V původně stanoveném termínu se podařilo dokončit jen část stavby, kterou mělo na starosti město. Naopak v případě rekonstrukce budovy a prvního peronu stavbaři loni nabrali skluz, který už nedohnali.

Před časem proto předložili Českým drahám (ČD) nový termín, terminál hodlají dobudovat počátkem jara. „Počítáme s termínem dokončení 31. března 2016, ke kterému se zhotovitel zavázal. Práce pokračují dle plánovaných dílčích termínů," řekla Deníku mluvčí ČD Kateřina Šubová. Dráhy by měly na terminál v Třinci vynaložit asi 40 milionů korun, počítají přitom s dotací 16 milionů korun.

Šubová již dříve uvedla, že ČD jednají s poskytovatelem podpory, aby případné krácení dotací bylo co nejmenší. V případě, že dráhy o dotaci nebo o její část přijdou, budou peníze vymáhat po stavební firmě.

Přestupní terminál v Třinci nahradí železniční stanici, která se v Nádražní ulici stavěla v letech 1954 až 1957. Výstavba začala v prosinci 2014. Už dříve se rozhodlo, že kvůli vlastnickým důvodům se rekonstrukce odehraje ve dvou částech.

Investice, kterou mělo na starosti hutnické město, byla dokončena zhruba před měsícem. „Rekonstrukci přednádražního prostoru v rámci modernizace třineckého nádraží město dokončilo na konci prosince. I když je tato část už hotova a zkolaudována, cestující si na její zprovoznění budou muset počkat do jara, než České dráhy dokončí stavbu výpravní budovy," potvrdila mluvčí městského úřadu Šárka Szlaurová.

Dodala, že před nádražím díky rekonstrukci přibylo nové parkoviště nad I. nástupištěm a přístupové chodníky včetně zpevněných ploch. V přilehlém prostoru vedle nádražní budovy vznikla bezbariérová nástupiště pro autobusy a odpočinková zóna s lavičkami. Cestujícím budou sloužit nové informační tabule s odjezdy vlaků a autobusů.

„Zrekonstruovaný prostor dostal i nové veřejné osvětlení, na bezpečnost před nádražím i v hale výpravní budovy bude dohlížet nový kamerový systém. Modernizace pamatovala i na zdravotně handicapované občany, kterým se zlepší přístup k vlakům a autobusům díky bezbariérově upraveným komunikacím a nástupištím. Na zmodernizovaný přednádražní prostor navazuje také chodník a bezpečnější přechod pro chodce vedoucí k autobusové zastávce na druhé straně silnice," shrnula Šárka Szlaurová.

Náklady na rekonstrukci přednádražního prostoru činily více než 21 milionů korun, z čehož dotace podle mluvčí pokryje 85 procent.