VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezka do Ropice má zelenou

Český Těšín - Vyrazit si na kole mimo město po značené cyklostezce a bezpečně se dostat do cíle, konkrétně do Ropice. To by měla umožnit nová cyklostezka, kterou plánuje vybudovat město Český Těšín.

6.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Kinšt

Požádalo už dokonce o dotaci na její stavbu. Propojit by měla Český Těšín s blízkou Ropicí.

Cyklisté nebo bruslaři se tak pomalu mohou začít těšit na dalších 745 metrů nové cyklostezky, dalších 584 metrů dlouhý bude cyklopruh, který povede na stávající komunikaci. Celkově by měla stavba vyjít na 5,14 milionů korun.

„Vybudováním cyklostezky a pruhů pro cyklisty v Jablunkovské ulici á a následně I/11 v obou směrech v celkové délce 1,328 kilometrů dojde k propojení města Český Těšín a obce Ropice," řekla českotěšínská mluvčí Dorota Havlíková.

Další plánovanou stavbou je prodloužení cyklostezky, která končí u mostu Svobody. Nově by mohla vést až k železniční lávce u jatek. Zástupci města o této možnosti jednají s polskou stranou a rovněž plánují žádost o dotaci.

SMĚREM NA CHOTĚBUZ JE PROBLÉM

Město už několik let usiluje o vybudování cyklotrasy do nedaleké Chotěbuze. Cyklisté by se o kousek dál mohli napojit na cyklotrasu do Karviné a dále do Bohumína.

Všechny plány ale stále zůstávají jen na papíře. „Bohužel, cyklotrasa zde může vést pouze v ochranném pásmu železnice a Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nám odmítla dát souhlas až do doby zakončení optimalizace tratě," vysvětluje Havlíková.

K tomu by mělo dojít v roce 2018. „Jedná se o předpokládaný termín ukončení stavby. Nicméně, dosud nebylo ukončeno vyvlastňovací řízení některých pozemků potřebných k optimalizaci tratě. Z tohoto důvodu tedy hrozí reálná možnost prodloužení stavby až do roku 2019," říká mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Vysvětlil také, proč zatím není možné stezku vybudovat. „Význam ochranného pásma železnice je právě v tom, že k jakémukoliv stavebnímu záměru třetích osob, musí dát SŽDC jako provozovatel dráhy souhlas. V ochranném pásmu dráhy platí přísné bezpečnostní předpisy o provozu na železnici, které mají zajistit maximální bezpečnost provozování železniční cesty," říká Illiaš.

Všichni, kdo se v ochranném pásmu pohybují, musí mít certifikaci, například musí vědět, jak se mají chovat v blízkosti trolejového vedení.

„V žádném případě není v našem zájmu, aby se během stavby optimalizace tratě na staveništi pohybovaly nepovolané osoby," vysvětlil Illiáš.

Autor: Martina Sznapková

6.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Ilustrační foto.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Dolní Lomná - Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Při Beskydských rekordech se štafetově pila limonáda

Pokus o další zápis Frýdku-Místku do České knihy rekordů se vydařil. Návštěvníci frýdeckého náměstí se při sobotních Beskydských rekordech, které byly spojeny s gastrofestivalem, zapojili do štafetového pití limonády Koňakola od pivovaru Koníček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení