VYBERTE SI REGION

Místek s Frýdkem možná spojí nová lávka. Nad tratí u Polárky

Přestože k oficiálnímu spojení Frýdku a Místku došlo v roce 1943, vedení města nadále řeší, jak propojit centra kdysi samostatných měst. Jde hlavně o oblast poblíž frýdecko-místecké haly Polárka, kde lidé musejí cestou do Zámeckého parku přecházet železnici vedoucí směrem do Ostravy.

3.3.2016 1
SDÍLEJ:

Přechod přes koleje poblíž ředitelství společnosti Slezan není nejlepší volbou, jak se dostat z centra Místku na Zámecké náměstí ve Frýdku. Foto: Deník/Patrik Rymel

Zatímco například řeka Ostravice, která společně s železnicí tvoří pomyslnou hranici mezi historickými městy, má podle vedení Frýdku-Místku potenciál oblasti spojovat, koleje je naopak rozdělují.

Estakáda není pro chodce vhodná

„Trať neumožňuje plnohodnotné využití území, protože má ochranné pásmo, je zdrojem hluku, tvoří nebezpečnou bariéru ohrožující život a znemožňující bezpečný a bezkolizní pohyb pěších," uvedla hlavní architektka města Milada Baumannová s tím, že plánovaná stavba druhé koleje a elektrifikace železnice problém ještě zhorší.

Chodci na cestě mezi náměstími mohou využívat například estakádu, což ovšem znamená časové zdržení a podle vedení města estakáda není vhodnou pěší trasou.

Zástupci Frýdku-Místku si nechali od společnosti Dopravní projektování zpracovat studii, která měla nastínit možná východiska. „Bylo nám představeno několik variant, které mapují možnosti propojení historických center Frýdku a Místku pro pěší bez souběhu s automobilovou dopravou," řekl náměstek primátora Jiří Kajzar.

Podle nákresů zveřejněných na internetu jedna z variant možného řešení počítá s lávkou, která by železnici překlenula a ve směru doprava mířila do parku Jižní svahy. Odtud by chodci zamířili mezi domy a octli se v Hasičské ulici, dále by mohli pokračovat Příčnou ulicí pod frýdecké náměstí. U další z variant je začátek i konec lávky přibližně ve stejném místě, na území parku Jižní svahy by se ale chodec více prošel trasa by nebyla přímá, místo toho by se v parku klikatila.

„Jde o to, abychom měli představu o nezbytné územní rezervě doporučeného řešení, a navázaly na to územní studie na propojení a integraci problematických území podél železnice a rovněž včlenění areálu Slezanu do struktury města v souladu s uzavřeným memorandem," doplnil Jiří Kajzar, podle kterého se zástupci vedení města seznámili i s pracemi studentů stavební fakulty Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava.

„Jejich konkrétní řešení byla podnětná a mohou se promítnout do vize, která bude připravena pro příští volební období," doplnil Kajzar.

Mluvčí společnosti Slezan Tomáš Fridrich se dříve na sociální síti facebook vyjádřil k projektu kladně.

„Jelikož by měla trasa pro pěší spojovat Zámecký park s územím bývalého ředitelství Slezanu, chci potvrdit, že budeme koordinovat snahy s městem, aby byl projekt přínosem a měl smysl pro všechny, kteří budou pěší komunikaci využívat," uvedl mluvčí Slezanu.

Jednání se zúčastnil také vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Ivo Muras. „Přejít tu trať je skutečně problém. Protože o tom diskutujete včas, může tu skutečně vzniknout pěkná věc, i když záležet bude i na postoji Českých drah," uzavřel. (rym)

Autor: Patrik Rymel

3.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Lysá hora je má milenka. A za ní chodí člověk rád, říká otužilec Čupa

Lysou horu si zamiloval. A turisté mířící na Lysou horu si zamilovali jeho. Extrémní otužilec Ján Čupa už pátou zimu vyráží bez trička či bundy na nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd.

Autobusy MHD v Třinci pojedou i do lokality za tratí

S novým jízdním řádem, který vejde v platnost v neděli 11. prosince, se cestující v třinecké MHD dočkají hned několika změn. Tou nejvýznamnější bude zavedení autobusové dopravy do lokality za podjezdem Via Lyžbice, kde přibyla nová zastávka s názvem Lyžbice, za tratí.

S novým jízdním řádem zrychlí vlaky

Přes půl roku loni trvala železniční výluka mezi Frenštátem pod Radhoštěm a Frýdlantem nad Ostravicí, při které museli cestující přesedat do autobusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies