VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Část lidí je po propadu zeminy stále bez elektřiny

Mosty u Jablunkova – Po masivním propadu zeminy v budovaném železničním tunelu v Mostech je část obyvatel stále bez elektřiny. Redakci to v pondělí řekl starosta Milan Procházka.

16.11.2009
SDÍLEJ:

Horní část zříceného tunelu v Mostech u Jablunkova.Foto: SDH Mosty u Jablunkova.

O víkendu se hovořilo o tom, že bez vody a elektřiny byla přibližně čtvrtina obce. „Vodu zajistili okamžitě naši hasiči, rychlejší řešení snad ani nebylo možné, elektřina ale není opravena,“ řekl Procházka s tím, že získat informace od energetiků je složité.

Škody jsou značné, nad termínem dokončení visí otazník

Tunel se propadl okolo sedmé ráno, na místě stavby, kterou má na starosti firma Subterra, se utvořil 150 metrů dlouhý kráter. Mluvčí společnosti Vladislav Beneš prohlásil, že škoda je značná a bude se pohybovat v řádu desítek milionů korun. Nad tím, zda bude úsek v provozu v roce 2011, visí otazník.

Zemina nad tunelem se letos propadla už podruhé, v dubnu ale vznikl „jen“ několikametrový kráter. Přestože se všeobecně ví, že je zde velmi komplikované nadloží a že do průsmyku stéká veškerá povrchová voda, událost z neděle šokovala i místní. „Určitě to je překvapení,“ řekl Procházka. Pomalu se připravuje na to, že stavbaři v obci zůstanou o něco déle, než se předpokládalo. „Není to tak, že by obtěžovali, oni jsou šetrní. Je to velká a náročná stavba. Teď je nejdůležitější, aby zjistili, co se stalo a aby stavbu stabilizovali. Že se to prodraží, to je jasné. Budou se dělat větší objemy,“ shrnul Milan Procházka.

Druhý tunel, kterým projíždějí vlaky na Slovensko, není podle statiků poškozen. Doprava na trati ale v neděli několik hodin stála.

Bude se to sypat furt, říká muž

Deník v pondělí hovořil s mužem, který v minulosti na železnici pracoval jako geodet a podmínky v Mostech dokonale zná. Propad zeminy podle něj spustily dvoudenní deště. „Strávil jsem tam moc času. Že zvolili ražbu a z jednokolejky dělají dvojkolejný tunel, bylo pro mě překvapením. Moc jsem se této alternativě divil. Neznám detaily, to je věc odborníků, ale to se bude sypat furt a strašně se to prodraží. Není to ideální řešení. Největší zlo pro dráhu je voda, a pokud se jim to podaří dokončit, dá to setsakulentskou práci,“ řekl redakci muž. Připomněl, že mostecké tunely byly rovněž poškozeny válkou.

Kam dál: Při ražbě železničního tunelu se propadl strop

Autor: Marek Cholewa

16.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sociální služby. Ilustrační foto.

Senioři nebudou muset docházet na úřad

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Muže zasáhl v Ostravici elektrický proud

Zásah elektrickým proudem se málem stal osudným pro jednačtyřicetiletého muže v Ostravici. Díky svědkům a záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Prázdniny ve městě pokračují, zapojili se i strážníci

V soutěži Malý strážník, kterou pro děti v rámci Prázdnin ve městě uspořádala frýdecko-místecká městská policie, se malí zájemci mohli stát policisty.

Bývalý hotel Park se pomalu proměňuje

Stavební práce na bývalém hotelu Park v Hnojníku jsou v plném proudu.

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Frenštátský hotel Vlčina se možná opět stane vyhledávaným cílem turistů, kongresmanů a třeba i hráčů. Komplex chce koupit skupina Synot.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení