VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Část lidí je po propadu zeminy stále bez elektřiny

Mosty u Jablunkova – Po masivním propadu zeminy v budovaném železničním tunelu v Mostech je část obyvatel stále bez elektřiny. Redakci to v pondělí řekl starosta Milan Procházka.

16.11.2009
SDÍLEJ:

Horní část zříceného tunelu v Mostech u Jablunkova.Foto: SDH Mosty u Jablunkova.

O víkendu se hovořilo o tom, že bez vody a elektřiny byla přibližně čtvrtina obce. „Vodu zajistili okamžitě naši hasiči, rychlejší řešení snad ani nebylo možné, elektřina ale není opravena,“ řekl Procházka s tím, že získat informace od energetiků je složité.

Škody jsou značné, nad termínem dokončení visí otazník

Tunel se propadl okolo sedmé ráno, na místě stavby, kterou má na starosti firma Subterra, se utvořil 150 metrů dlouhý kráter. Mluvčí společnosti Vladislav Beneš prohlásil, že škoda je značná a bude se pohybovat v řádu desítek milionů korun. Nad tím, zda bude úsek v provozu v roce 2011, visí otazník.

Zemina nad tunelem se letos propadla už podruhé, v dubnu ale vznikl „jen“ několikametrový kráter. Přestože se všeobecně ví, že je zde velmi komplikované nadloží a že do průsmyku stéká veškerá povrchová voda, událost z neděle šokovala i místní. „Určitě to je překvapení,“ řekl Procházka. Pomalu se připravuje na to, že stavbaři v obci zůstanou o něco déle, než se předpokládalo. „Není to tak, že by obtěžovali, oni jsou šetrní. Je to velká a náročná stavba. Teď je nejdůležitější, aby zjistili, co se stalo a aby stavbu stabilizovali. Že se to prodraží, to je jasné. Budou se dělat větší objemy,“ shrnul Milan Procházka.

Druhý tunel, kterým projíždějí vlaky na Slovensko, není podle statiků poškozen. Doprava na trati ale v neděli několik hodin stála.

Bude se to sypat furt, říká muž

Deník v pondělí hovořil s mužem, který v minulosti na železnici pracoval jako geodet a podmínky v Mostech dokonale zná. Propad zeminy podle něj spustily dvoudenní deště. „Strávil jsem tam moc času. Že zvolili ražbu a z jednokolejky dělají dvojkolejný tunel, bylo pro mě překvapením. Moc jsem se této alternativě divil. Neznám detaily, to je věc odborníků, ale to se bude sypat furt a strašně se to prodraží. Není to ideální řešení. Největší zlo pro dráhu je voda, a pokud se jim to podaří dokončit, dá to setsakulentskou práci,“ řekl redakci muž. Připomněl, že mostecké tunely byly rovněž poškozeny válkou.

Kam dál: Při ražbě železničního tunelu se propadl strop

Autor: Marek Cholewa

16.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tatrováckou techniku využívalo několik hodně rychlých aut.
AUTOMIX.CZ
68

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Ilustrační foto.

Chodce na dálnici u Třanovic srazil náklaďák

Třinec stoupá v žebříčku přívětivých měst

Po vítězství a zisku titulu Město pro byznys v Moravskoslezském kraji se Třinec stal šestým nejpřívětivějším městem pro podnikání v rámci České republiky.

Kemp Lučina projde modernizací

Areál kempu Lučina čeká proměna.

Postavičky Igráčka zaplnily výstavní síň muzea v Třinci

Velkou výstavní síň Muzea Třineckých železáren a města Třince zaplnily postavičky Igráčků. Hračky, která provází české děti už čtyři desetiletí, a kterou lze najít v pestré škále rolí.

Lidem ve městě vadí brlohy bezdomovců

Magistrát ve Frýdku-Místku eviduje stížnosti obyvatel na odložené matrace a věci v zákoutích domů a místech zarostlých stromy a keři poblíž panelákové nebo rodinné zástavby. Nazývají je „brlohy". Ve většině případů je zakládají lidé, kteří žijí na ulici.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies