VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Palas zpochybnil podjezd, v Třinci zatím neznervózněli

Třinec – Kraj zkoumá, zda má obří investice smysl, třinecká starostka si však pozastavení akce nedokáže představit.

26.2.2009
SDÍLEJ:

V Třinci od poloviny devadesátých let uvažovali o několika mimoúrovňových kříženích s železniční tratí. Před pěti lety bylo rozhodnuto, že podjezd bude pouze jeden, a to v těchto místech. Foto: Petr Rubal

Moravskoslezský hejtman Jaroslav Palas překvapil třineckou radnici, když zpochybnil dokončení projektu, na jehož přípravu padlo už bezmála devět milionů korun. „Pokud jde o projekt Via Lyžbice, což je investiční akce v Třinci, jde o tři sta metrů cesty za 300 milionů korun, zkoumáme, jestli je účelná a přínosná, ne pouze účelová. Pokud zjistíme, že tato akce není v pořádku, tak se nebude realizovat. Pokud zjistíme, že je velmi potřebná, tak se realizovat bude,“ prohlásil Palas. - více ZDE

Třinecká starostka Věra Palkovská ale ve středu Deníku řekla, že žádný zásadní obrat neočekává. „Vůbec si to nedovedeme ani představit,“ uvedla.

„Podstatné je, že nemáme žádný oficiální signál, že by příprava projektu měla být pozastavena,“ dodala. Akce Via Lyžbice počítá s vybudováním podjezdu pod železniční tratí.Podle Palkovské je důležitá zejména pro výjezdy složek Integrovaného záchranného systému do lokality za kolejemi. „Už v současné době není stav optimální,“ připomněla. Mimoúrovňové křížení je navíc první etapou propojení Lyžbic se sídlištěm Sosna a krajskou Nemocnicí Třinec. Podjezd je podle starostky nutný i pro rozvoj městské části, v níž se plánují stavby nových domů a bytů.

Investorem Via Lyžbice je kraj, jehož zastupitelé už loni v září stavbu odhlasovali. Souhlasili s tím, že 70 procent nákladů zaplatí EU. „Projekt prošel celým schvalovacím procesem,“ upozornila Palkovská. Zdůraznila, že ve stejné době byla podepsána i smlouva o spolupráci mezi krajem a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), v níž jsou uvedeny termíny dokončení i výluky. Podjezd totiž může vzniknout jen během chystané optimalizace tratě mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem. „Bylo nesmírně náročné sladit to časově i technicky. SŽDC se v této smlouvě zavazuje, že v plném rozsahu zajistí výstavbu nového železničního mostu, dokonce na ni už vypsala veřejnou obchodní soutěž,“ řekla Palkovská. „Projekt nelze posunout. Nelze postavit podjezd pod neexistujícím mostem. Musel by se rozbourat třetí rychlostní koridor, to by do budoucna nešlo,“ argumentuje třinecká starostka.

Řekla, že Třinec už v souvislosti s projektem zaplatil za pozemky šest milionů korun a na přípravu nemalou částkou přispěl i kraj. „Celkem jde o téměř devět milionů.“

Kam dál?

Podjezd má platit hlavně EU

Autor: Marek Cholewa

26.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

31. ročník cyklistické Gracie startuje.

Na Gracii se vrací Marianne Vos

Exekuce.
DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Tečkování kol museli přesunout do biografu

Paskov Jarní značení jízdních kol připravili v Paskově už potřetí. Radnice ve spolupráci s Městskou policií Frýdek-Místek tak lidem nabídla možnost, aby si nechali svá kola zdarma označit takzvaným syntetickým DNA kódem, což v případě krádeže usnadňuje identifikaci.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Chodce na dálnici u Třanovic srazil náklaďák

Tragická dopravní nehoda se stala dnes ráno před půl páté na dálnici D48 poblíž Třanovic. Chodce tam srazil náklaďák.

Třinec stoupá v žebříčku přívětivých měst

Po vítězství a zisku titulu Město pro byznys v Moravskoslezském kraji se Třinec stal šestým nejpřívětivějším městem pro podnikání v rámci České republiky.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies