VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Ostravici nesmí silničáři používat sůl

Ostravice - Obec Ostravice se jako podhorská obec s vydatnými sněhovými přeháňkami často dostávala do svízelných situací, kdy nebylo možné s dostupnou technikou včas zajistit kvalitní zimní údržbu.

13.1.2012
SDÍLEJ:

Nový malotraktor při zimní údržběFoto: Archiv obce

„Nastávaly zde skutečně nebezpečné momenty. Dospělí chodci, penzisté, děti i maminky s kočárky často musely vstupovat do vysoce frekventované komunikace 1/56. Toto už je dnes minulostí,“ řekl ostravický starosta Miroslav Mališ.

„Jako obec máme za úkol zajišťovat zimní údržbu chodníků v délce 9 kilometrů a 0,8 hektaru veřejných parkovišť, což se nám i s ohledem na proměnlivé počasí bez většího vypětí sil daří. V letošním roce jsme navíc rozšířili náš vozový park o nový moderní čtyřkolový malotraktor české výroby s kabinou, to pro zvýšení komfortu obsluhy se zimní výbavou, tedy čelní šípovou radlicí a zadní sněhovou radlicí, která se dá navíc zkombinovat se sypačem inertního materiálu pro zmírňování následků náledí, protože Ostravice se nachází v katastru CHKO Beskydy a posyp solí je u nás vyloučen,“ dodal Mališ.

Vozový park Ostravice pro zimní údržbu v těchto dnech čítá nový kabinový malotraktor, sněhovou samochodnou frézu se záběrem 120 centimetrů a dosluhující malotraktor.

„Na celkovou pořizovací cenu malotraktoru, to je 600 tisíc korun včetně DPH, nám bylo poskytnuto dotační krytí ve výši 90 procent ceny, tedy 446 tisíc korun. V situaci, kdy se v rozpočtech obcí počítá každá koruna, to považuji za výrazný manažerský počin,“ zmínil starosta. Celkový rozpočet zimní údržby v Ostravici dosahuje ročních nákladů jeden a půl milionu korun. Práce provedené vlastními silami, to znamená pracovníky obce, představují položku 300 000 korun, do zbytku se musí vejít externí firma.

Deník oslovil několik náhodných lidí s otázkou, zda si myslí, že na vesnicích zvládají zimní údržbu chodníků. „Přiznám se, že přes vesnice v zimě moc nejezdím, ale nevybavuji si, že by někde byly vysloveně nevyhrnuté silnice. To myslím minulý rok, protože letos toho sněhu zatím moc nebylo. Chodníky v obcích nevyužívám, takže nemohu posoudit,“ řekl Jaromír Kruliha z Frýdku-Místku. „Jezdívám ke známým do Malenovic a silnice tam bývají bez problémů. Jízda na sněhu je hlavně o řidiči, který se tomuto stavu musí přizpůsobit. A to platí také o chodcích,“ prozradil Petr Kania.

Autor: Tomáš Machálek

13.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Ilustrační foto.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Dolní Lomná - Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Při Beskydských rekordech se štafetově pila limonáda

Pokus o další zápis Frýdku-Místku do České knihy rekordů se vydařil. Návštěvníci frýdeckého náměstí se při sobotních Beskydských rekordech, které byly spojeny s gastrofestivalem, zapojili do štafetového pití limonády Koňakola od pivovaru Koníček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení