VYBERTE SI REGION

Napoleon: moderní křižovatka může být zhruba do tří let

Obyvatele třineckých Oldřichovic dlouhodobě trápí několik věcí. Přední místo v pomyslném žebříčku ale zaujímá hustá doprava na stávajícím hlavním tahu I/11.

17.8.2015
SDÍLEJ:

Křižovatka pod restaurací Napoleon v Třinci-Oldřichovicích.Foto: Deník/Marek Cholewa

Ke kritickým místům patří určitě nevyhovující křižovatka pod restaurací Napoleon. Řidiči, kteří zde odbočují, si ve špičkách musí počkat dlouhé minuty.

O modernizaci křižovatky, která patří státu, se mluví od přelomu století. Zatímco v roce 2013 se zdálo, že příprava uvízla na mrtvém bodě, v poslední době jsou šance na realizaci moderní křižovatky výrazně vyšší. Tvrdí to i třinecká radnice. „Křižovatka se bude rekonstruovat, až bude obchvat Třince," je přesvědčena starostka Věra Palkovská.

Přeložku silnice I/11 na Třinecku mají stavbaři dokončit za dva roky na podzim. Podle starostky se tak dělá všechno pro to, aby rekonstrukce místa u Napoleona začala právě v podzimních měsících roku 2017, nebo na jaře následujícího roku. V příštích dvou letech je ovšem podobná stavební akce nemyslitelná, neboť by hrozil totální dopravní kolaps klíčové cesty, po které jezdí do centra Třince tisíce aut denně.

Do hry vstoupí kraj

Oldřichovická křižovatka patří státu, podle třinecké starostky se ale připravuje její převod na Moravskoslezský kraj. A ten bude poté ochoten novou křižovatku financovat. Po zprovoznění obchvatu na současné silnici I/11 výrazně ubude aut i kamionů, a tak význam této komunikace klesne.

O tom, že modernizace křižovatky je na dobré cestě, svědčí fakt, že už byla vybrána firma, která zpracuje projektovou dokumentaci. Nepůjde ale o kruhový objezd, jak se v minulosti uvažovalo. Křížení u Napoleona má nově zohlednit fakt, že po výstavbě třineckého obchvatu se hustota dopravy v Oldřichovicích podstatně změní, a proto se počítá s takzvanou vstřícnou světelnou křižovatkou s odbočovacími pruhy. V souvislosti s projektem se zároveň jedná s Třineckými železárnami ve hře je totiž varianta, že v budoucnu by mohla cesta od odvalu vést právě na křižovatku u Napoleona. To by podle všeho výrazně pomohlo frekventované Frýdecké ulici.

Náklady se sníží

Podle původní projektové dokumentace měl „kruháč" u Napoleona stát asi 100 milionů korun. ŘSD v minulosti opakovaně uvedlo, že modernizaci křižovatky považuje za potřebnou, jenže kvůli odhadovaným nákladům se do realizace nehnalo. Na kolik vyjde vstřícná křižovatka s odbočovacími pruhy? „Projekt bude o úplně jiných penězích, předpokládáme zhruba 20 až 30 milionů korun. Projektovou dokumentaci včetně povolení bychom rádi připravili tak, abychom byli schopni stavbu křižovatky zahájit po dokončení obchvatu Třince," potvrdil vedoucí odboru investic třinecké radnice Daniel Fojcik.

Město chce u Napoleona pokračovat ve stejné strategii jako u projektu Via Lyžbice, zajistí tedy kompletní přípravu projektu, a financování stavby by bylo v režii vlastníka silnice. „Dopad bude mít vybudování křižovatky zejména na Frýdeckou ulici, kde se omezí průjezd těžké nákladní dopravy, silnice bude čistější, odlehčená, bude mít jinou tvář s hlavními dominantami Werk Arenou a integrovaným výjezdovým centrem," vidí situaci v roce 2018 Věra Palkovská.

Autor: Marek Cholewa

17.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Jak přilákat žáky k řemeslu? Školy hledají účinné cesty

Frýdek-Místek - Učňovské obory v tuzemsku skomírají. Školy se potýkají s úbytkem žáků, i proto vymýšlejí nové nápady, jak přilákat zájemce k řemeslu.

Derby rozhodlo až prodloužení, raduje se Třinec

/FOTOGALERIE/ Jubilejní 100. derby tradičních rivalů dopadlo lépe pro hokejisty Třince. Oceláři na svém ledě v utkání 26. kola extraligy porazil Vítkovice 3:2 v prodloužení. Raduje se i Zlín, který udolal Karlovy Vary fotbalovým výsledkem 1:0.

Část podniků končí. Zbytek hlásí tržby nově

Podniky na Frýdecko-Místecku mají za sebou ostrý start elektronické evidence tržeb (EET). První fáze se od včerejška týká podnikatelů v ubytovacích a stravovacích službách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies