VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S problémy pomohou pacientům ombudsmani

Karviná, Havířov – Jste nespokojeni s léčbou v nemocnici, nevíte na to koho se obrátit s problémem ohledně svého zdravotního stavu nebo máte nějaký podnět či připomínku?

11.10.2013 AKTUALIZOVÁNO 12.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Eva Kořínková

Od počátku října se můžete obrátit na ombudsmany, které zřídil v karvinské i havířovské nemocnici krajský úřad.

„Doposud se stížnostmi či podněty v nemocnicích zabývalo více lidí. Chtěli jsme systém změnit tak, aby za řešení těchto záležitostí byla odpovědna konkrétní osoba, a zlepšila se tak komunikace mezi všemi zúčastněnými stranami," informoval náměstek hejtmana pro zdravotnictví Jiří Martinek.

V Nemocnici s poliklinikou Havířov bude funkci ombudsmana vykonávat náměstek pro léčebnou péči Jaroslav Lux. Ten má s touto funkcí bohaté zkušenosti, jako ředitel ji poprvé v republice zavedl v devadesátých letech ve Fakultní nemocnici Ostrava. Nyní na něj funkce ombudsmana připadla v Havířově.

„Když měl někdo nějaký problém v havířovské nemocnici, tak to většinou spadlo do mé agendy. Teď je tedy tato funkce oficiální. Myslím si, že je to projev větší vstřícnosti vůči pacientům, kteří teď mohou bez nějakých obav nebo rozpaků za mnou se svými problémy přijít," řekl havířovský ombudsman.

Svou roli vidí jako jakéhosi poradce nebo mediátora. Řešit bude přitom širokou škálu věcí. „Buď problém vyřešíme na místě, nebo jim zprostředkuji odbornou pomoc. Půjde jak o technické věci, jako například nějaké zvláštní služby za hospitalizace, až po ty odborného charakteru související s jejich zdravotním stavem," dodal Jaroslav Lux.

Stejně jako v případě klasického ombudsmana se k němu také budou dostávat případy, kdy lidé již vyčerpali všechny možnosti při řešení svých problémů. Jak ale Jaroslav Lux upozorňuje, funkce ombudsmana nenahrazuje agendu stížností.

„Například stížnosti na chování personálu nebo způsob léčby bude stále řešit referát stížností," vysvětlil havířovský ombudsman. Funkce ombudsmana tedy nenahrazuje stížnostní agendu, ale pomáhá jí stížnosti pacientů řešit.

Svého ombudsmana bude mít také Nemocnice s poliklinikou v Karviné-Ráji. Tam mohou pacienti chodit za Andreou Kopáčkovou. Také ona si myslí, že nová funkce bude pro klienty nemocnice přínosná. „Dříve pacienti, kteří měli nějaký problém, nemuseli vědět za kým zajít. Někteří šli za konkrétním náměstkem ředitele, jiní rezignovali," konstatovala Kopáčková, která už ve své nové funkci řešila první problém. Volal jí, pacient, který si stěžoval, že mu na oddělení neumožnili návštěvy. „Návštěvy jsem domluvila a pacient byl spokojen," dodala Kopáčková.

Autor: David Gorgol

11.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kdysi proslulý Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm již léta chátrá. Nyní svitla naděje, že by se z něj mohlo stát opět vyhledávané místo.

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Ilustrační foto.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

Plánovaná silnice u Nebor čelí dalším problémům

Už na podzim by se řidiči měli projet po novém obchvatu Třince. Přípravy navazujícího úseku z městské části Nebory do Třanovic se však zadrhly.  

Stát přispěje lidem v Dolní Lomné na domovní čistírny odpadních vod

Dolní Lomná O dotace na domovní čistírny odpadních vod v obcích, které rozdá Ministerstvo životního prostředí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí, je velký zájem. Vyčleněné peníze byly vyčerpány čtyři měsíce před stanoveným termínem.

Auto narazilo do mostního zábradlí, spolujezdkyně utrpěla vážná zranění

Vážné následky měla včerejší dopravní nehoda, která se stala poblíž Morávky. Auto tam narazilo do zábradlí mostu.

Tříčlenné týmy si to rozdají v nošení bečky piva

Mosty u Jablunkova – Rok se s rokem sešel a je tu opět akce s názvem Karpatský šerpa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení