VYBERTE SI REGION

Kam vyrazit v létě na dovolenou? Někdy je to „rychlovka"

Frýdek-Místek, Třinec - Máme červen a všichni v podvědomí cítíme, že se blíží léto, ač to tak při pohledu na počasí nevypadá. A s létem přichází ke slovu dovolená a školáci se zase těší na vytoužené dva měsíce prázdnin. Někdo se tím zabývá měsíce, jiný to nechává na poslední chvíli.

4.6.2013

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Na to, s jakým předstihem si lidé plánují dovolenou, se Deník zeptal v ulicích Frýdku--Místku a Třince. „Dovolenou má u nás na starosti manželka. Akorát se vždy domluvíme, kolik peněz z rodinného rozpočtu si na dovolenou můžeme dovolit uvolnit," prozradil Deníku Jaroslav Durák z Frýdku-Místku s tím, že manželka dovolenou vybírá už v zimě. „Sleduje nabídky cestovních kanceláří, nebo se inspiruje doporučením svých kolegyň z práce. Jezdíváme k moři, ale mně je opravdu jedno, jestli se budu koupat v Bulharsku, Itálii nebo Řecku," doplnil Jaroslav Durák.

Také Petr Struhár z Frýdku-Místku upřednostňuje dovolenou v zahraničí. „S přítelkyní rádi poznáváme cizí země. Jezdíme většinou tam, kde je moře, ale neležíme jen na pláži, podnikáme také výlety do okolí," řekl Petr Struhár.

Nejsou nervózní

Na otázku, jak dlouho plánuje dovolenou předem, odpověděl neurčitě. „Je to jak kdy. Není to o tom, že když v květnu nemáme jistou dovolenou, tak jsme nervózní. Necháváme tomu volný průběh. Někdy je lepší i taková ‚rychlovka,' protože jak se dlouhou dobu na něco těšíte, tak se vše nakonec může zhatit," doplnil Petr Struhár s tím, že při dovolené na poslední chvíli musí klapnout také to, aby dostal volno v práci. „Musím zaklepat, s tím jsem zatím problémy neměl," dodal.

Dominika Lučnová je studentka, takže ta má k odpočinku celé dva měsíce. „S rodiči jsem na dovolenou jezdívala, ale už nějaký rok cestují rodiče sami," prozradila Dominika Lučnová. „Já se o prázdninách snažím vydělat nějaké peníze na brigádě a pak si s partou vyrazíme na čundr. Tohle pak je spontánní akce, nic neplánujeme. Prostě se domluvíme a třeba na druhý den jedeme. Většinou máme jen cíl prvního místa, kde se improvizačně rozhodujeme, kam budeme pokračovat. Je to o tom, jak nás to baví, a také o tom, kolik máme peněz," dodala studentka.

František Labaj z Třince upřednostňuje poznávací dovolenou. „Když ještě děti bydlely u nás, jezdívali jsme na rekreace. Ale většinou to bylo buď o koupání, nebo jsme byli na horách," vysvětlil muž.

„Nyní s manželkou jezdíme na poznávací dovolené po České republice. Během zimy si na internetu najdu vše potřebné, zajistím ubytování a pak už jen sedneme do auta a jedeme. V letošním roce nás čeká týden v okolí Liberce," poodhalil letošní plány na léto František Labaj.

Naopak na dovolenou nejezdí Třinečan Petr Surynek. „Ještě před pár lety jsem na dovolenou jezdíval, ale nyní máme malé děti, takže spíše podnikáme jen menší výlety po okolí," vysvětlil sedmatřicetiletý muž.

„Ale až děti povyrostou, tak proč ne. Avšak hodně také bude záležet na financích. Uvidíme," řekla na závěr Petr Surynek.

Autor: Tomáš Machálek

4.6.2013 VSTUP DO DISKUSE

Nové jízdní řády zruší některé spoje

Od zítřka vstoupí v tuzemsku v platnost nové jízdní řády. Změny se dotknou také cestujících na autobusových linkách na Frýdecko-Místecku.

Lokalita za železniční tratí v třineckých Lyžbicích ožívá

Třinec - Včera ráno tam byla otevřena prodejna Kaufland s parkovištěm o kapacitě 314 míst, zároveň se upravilo okolí a příjezdová komunikace včetně kruhového objezdu. Navíc už od neděle 11. prosince budou do této části jezdit i autobusy MHD: nová zastávka má název Lyžbice, za tratí.

AKTUALIZOVÁNO

Prezident klubu je u soudu, podvod odmítá

Podezřelými machinacemi, které se měly dít v mládežnickém hokejovém klubu HC Frýdek-Místek, se v pátek 9. prosince začal zabývat frýdecko-místecký okresní soud.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.