Vozidlo s nosností nad 3,5 tuny musí být při jakékoli sněhové pokrývce na vjezdu do značeného úseku vybaveno kompletní sadou zimních pneumatik s dezénem minimálně 6 milimetrů a sněhovými řetězy. Vozidla do 3,5 tuny musejí mít také kompletní sadu zimních pneumatik, avšak s dezénem minimálně 4 milimetry.

Obec tak chce předejít zimním nehodám, které každoročně způsobují řidiči už zmiňovaných aut.

„Jsme největší obcí v Moravskoslezském kraji, která přistoupila k tomuto, jak se dnes ukazuje, správnému a systémovému řešení," řekl starosta obce Miroslav Mališ.

„Před pěti roky začala být situace na tomto tahu právě v zimě naprosto neúnosná. Zapadlé kamiony dokázaly v obou směrech v úseku Ostravice Staré Hamry Bílá Hlavatá i na několik hodin zcela zastavit dopravu a uprostřed hor doslova odřízly od světa dopravu osobní, komunální a v krizových situacích i složky integrovaného záchranného systému," popsal starosta.

Povolení umístit značky na rizikovém úseku získali po jednání dotčených obcí se správcem komunikace Ředitelstvím silnic a dálnic. Jednali také se správou silnic, krajským úřadem a policií.

Souhlasíte s postupem obce Ostravice, že nařídila řidičům mít zimní výbavu? HLASUJTE V ANKETĚ!

Silnice prochází Chráněnou krajinou oblastí Beskydy a u přehrady Šance i pásmem ochrany vod s přísným zákazem solení. Jediná možnost je tak inertní posyp.

„Je to každý rok to samé. Napadne sníh a přehrada je ucpaná. Osobáky většinou vyjedou, ale když narazí na převrácený kamion, stejně se musejí vrátit, protože bez řetězů se už nerozjedou," popsala jedna z žen, pracující na benzinové pumpě. „Silničáři sice sypou, ale než vyjedou na Bílou a otočí se, řidiči cestu ujezdí. A nepomohou ani zprávy z rádia, které řidiče nabádají, aby tudy s kamiony nejeli. Pro ně je to samozřejmě kratší, než aby to vzali přes Rožnov. Málokterý se otočí, když ho na nebezpečí upozorníme. Plně naložený náklaďák má problém i s řetězy. A pokud se už dostane k přehradě, čekají na něj zatáčky, kde jich také hodně končí," řekla další z žen.