„Původní val měl být přes kilometr dlouhý, deset metrů na výšku,“ popsal mošnovský starosta Roman Máca s tím, že jeho postavení by si vyžádalo vytěžení spousty zeminy. „Ani by nebyla kam dávat.“ Podle Mácy se situace se stavbou protihlukového valu zamotává čím dál víc. „Řeklo se, že jak tady budou fabriky, bude i val. Fabriky se staví, ale val ne,“ upozornil. Mluvčí ostravského magistrátu, Andrea Vojkovská, ujistila, že val se stavět bude.

„Stále je součástí projektu, ale protože existuje dohoda o změně jeho výšky probíhají v současné době jednání s obcí Mošnov, projektantem zóny a Ředitelstvím silnic a dálnic,“ poukázala.

Máca s ní souhlasí. „Původní navrhovaný val se nám nelíbil, a to nejen kvůli velkému množství odtěžené zeminy. Požadovali jsme variantní řešení, aby val byl z jiných materiálů. Poslední schůzka byla asi před měsícem a od té doby se nikdo neozval,“ popsal starosta současný stav.

Už dnes v mošnovské průmyslové zóně vyrábí společnosti Behr a Plakor, ve výstavbě je závod italské firmy Cromodora Wheels, která se zabývá výrobou hliníkových litých disků.

„Problém je, že val bude kopírovat přeložku silnice I/58. Už dnes je ale jasné, že stávající firmy hluk v obytné části obce zvýšili. A po otevření slévárny to bude ještě markantnější,“ naznačil starosta Máca.