VYBERTE SI REGION

Palas zpochybnil podjezd, v Třinci zatím neznervózněli

Třinec – Kraj zkoumá, zda má obří investice smysl, třinecká starostka si však pozastavení akce nedokáže představit.

26.2.2009
SDÍLEJ:

V Třinci od poloviny devadesátých let uvažovali o několika mimoúrovňových kříženích s železniční tratí. Před pěti lety bylo rozhodnuto, že podjezd bude pouze jeden, a to v těchto místech. Foto: Petr Rubal

Moravskoslezský hejtman Jaroslav Palas překvapil třineckou radnici, když zpochybnil dokončení projektu, na jehož přípravu padlo už bezmála devět milionů korun. „Pokud jde o projekt Via Lyžbice, což je investiční akce v Třinci, jde o tři sta metrů cesty za 300 milionů korun, zkoumáme, jestli je účelná a přínosná, ne pouze účelová. Pokud zjistíme, že tato akce není v pořádku, tak se nebude realizovat. Pokud zjistíme, že je velmi potřebná, tak se realizovat bude,“ prohlásil Palas. - více ZDE

Třinecká starostka Věra Palkovská ale ve středu Deníku řekla, že žádný zásadní obrat neočekává. „Vůbec si to nedovedeme ani představit,“ uvedla.

„Podstatné je, že nemáme žádný oficiální signál, že by příprava projektu měla být pozastavena,“ dodala. Akce Via Lyžbice počítá s vybudováním podjezdu pod železniční tratí.Podle Palkovské je důležitá zejména pro výjezdy složek Integrovaného záchranného systému do lokality za kolejemi. „Už v současné době není stav optimální,“ připomněla. Mimoúrovňové křížení je navíc první etapou propojení Lyžbic se sídlištěm Sosna a krajskou Nemocnicí Třinec. Podjezd je podle starostky nutný i pro rozvoj městské části, v níž se plánují stavby nových domů a bytů.

Investorem Via Lyžbice je kraj, jehož zastupitelé už loni v září stavbu odhlasovali. Souhlasili s tím, že 70 procent nákladů zaplatí EU. „Projekt prošel celým schvalovacím procesem,“ upozornila Palkovská. Zdůraznila, že ve stejné době byla podepsána i smlouva o spolupráci mezi krajem a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), v níž jsou uvedeny termíny dokončení i výluky. Podjezd totiž může vzniknout jen během chystané optimalizace tratě mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem. „Bylo nesmírně náročné sladit to časově i technicky. SŽDC se v této smlouvě zavazuje, že v plném rozsahu zajistí výstavbu nového železničního mostu, dokonce na ni už vypsala veřejnou obchodní soutěž,“ řekla Palkovská. „Projekt nelze posunout. Nelze postavit podjezd pod neexistujícím mostem. Musel by se rozbourat třetí rychlostní koridor, to by do budoucna nešlo,“ argumentuje třinecká starostka.

Řekla, že Třinec už v souvislosti s projektem zaplatil za pozemky šest milionů korun a na přípravu nemalou částkou přispěl i kraj. „Celkem jde o téměř devět milionů.“

Kam dál?

Podjezd má platit hlavně EU

Autor: Marek Cholewa

26.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pracovníci společnosti Severomoravské vodovody a kanalizace při opravě potrubí.

Kvůli poruše potrubí netekla voda v několika budovách. Školáci měli volno

Zastávka v centru Frýdlantu nad Ostravicí.

Školáci zkrášlili autobusovou zastávku

Další dětská hřiště ve Frýdku-Místku dostanou nový kabát

Děti se mohou těšit na opravená nebo v podstatě úplně nově vybudovaná dětská hřiště.

Odborníci na trh práce horníkům radí, co mají dělat po propuštění

Zaměstnanci, kteří budou opouštět těžební společnost OKD, mohou využívat mobilní poradenské středisko úřadu práce. Jeho pracovníci zájemcům poskytují poradenské služby přímo v prostorách Dolu Paskov, v němž OKD asi za dva měsíce ukončí těžbu.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies