VYBERTE SI REGION

Petr Hrabčák: Trať Kahance konzultujeme přímo se závodníky

Už tento víkend bude patřit mezinárodním závodům silničních motocyklů na přírodním okruhu mezi Těrlickem a Havířovem. O tom jaký bude letošní ročník, hovoří v rozhovoru pro Deník hlavní organizátor Petr Hrabčák.

30.7.2014
SDÍLEJ:

Petr Hrabčák. Foto: Deník/Libor Běčák

Proč se koná Kahanec v netradičním termínu a jak nyní vypadá příprava závodů?
Příprava běží na plné obrátky. V těchto dnech už instalujeme jednotlivé bezpečnostní dílce podél celé trasy. Podílí se na tom mnoho dobrovolníků. Termín závodů byl upraven s ohledem na připravovanou stavbu chodníku podél celé délky silnice do Bludovického kopce. Proto jsme využili vhodného termínu v motoristickém kalendáři na začátku srpna.

Můžeme se těšit na známá jména?
Samozřejmě. Přihlášeni jsou Didier Grams, Horst Saiger nebo naši jezdci Michal Indi Dokoupil, Petr Homola, Marek Červený a další. Saiger nás trošku zaskočil. Zamluvil si celou Jaškovskou krčmu, protože s ním vždy jezdí vedle týmu i početná skupina fanoušků. Ostatním jezdcům jsme proto museli zajišťovat ubytování jinde. S ohledem na spolupráci s polskými organizátory motocyklových závodů, respektive sprintu, čekáme i účast polských fanoušků. Máme také přihlášené tři polské jezdce.

Jsou nějaké novinky v organizaci jednotlivých závodů?
Změny jsme udělali v kategorii Klasik. To jsou vlastně veteráni do roku výroby 1979. Jezdci mají o tento závod velký zájem, protože Kahanec je starý závod, kde tyto stroje jezdily a oni se tady rádi vracejí. Z časových důvodů však všechny kubatury této kategorie pojedou společně. Vyhodnocení však bude samozřejmě podle kubatury 175, 250, 350, 500,750 ccm.

Počet jezdců odpovídá loňskému roku, pouze se mění počet startujících v jednotlivých třídách. Zájem se zvedl v kubatuře 125 ccm. Tam je dokonce přetlak. Naopak v Supermonech počet závodníků klesá. Přibylo závodníků ve čtyřstovkách a twinech.
Jsme rádi, že jezdci se na Kahanci chtějí ukázat a přihlásili se i do několika závodů. Týká se to například Horsta Saigra, který pojede kubatury do 600 i nad 600 ccm.

Doznaly změn divácké zóny?
Z minulých ročníků máme dobré zkušenosti s rozmístěním míst pro diváky. U pily v Těrlicku dokonce jednu tribunu přidáme, aby měli lidé lepší výhled. Další tribuny jsou v místech, kde bývá nejvíce diváků a přes sebe by neviděli.

S ohledem na bezpečnost apelujeme na diváky, aby dodržovali pokyny pořadatelské služby. Po trati je možné chodit pouze o přestávkách v době vyhlášeného přerušení jízd. Pěší a cyklisté se mohou pohybovat v obou směrech, motocykly a automobily však výhradně ve směru závodu. Tak to stanoví předpisy Českého svazu motocyklového sportu, kterými se musíme řídit.

Motoristické podniky nyní procházejí obdobím zpřísňování bezpečnostních kritérií. Týká se to i Kahance?
Za ty roky už máme trať z bezpečnostního hlediska dobře ošetřenou, ale přesto jsme opět přidali několik bezpečnostních prvků, především dřevěné dílce, které kryjí obrubníky.

Museli jste trať letos zpomalovat?
Omezení rychlostního průměru už neplatí. Bylo zrušeno s novými předpisy. Dříve jsme museli každý rok trať zpomalovat na základě výsledků jízd Michala Indiho Dokoupila, který nám překonával povolený rychlostní limit na jedno kolo. My přesto formujeme trať pomocí retardérů, aby jezdce zpomalovaly. Důvodem je bezpečnost, protože náš okruh je velmi rychlý, dokonce nejrychlejší ze všech. Úpravy konzultujeme přímo se závodníky.

Limitující tedy může být jen počasí?
Vždycky se rozhoduje podle aktuální situace na trati. Povrch okruhu je připraven, hlavním omezujícím faktorem by mohlo být počasí. Pokud se podmínky na okruhu dramaticky změní, zasedne jury a rozhodne, jestli se závod přeruší nebo ukončí. Takto jsme závod odložili o hodinu loni kvůli dešti.

Na jaké novinky se letos návštěvníci mohou těšit?
Máme jednu velkou novinku. Letos budeme mít druhou velkoplošnou obrazovku. Zatímco dosud byla jedna v prostoru startu a cíle, nyní bude i v prostoru u retardéru pod Bludovickým kopcem. Bude tam zavěšená na jeřábu. Diváci tak budou mít možnost sledovat i dění v jiných místech okruhu, kde jsou rozmístěny kamery zajišťující přímý přenos. Pro diváky, kteří přijdou s dětmi, máme připravenu novou atrakci, kde si mohou vyzkoušet jízdu po terénní trati na malých elektrických motorkách.

Bude tradiční představení závodníků v Havířově?
Ano, bude. V pátek se bude konat autogramiáda a představení jezdců a jejich strojů. Bude to v 16 hodin v centru Havířova na náměstí Republiky. Komentátorem víkendových závodů bude tradičně Václav Svoboda, který komentuje závody Moto GP.

Jaká je cena vstupného?
Cena vstupenek je stejná jako loni. V sobotu na trénink stojí na okruhu 100, v předprodeji je za 80 korun. Na nedělní závody stojí vstupné 200 korun s tím, že v předprodeji jen 150 korun. Předprodejní místa jsou zveřejněna na našich stránkách www.terlickyokruh.nolimit.cz. Děti do výšky 150 cm mají vstup na závod zdarma.

Autor: Libor Běčák

30.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koledy spojí Česko, zpívat se bude i v regionu

Šest písní, desítky měst a obcí, tisíce lidí. Tak Česko už několik let vždy v prosinci zpívá společně koledy. Regionální Deníky si daly i letos za cíl stmelit celou republiku prostřednictvím vánočních koled. Projekt Česko zpívá koledy se uskuteční už ve středu, vypukne v 18 hodin.

Nové semafory, fasády i okna. Město ví, jak bude hospodařit

Zastupitelé ve Frýdku-Místku schválili návrh rozpočtu na rok 2017. Město bude hospodařit s částkou ve výši 1,295 miliardy korun, což je v porovnání s konečnou výší rozpočtu na tento rok zhruba o 109 milionů korun méně. Hlavním důvodem jsou rozdíly v přijatých dotacích.

Nové centrum v Ostravě bude pomáhat věřitelům OKD a Vítkovic

V Ostravě začalo fungovat poradenské Centrum pro restrukturalizaci firem. Bude pomáhat věřitelům velkých společností OKD a firem ze strojírenského holdingu Vítkovice Machinery Group, kteří se dostali do potíží kvůli insolvenci svých odběratelů, ale i všem firmám, které chtějí řešit své problémy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies