Požádalo už dokonce o dotaci na její stavbu. Propojit by měla Český Těšín s blízkou Ropicí.

Cyklisté nebo bruslaři se tak pomalu mohou začít těšit na dalších 745 metrů nové cyklostezky, dalších 584 metrů dlouhý bude cyklopruh, který povede na stávající komunikaci. Celkově by měla stavba vyjít na 5,14 milionů korun.

„Vybudováním cyklostezky a pruhů pro cyklisty v Jablunkovské ulici á a následně I/11 v obou směrech v celkové délce 1,328 kilometrů dojde k propojení města Český Těšín a obce Ropice," řekla českotěšínská mluvčí Dorota Havlíková.

Další plánovanou stavbou je prodloužení cyklostezky, která končí u mostu Svobody. Nově by mohla vést až k železniční lávce u jatek. Zástupci města o této možnosti jednají s polskou stranou a rovněž plánují žádost o dotaci.

SMĚREM NA CHOTĚBUZ JE PROBLÉM

Město už několik let usiluje o vybudování cyklotrasy do nedaleké Chotěbuze. Cyklisté by se o kousek dál mohli napojit na cyklotrasu do Karviné a dále do Bohumína.

Všechny plány ale stále zůstávají jen na papíře. „Bohužel, cyklotrasa zde může vést pouze v ochranném pásmu železnice a Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nám odmítla dát souhlas až do doby zakončení optimalizace tratě," vysvětluje Havlíková.

K tomu by mělo dojít v roce 2018. „Jedná se o předpokládaný termín ukončení stavby. Nicméně, dosud nebylo ukončeno vyvlastňovací řízení některých pozemků potřebných k optimalizaci tratě. Z tohoto důvodu tedy hrozí reálná možnost prodloužení stavby až do roku 2019," říká mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Vysvětlil také, proč zatím není možné stezku vybudovat. „Význam ochranného pásma železnice je právě v tom, že k jakémukoliv stavebnímu záměru třetích osob, musí dát SŽDC jako provozovatel dráhy souhlas. V ochranném pásmu dráhy platí přísné bezpečnostní předpisy o provozu na železnici, které mají zajistit maximální bezpečnost provozování železniční cesty," říká Illiaš.

Všichni, kdo se v ochranném pásmu pohybují, musí mít certifikaci, například musí vědět, jak se mají chovat v blízkosti trolejového vedení.

„V žádném případě není v našem zájmu, aby se během stavby optimalizace tratě na staveništi pohybovaly nepovolané osoby," vysvětlil Illiáš.