„Škola zmodernizovala počítačovou síť a rozšířila množství počítačů v učebně informatiky. Zcela nově jsme zařídili i učebnu cizích jazyků, vybavili jsme ji praktickým pracovním nábytkem a nejmodernějším komunikačním a promítacím systémem. Navíc jsme také dvě učebny vybavili interaktivními tabulemi s potřebnými softwarovými učebními programy. Všechna nová technika je samozřejmě napojena na internet,“ popsal převratné novinky ředitel dobratické základní školy Milan Thiel.

Z nového vybavení se ovšem mohou radovat i obyvatelé Dobratic, kteří už mají povinnou školní docházku dávno za sebou. Škola totiž své prostory umožňuje využívat i mimo výuku jako volnočasové centrum pro žáky a kulturně vzdělávací centrum pro rodiče a občany. „V učebnách probíhá například kurs anglického jazyka pro dospělé. I ten nyní díky novému vybavení učeben dostane nový rozměr.

Účastníci kursu se od nynějška budou učit nejen s klasickou učebnicí a sešitem, ale budou moci komunikovat i samostatně s pomocí sluchátek a poslouchat texty, aniž by omezovali ostatní studenty,“ vysvětlil ředitel.

Interaktivní tabule navíc poslouží i při dalších příležitostech, například při prezentaci školní činnosti rodičům, při různých slavnostních příležitostech nebo při školních akcích jako je vánoční jarmark, pasování prvňáčků a podobně. „Dají se ovšem využít i při školeních, besedách a přednáškách pro veřejnost,“ doplnil Milan Thiel.

Nové vybavení stálo více než 1,14 milionu korun, přičemž jeden milion tři sta osm tisíc korun přišlo z evropského fondu určeného na podporu rozvoje venkova. Dalších 106 tisíc korun dodala ze svého rozpočtu obec.

„Dobratická základní škola malá venkovská škola. Sídlí v budově z předminulého století a obec jako její zřizovatel musí zajišťovat náročný provoz a opravy. Na další vnitřní modernizaci proto nezbývají peníze. Proto jsme se pokusili peníze získat z evropského Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko, Oblast podpory 4. 1 Rozvoj venkova – Školství a volnočasové aktivity a byli jsme úspěšní,“ pochlubil se ředitel školy.

„Žákům i rodičům se zmodernizované prostředí velmi líbí, nyní záleží na vyučujících, jak rychle si nové přístroje a technologie osvojí a jak kvalitně je budou využívat,“ podotkl Milan Thiel.