VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policisté chtějí jednat s obcemi o nákupech stacionárních radarů

REGION - Dopravní policisté chystají další opatření, která by měla zvrátit nepříznivý vývoj nehodovosti na silnicích bývalého Severomoravského kraje. Zaměřit se chtějí především na začínající motoristy a piráty silnic. Právě tyto dvě kategorie výrazným způsobem negativně ovlivňují statistické údaje.

16.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Jak již dříve informoval šéf krajské dopravní policie Jiří Zlý, karambolů sice ubývá, následky jsou však tragičtější než v minulém roce. Za prvních osm měsíců letošního roku severomoravští ochránci zákona zaznamenali 17 870 havárií, což je o 2261 méně než za stejné období loňského roku. O život však přišlo 109 lidí (vloni o sedmnáct méně), těžká zranění utrpělo 453 motoristů (o 79 více než vloni).

Podle Zlého je nutné věnovat zvýšenou pozornost motoristickým nováčkům i mladým lidem, kteří se teprve na řidičské zkoušky chystají. „Jde o preventivní výchovu řidičů. Ve větší míře než dosud chceme pořádat různé přednášky a prezentace. Jednoduše řečeno, jak si vychováme mládež, takové budeme mít v budoucnosti řidiče,“ řekl Zlý s tím, že policisté chtějí úzce spolupracovat s Besipem i samotnými autoškolami.

Další opatření se týkají rychlé jízdy v nebezpečných úsecích. Nepřiměřená rychlost je podle statistických údajů třetí nejčastější příčinou dopravních nehod. Při těchto haváriích však umírá nejvíce lidí. Podle Zlého je nezbytné, aby policisté tuto situace řešili společně s obcemi. Jedním z opatření je pořízení stacionárních radarů z městských rozpočtů.

Mnohé obce již sice nakoupily laserové radary, jak ale zdůraznil Zlý, nutná je také instalace stacionárních radarů na nejrizikovějších úsecích. Peníze za vybrané pokuty by přitom mohly zůstat obcím. To za situace, že mají svou městskou policii, která by se o provoz radaru starala. „Když to obce nebudou schopny zajistit, například z důvodu, že nemají svou městskou policii, postaráme se o to my. Pokuty by však poté směřovaly do státního rozpočtu,“ řekl Zlý.

V úvahu přichází i jiná možnost, se kterou počítá připravovaná novela zákona o provozu na pozemních komunikacích. Obce by od roku 2009 mohly spolupracovat se soukromými firmami, které získají povolení na měření rychlosti. Pokuty by se poté dělily mezi společnost a obec.

16.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hráz Žermanické přehrady
AKTUALIZUJEME
12

Řeky jsou plné, po dalších deštích se v noci a v pátek mohou vylévat z koryt

Areál starého kláštera v Jablunkově.

Starý klášter změní majitele. Zchátralý objekt potřebuje desítky milionů

Audit Deníku: Stavba „prodloužené Rudné" se komplikuje

/SERIÁL DENÍKU/ Komplikace kolem dostavby prodloužené Rudné, která by výrazně pomohla dopravě mezi Ostravou a Opavou, nadále pokračují. 

OBRAZEM: Stavba obchvatu Třince finišuje

Výstavba přeložky silnice I/11 na Třinecku se po dvou letech chýlí ke svému závěru.

Ve Frýdlantu se ráno srazilo auto s býkem

Čtyři zraněné muže si vyžádala nehoda, která se stala ve středu ráno ve Frýdlantě nad Ostravicí. Dva muže museli z auta vyprostit hasiči.   

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies