„Tři pětiny pasažérů přitom nevystupovaly ve stanici Ostrava-hlavní nádraží, ale pokračovaly dále. Od nového jízdního řádu, který vstupuje v platnost 13. prosince, proto doplní nabídku i pondělní ranní pendolino, které bude proti dosavadní praxi místo v Bohumíně začínat svou trasu už v Třinci. Do Prahy bude vlak přijíždět v půl deváté ráno,“ uvedl Radek Joklík z tiskového oddělení Českých drah.

Podle něj chtějí ČD také zkrátit jízdní dobu spojů SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. „SC Pendolino Sprinter by celou trasu mezi Prahou a Třincem mělo zvládnout pod čtyři hodiny. Celková průměrná obsazenost spoje tohoto spoje je více než dvě stovky cestujících, přičemž druhá třída je nyní pokaždé prakticky vyprodaná. Proto se s tímto spojem počítá i v příštím roce. Podle průzkumu ČD navíc neubylo cestujících ani v jiných pátečních spojích SC Pendolino,“ dodal Joklík.

Vlak SC Pendolino Sprinter jezdí jako páteční spoj a z pražského hlavního nádraží odjíždí v 16 hodin a 23 minut. Jeho první zastávkou je Ostrava-Svinov, kam dorazí za 2 hodiny a 57 minut. Vlak dále zastavuje ve stanicích Ostrava hlavní nádraží, Bohumín, Karviná hlavní nádraží, Český Těšín a Třinec, kam přijíždí ve 20 hodin a 25 minut. Břetislav Lapisz, lap