Dopravní normy nařizují budování ostrůvků u všech nových přechodů pro chodce přes komunikace, které jsou širší než sedm metrů. „Město je ale nechalo postavit i u stávajících přechodů s vysokou koncentrací chodců a hustým dopravním provozem," připomněla mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková. Ostrůvky mají zvýšit bezpečnost chodců v místech, kudy denně projede až 13 tisíc aut.

Mezi řidiči však vyvolaly rozporuplné reakce. Novinka nenechala chladnou ani facebookovou skupinu, která se zabývá děním ve Frýdku-Místku. „Už když to stavěli, tak jsem si říkala: Jak se tu teď mají vlézt dvě auta? Vždyť jízdní pruhy budou zákonitě užší," komentovala dříve bezpečnostní prvek Dana Krejčí.

Podobný názor měl i Bronislav Ševčík, podle kterého na ostrůvcích docházelo denně ke kolizím. Mnoho řidičů se ale stavebních úprav zastává. „V klidu se tam vejdu i vedle autobusu. Chce to jenom dávat pozor, věnovat se řízení a nejezdit rychleji, než je povoleno," napsal Miroslav Štromajer.

Právě zpomalení projíždějících vozidel je další z cílů dopravních prvků. „Nemám informace o tom, že by docházelo ke kolizím. Zpočátku z toho řidiči určitě moc nadšení nebyli, protože museli být více ve střehu, než byli zvyklí, což je i účelem toho ostrůvku," řekla včera Deníku Jana Matějíková s tím, že ve střehu musejí být řidiči i nyní. „Už ale vědí, jak kolem ostrůvků projet," doplnila.

Ostrůvky mají zastánce i mezi nevidoucími a slabozrakými. „Pomáhají hodně, i staří lidé říkají, že se jim lépe přechází," potvrdila Vlasta Kopuncová, předsedkyně místní pobočky Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých České republiky.

V letních měsících vzniklo také 55 nových parkovacích míst v Bruzovské a Mozartově ulici. Cena parkovacích míst a pěti dopravních ostrůvků se vyšplhala na 3,6 milionu korun 2,7 milionu pokryje dotace, kterou město získalo v minulých dnech.