Myslíte si, že zpoždění výstavby dálnice D 47 ohrozí další rozvoj tohoto kraje? (Linda)

Nevím, jestli přímo ohrozí, ale určitě mu přímo neprospěje. Když jsme naposledy s opavským primátorem Stanjurou jednali s novým ministrem dopravy Bendlem, tak jsme mu velmi silně připomněli, že dopravními prioritami tohoto kraje jsou právě dokončení dálnice D 47 a výstavba silnice I/11 směrem na Opavu. Myslím, že pan ministr udělá všechno pro to, aby k žádnému zpoždění minimálně v napojení Ostravy na dálniční síť směrem na Prahu nedošlo.

Co říkáte na problémy okolo nové vědecké knihovny a proč se vždy škrty ve státním rozpočtu dotknou právě našeho kraje? (Ostravak)

Problémy okolo vědecké knihovny nezpůsobil stát, ale stávající vedení kraje, které v téhle věcí neví, co vlastně chce. Naopak státní rozpočet byl k tomuto kraji štědrý, neboť přímo z kapitoly premiéra byla uvolněna v minulém roce na stavbu knihovny částka zhruba šest set milionů korun a možnost jejího čerpání trvá ještě letos. Pokud kraj stavbu nezačne v tomto roce realizovat, tak tyto peníze propadnou a bude to další příklad neuvěřitelného mrhání prostředky současnou krajskou koalicí.

Co si myslíte, že se teď stane s mošnovským letištěm? Náměstek hejtmana Novák už preferuje rovný přístup ke každému, tedy i k lowcostům. Podle mě je současný přístup lepší. (radim)

K rovnému přístupu bych chtěl říct, že přesně o ten nám šlo, a právě proto jsme nepreferovali lowcosty – jejich služby jsou totiž pro letiště nesmírně drahé, protože dotace je skryta ve slevách nebo rušení různých letištních poplatků. Ve finále jsou tedy dražší než linky, které jsme chtěli rozlétat s přímou dotací. Jeden příklad za všechny – v roce 2006 jsme jednali s EasyJetem, který požadoval za rozlétání linky Ostrava-Londýn dotaci ve výši 90 milionů korun za rok, což je mnohem více, než nás stálo například zavedení linky do Vídně.

Co si myslíte o zrušení poplatků v krajských nemocnicích? (Tereza)

Je to klasické populistické rozhodnutí vedení ČSSD, které ve skutečnosti připraví kraj o spoustu peněz, které by normálně byly investovány na nákup zdravotnických přístrojů, jež by mohly zachránit spoustu lidských životů. Takto klasicky socialisticky nedají nikomu nic, ale fakticky poškodí kvalitu zdravotní péče v tomto kraji. Navíc si myslím, že toto rozhodnutí je protizákonné.

Každý se teď ohání slovem krize. Může to nějak pocítit tento kraj? (Jindřich K.)

Určitě, už to také pocítil. A to zejména v hutních podnicích, které omezují výrobu a propouštějí. Žádný zázračný recept ale ode mě nečekejte, protože v tuto chvíli neexistuje.

Jak vnímáte vývoj kolem Hyundaie a aut celkově? Není nakonec škoda, že kraj dal zelenou automobilovému průmyslu? (karlos)

Problémy má celý automobilový průmysl, ale pokud vím, tak nošovický Hyundai opět pracuje na plný výkon a rozjel nábor nových zaměstnanců, takže se mu snad problémy vyhnuly. Jinak rozhodnutí o investici Hyundaie považuji stále za jedno z rozhodujících pro nastartování ekonomického rozvoje kraje, o čemž svědčí masivní příliv investic, který nastal poté. Po Hyundaii do kraje přišlo padesát miliard korun investic a dalších padesát miliard směřuje do dopravní infrastruktury.

Jak se vám spolupracovalo s Evženem Tošenovským? (Pedro)

Evžen Tošenovský byl a zůstává výraznou politickou osobností tohoto kraje, bylo a je mi ctí s ním spolupracovat a věřím, že jako nový člen evropského parlamentu za tento kraj ještě udělá spoustu dobrého pro občany našeho kraje.

Jaký majetkový, případně jiný vztah, máte k lázním Darkov? (stanislav)

Jsem spolumajitel. Majetkový podíl jsem tam získal dávno před vstupem do politiky.

Máte čas na rodinu, a jak vůbec trávíte volný čas? (simon)

Na rodinu se snažím vždycky si udělat čas – volno trávím většinou právě s ní, nejlépe na horách. Letošní zimu jsem se snažil naučit lyžovat svou šestiletou dceru – nebylo to jednoduché, moc se mi to nepovedlo:-)