno vhodnějším materiálem, však vzhledem k budoucímu výběrovému řízení odmítá spekulovat.

„Právě se vybírá projekt, který zajistí finální opravu D 47. Bude to poměrně rozsáhlá oprava, protože stejně jako v případě dálničních mostů půjdeme až do základů dálnice. První vzdálené odhady nákladů se pohybují řádově ve stamilionech korun," uvedl Rýdl s tím, že konkrétní částka, stejně jako délka oprav, vzejde z výběrového řízení.

Autor: Iva Mušálková

20.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový interiér vlaků SC Pendolíno společnosti České dráhy, snímek z 25. září 2017 v Ostravě.
45

PODÍVEJTE SE: Pendolino má nový interiér. Jak se vám líbí?

Zámek v Hnojníku.

Obec chce získat hnojnický zámek

Letadla byla k vidění, draci ne

Den otevřených dveří spojený s drakiádou se uskutečnil v sobotu 23. září na Veřejném vnitrostátním letišti Frýdlant nad Ostravicí.

Oceláři zdolali Litvínov v přesilovkách

I počtvrté vyhráli hokejisté Třince na domácím ledě. V sobotní předehrávce 7. kola extraligy zdolali Litvínov 5:1.

Třinec si z Vítkovic odvezl všechny body

Další z řady regionálních druholigových derby zápasů vyznělo výsledkově lépe pro hosty z Třince, kteří ve Vítkovicích dokázali otočit nepříznivý vývoj a vyhráli 3:2. Domácí fotbalisté po páté porážce v sezoně klesli na poslední příčku, tým trenéra Nečka se naopak i po devátém kole drží bod od první pozice.

Kdo se chystá do voleb?

Čtyři poslanci nyní zastupují frýdecko-místecký okres v Poslanecké sněmovně. Dva z nich se pokusí uspět i v nadcházejících volbách.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení