VYBERTE SI REGION

Slevové portály: boom trvá, lákají móda a cestování

Ostrava - Předloňský rok byl pro slevové portály ve znamení růstu. Údaje za rok 2012 ukazují, že boom pokračoval a obraty slevových serverů i prodeje voucherů šly opět výrazně nahoru.

22.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

„V porovnání s rokem 2011 došlo loni k nárůstu obratu o více než sto procent. Přepočteno na peníze, hovoříme o obratu téměř půl miliardy korun," odpověděl zakladatel Vykupto.cz Tomáš Bátrla.

Podle něj tento slevový portál loni prodal více než 750 tisíc kuponů, což je proti roku 2011 stoprocentní nárůst. „Pořád platí, že mezi nejprodávanější slevy patří poukazy do restaurací, na wellness kúry a adrenalinové zážitky. Poptávka se neustále vyvíjí, poukazy do restaurací a do wellness u nás už nepatří k nejvyhledávanějším. Nejprodávanější je jednoznačně zboží. Dlouhodobě lze za největší ,taháky' v naší nabídce označit značkové oblečení, módní doplňky, hodinky nebo elektroniku. Velký zájem je o dovolené a poznávací zájezdy," doplnil zakladatel Vykupto.cz, který je podle průzkumu Mediaresearch druhý největší tuzemský slevový portál.

Typický zákazník: třicátnice

Průměrný zákazník slevového serveru Vykupto.cz má nejčastěji mezi třiceti a pětatřiceti lety, převažují ženy s jedním až dvěma dětmi. „Starší lidé ale nakupují samozřejmě také, v porovnání s předchozími lety jich přibývá," dodal Tomáš Bátrla.

Také největší tuzemský slevový portál Slevomat měl loni vyšší obraty než v roce 2011. Hitem bylo zboží, především pak značková móda.

Předběžná čísla potvrzují nárůst prodeje voucherů také u dalšího předního slevového portálu v ČR, kterým je Zapakatel.cz. „Tržby za loňský rok se pohybují na úrovni čtvrt miliardy korun, což je stejné číslo jako v roce 2011. Počet prodaných voucherů se ale zvýšil takřka o polovinu na přibližně 440 tisíc. Víme, že za tímto růstem stojí zejména rozšíření sortimentu o elektrozboží a módu," uvedl Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel serveru Zapakatel.cz.

„Věříme, že se potvrdí nejenom tento nárůst, ale zvedneme i průměrnou cenu za transakci. Naše prodeje poukazů v restauracích, wellness a adrenalinových zážitcích rostou zvolna. Velký nárůst zaznamenáváme u zboží, jehož sortiment rozšiřujeme. Největší část zákazníků tvoří lidé od 24 do 35 let, přičemž převažují ženy," upřesnil Hlaváček.

Odborníci míní, že slevové akce jakéhokoliv typu jsou mezi zákazníky velice oblíbené zejména v období hospodářské recese. Jsou přitažlivé především možností najít si slevu na takový produkt nebo službu, o které má zákazník skutečně zájem, a to bez složitého a časově náročného vyhledávání. Pro prodejce těchto služeb jde zase o určitou formu reklamy, která by měla sloužit zejména jako prostředek pro získání nových zákazníků.

„V poslední době se ale ukazuje, že se zákazníci na místo uplatnění slevy nevracejí, ale spíše mají tendence vyhledávat místa nová, kde uplatní další slevu," řekl Deníku odborník, který vývoj v oblasti slevových portálů sleduje. 
Jaké máte zkušenosti se slevovými portály? Napište nám je.

Náctiletí tvrdí, že je slevomaty až tolik netáhnou

Pro středoškoláky nejsou některé nabídky slevových serverů až tak lákavé, jak by se dalo na první pohled očekávat.

„Na internetu jsem dost často a nemůžu si různých nabídek na slevových serverech nevšimnout. Na druhé straně stravu i ošacení mi zatím zajišťují rodiče," vysvětlují dvě studentky z Ostravy a tvrdí, že nakupují na slevových portálech jen výjimečně.

Přesto i středoškoláci slevové akce určitých typů využívají. Lákavé jsou zejména slevy v restauracích a klubech, hlavně ty, které jsou určeny pro větší skupiny lidí. Ve velké míře si mládež také vybírá netradiční zážitky, velice oblíbené jsou adrenalinové sporty. „Princip pořízení kuponu a také nutnost včasné rezervace vyžaduje plánování příliš dopředu, což je pro mladou generaci velmi svazující," míní osmnáctiletá studentka ostravského gymnázia Klára.

„Párkrát jsem zkoušel využít služeb těchto serverů, ale přijde mi to až moc komplikované, hlavně pro lidi bez platební karty, která se dá použít na internetu. Opakovaně jsem musel přátelům zprostředkovat zaplacení přes svůj účet," přidal svůj názor Vojtěch Doupovec z Ostravy.

„Pořídila jsem si už několik voucherů do restaurací. Zkušenosti byly spíše negativní. Obsluha, aspoň jsem to tak většinou vnímala, nebyla k zákazníkům s vouchery moc příjemná. Má zkušenost je taková, že nám neposkytovali stejnou péči jako těm, kteří zaplatili plnou cenu," je přesvědčena středoškolačka z Ostravy Hana Straková.

Podle ní mladá generace příliš neholduje závazkům. I proto často zvítězí varianta kdykoliv jít tam, kam se právě rozhodne, i když to je beze slevy.

Osobní zkušenost se slevovými portály sice nemá ani sedmnáctiletý student Roman, ale jak dodává, prožil poslední dvě zimní dovolené v Tatrách za docela levný peníz právě díky slevomatu. „Všechno klaplo, jak mělo. Proti katalogové ceně naše rodina ušetřila za týdenní pobyt minimálně tři tisíce, což už se určitě vyplatí," dodal středoškolák.

KLÁRA FILIPOVÁ
KATEŘINA STAVÁRKOVÁ

Autor: Břetislav Lapisz

22.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Vánoční strom na místeckém náměstí už svítí

Na místeckém náměstí Svobody se v pátek rozzářil vánoční strom. Dvanáct metrů vysokou douglasku zdobí sto stříbrných koulí, padesát žárovek měnících barvy, padesát zábleskových žárovek a také stometrový řetěz s tisícovkou LED diod.

Jak přilákat žáky k řemeslu? Školy hledají účinné cesty

Frýdek-Místek - Učňovské obory v tuzemsku skomírají. Školy se potýkají s úbytkem žáků, i proto vymýšlejí nové nápady, jak přilákat zájemce k řemeslu.

Derby rozhodlo až prodloužení, raduje se Třinec

/FOTOGALERIE/ Jubilejní 100. derby tradičních rivalů dopadlo lépe pro hokejisty Třince. Oceláři na svém ledě v utkání 26. kola extraligy porazil Vítkovice 3:2 v prodloužení. Raduje se i Zlín, který udolal Karlovy Vary fotbalovým výsledkem 1:0.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies