VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na novou silnici si počkají, kravín nechtějí

Třinec /VIDEO, FOTOGALERIE/ – Déle než dvě hodiny trvala schůzka vedení Třince a obyvatel Oldřichovic, která se konala v někdejším penzionu ve zmíněné městské části. Setkání s občany, jak se pravidelné akci říká, nabídlo řadu témat a místy i bouřlivou diskuzi.

17.3.2010
SDÍLEJ:

V bývalém penzionu se mluvilo o problémech třinecké části Oldřichovice. Setkání s občany, jak se pravidelné akci říká, nabídlo několik témat a místy i bouřlivou diskuzi.Foto: Deník/Marek Cholewa

Lidé se zajímali zejména o to, jak to vypadá s avizovanou výstavbou velkokapacitního kravína, mluvilo se o silnici I/11 či o areálu firmy Nehlsen. Také on je prakticky u hlavního tahu.

Starostka Věra Palkovská připomněla, že příprava přeložky silnice vázne na penězích, kterých má ministerstvo dopravy nedostatek. Podle ní je to zřejmé i z toho, že v rámci Moravskoslezského kraje jsou někde již podepsány smlouvy se zhotoviteli nových silnic, dokonce se i poklepalo na základní kámen, jenže samotné stavby stojí.

Ministerstvo dopravy prý přidá na výkupy desítky milionů

Palkovská naznačila, že u silnice I/11 na Třinecku jde jednoduše o nezastavení její přípravy. Před časem se objevily informace, že na letošní výkupy dá stát pouze 24 milionů korun. Podle starostky však ministerstvo dopravy před pár dny veřejně přislíbilo, že do konce roku počítá s vyčleněním částky do 100 milionů korun, která by měla stačit na výkupy první části pozemků i „dovýkupy“ rodinných domků, u nichž to lze udělat. „Prioritně se pojede úsek Oldřichovice-Bystřice, následovat budou Nebory-Oldřichovice,“ uvedla Palkovská.

„Sice to jde pomalu, ale alespoň je tady vize i v těch dobách zlých, když vezmeme v úvahu zprávy, v jakém stavu je rozpočet České republiky. Jestli to dobře půjde, ať si nemalujeme vzdušné zámky, tak nejdříve na konci příštího roku se začne stavět,“ upozornila. To se však zcela jistě netýká úseku Třanovice-Nebory, u něhož kraj územní řízení vrátil na začátek. - podrobnosti k přípravě stavby silnice I/11 najdete ZDE

Sagan: Mluvíme o tom, že je naděje. To mi nestačí

Člen oldřichovického osadního výboru Rudolf Sagan vzpomínal, kdy o nové silnici slyšel poprvé. „Dá se říct, že je to otázka čtyřiceti let. Ještě před revolucí se slibovalo: Dálnice bude,“ líčil na schůzce Sagan. „Na toto byly projekty, kudy to povede, v rámci revoluce se všechno zrušilo. A jsou nové plány,“ řekl. Myslí si, že ohledně nové silnice I/11 se „velice málo udělalo“.

„Je dalších dvacet let, a my dnes mluvíme o tom, že je nějaká naděje. Prosím vás, to mi nestačí,“ prohlásil Sagan směrem k vedení města. Věra Palkovská mu připomněla, že v době, kterou zmiňoval, chodila ještě do školy. „Jsou určité věci, které prostě neurychlíte. Takže jakých čtyřicet let? My se můžeme bavit od doby, kdy je v ruce „územko“ a budou peníze na výkupy. Myslíte si, že se někdo před třiceti, dvaceti, před pěti lety zabýval penězi na výkupy, když nebylo „územko“?" ptala se nahlas Palkovská. Trvá na tom, že při přípravě silnice dělá město maximum možného.

Není důvod kravín nepovolit, zatím ale vítězí občané

Obyvatele zajímalo i to, jak to vypadá s velkokapacitním kravínem. Soukromá firma ho chce postavit právě v Oldřichovicích. Vše se táhne od roku 2001, přičemž žádná ze stran nechce ustoupit. „V současné době probíhají tři územní řízení,“ potvrdila na setkání v bývalém penzionu Věra Pindurová, vedoucí odboru stavebního řádu a územního plánování. - přečtěte si také: Znovu projednávají kravín u hlavního tahu

Ústní projednání je svoláno na pátek 19. března. „My jako stavební úřad v podstatě nemáme z těch podkladů důvod, proč to tam nepovolit,“ shrnula Pindurová.

Bude místní referendum?

Jinými slovy: to, že kravín v dané lokalitě zatím nestojí, je vítězstvím občanů, kteří podávají připomínky a odvolávají se proti jednotlivým rozhodnutím. „Kdyby tady měl vzniknout kravín, tak si myslím, že pro místní lidi to je neštěstí,“ prohlásil šéf osadního výboru Marian Plucnar. Žádá vedení města, aby do celé záležitosti „zasáhlo aktivněji“. Podle něj existují možnosti, jak celý problém vyřešit natrvalo, přičemž zmínil místní referendum či změnu územního plánu.

Rada nesouhlasí, není však všemocná

Starostka Věra Palkovská upozornila, že městská rada se rozhodla uplatnit námitky proti umístění stavby. „Ty důvody jsou tam jasně popsány,“ uvedla starostka s tím, že jde například o zhoršující se situaci na silnici I/11. Plánovaný kravín se nachází v blízkosti obytných domů, což nepochybně vyvolá stížnosti. Poblíž je přitom výrobní hala v bývalém objektu Tesla. „S umístěním stavby nesouhlasíme,“ konstatovala Palkovská. „Postupujeme v rámci možností, které nám umožňuje zákon. Je jenom otázka, do jaké míry to dění můžeme ovlivnit,“ prohlásila na setkání s občany.

„Občané mají snahu, za něco bojují. Že tu nepřijde jeden chlap z firmy a řekne: Tu bude kravín,“ pravil Rudolf Sagan.

Autor: Marek Cholewa

17.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Lepší autobusy i služby? Dopravu čekají změny

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Práce na výměně horkovodního potrubí společnosti v lokalitě ulic Vrchlického a ČSA v Místku opět omezí autobusovou dopravu.  

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení