Stát už jednou tento úsek povolil, konkrétně před třemi lety. Na základě rozkladu ekologické organizace Děti Země ale rozhodnutí zrušil ministr dopravy Dan Ťok v dubnu 2015. „Jde o již druhý pokus ministerstva povolit tuto část obchvatu, takže uložené podmínky jsou poměrně kvalitní. Ovšem trasa prochází chráněným územím evropské soustavy NATURA 2000, kterým je údolí řeky Morávky, takže náš zájem o tuto stavbu bude nadále pokračovat,“ řekl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

KDY SE ZAČNE STAVĚT? SNAD V PŘÍŠTÍM ROCE

Povolení obsahuje třiatřicet podmínek, včetně osmi návrhů Dětí Země. Značná část z nich se zaměřuje na ochranu životního prostředí. Ani po vydání stavebního povolení ale nemá tato část obchvatu Frýdku-Místku o délce 2,3 kilometru vyhráno. Běží totiž lhůta, kdy můžou účastníci řízení podat rozklad k ministru dopravy. Na ministerstvu ještě také probíhá stavební řízení pro úsek délky 370 metrů, u kterého ministr dopravy na základě rozkladu Dětí Země z března 2015 musel před měsícem zrušit stavební povolení. Naopak další povolení, které se týká většiny trasy i problematické lokality s ekologickou zátěží Skatulův hliník, nabylo právní moci už na konci roku 2013.

„Naším zájmem je, aby se všechno stihlo v řádech měsíců a stavba obchvatu Frýdku-Místku byla zahájena v příštím roce,“ uvedl v červenci Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Více než osm kilometrů dlouhá nová trasa D48, která „obejde“ Frýdek-Místek jižním směrem, má stát přes čtyři miliardy korun, připojení stávající dálnice D56 na novou cestu vyjde podle předběžných propočtů bezmála na miliardu.

Přeložka silnice má zvýšit bezpečnost a plynulost dopravy, stávající cesta nevyhovuje.
Plánovaná silnice u Nebor čelí dalším problémům