VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O cyklobusy je mezi lidmi zájem

Beskydy Jízdě na kole se v tuzemsku s oblibou věnuje řada lidí. Frýdecko-místecký region nabízí cyklistům rozmanité možnosti, problémem ale může být kopcovitý terén. Cyklistům se však nabízí možnost, jak se přiblížit cíli, aniž by museli šlápnout do pedálů.  

6.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

K dispozici jsou jim totiž cyklobusy, které míří do různých částí Beskyd. „S přítelem občas vyrazíme na kolo, moc mě ale nebaví, jezdit do kopce, takže cyklobus vítám. Letos jsem jím jela dvakrát," usmála se Petra Sedláčková z Frýdku-Místku.

Jeden z cyklobusů vyjíždí ráno z Ostravy ze svinovského nádraží. Jede mimo jiné přes Frýdek-Místek, Ostravici, Bílou, Horní Bečvu a Rožnov pod Radhoštěm až do Frenštátu. Odpoledne se cyklobus vrací stejnou trasou zpátky do Ostravy. Druhá linka cyklobusu má začátek i cíl ve Frenštátě pod Radhoštěm. Jede se přes Čeladnou a pak po stejné trase jako první linka.

V září jezdí jen o víkendech

V květnu a červnu mohli lidé využívat cyklobusy jen o víkendu, v červenci a srpnu jezdily každý den. A o jejich služby měli cestující zájem. „Tyto linky cyklobusu použilo v letošním roce k 31. srpnu celkem 6821 cestujících," upřesnil asistent obchodního ředitele Michal Pastrňák ze společnosti Arriva, která cyklobusy provozuje. Zájem lidí se rok od roku zvyšuje. „Za stejné období jsme zaznamenali nárůst o 596 cestujících oproti roku 2012," potvrdil Michal Pastrňák.

Lidé se mohou cyklobusem svézt až do 29. září, ale pouze o víkendech. Cyklobusy fungují jako běžné autobusové linky a mohou je využít k přepravě jak cykloturisté s jízdními koly, tak i pěší turisté a všichni ostatní cestující. Velký zájem cestujících však může způsobit, že se za pěkného počasí cyklobus zaplní do posledního místa. A to i přesto, že se do přívěsného vozíku za autobusem vejde poměrně velké množství kol.

Rozšíření spojů zatím v plánu není

Cestující, kteří chtějí mít jistotu místa v cyklobusu, si můžou předem zakoupit místenku. Za rezervaci jednoho sedadla zaplatí zákazníci desetikorunu, pokud si chce cestující zajistit i místo pro kolo, zaplatí ještě o pětikorunu navíc. Samotná přeprava jízdního kola stojí patnáct korun. Ačkoli se zájem o cyklobusy mezi lidmi zvyšuje, i v příštím roce by měly spoje zůstat beze změny. „O rozšíření spojů pro rok 2014 v tuto chvíli neuvažujeme," uvedl Michal Pastrňák.

LUKÁŠ MORYS

Autor: Redakce

6.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Lepší autobusy i služby? Dopravu čekají změny

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Oprava horkovodu dočasně zruší autobusové zastávky v Místku

Práce na výměně horkovodního potrubí společnosti v lokalitě ulic Vrchlického a ČSA v Místku opět omezí autobusovou dopravu.  

Nový volnočasový areál by měl sloužit všem generacím

U řeky Ostravice ve Frýdku-Místku by mohl přibýt areál pro volnočasové aktivity. Magistrát počítá s tím, že by měl vyrůst v ulici 28. října poblíž restaurace Golf.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení