VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Palas zpochybnil podjezd, v Třinci zatím neznervózněli

Třinec – Kraj zkoumá, zda má obří investice smysl, třinecká starostka si však pozastavení akce nedokáže představit.

26.2.2009
SDÍLEJ:

V Třinci od poloviny devadesátých let uvažovali o několika mimoúrovňových kříženích s železniční tratí. Před pěti lety bylo rozhodnuto, že podjezd bude pouze jeden, a to v těchto místech. Foto: Petr Rubal

Moravskoslezský hejtman Jaroslav Palas překvapil třineckou radnici, když zpochybnil dokončení projektu, na jehož přípravu padlo už bezmála devět milionů korun. „Pokud jde o projekt Via Lyžbice, což je investiční akce v Třinci, jde o tři sta metrů cesty za 300 milionů korun, zkoumáme, jestli je účelná a přínosná, ne pouze účelová. Pokud zjistíme, že tato akce není v pořádku, tak se nebude realizovat. Pokud zjistíme, že je velmi potřebná, tak se realizovat bude,“ prohlásil Palas. - více ZDE

Třinecká starostka Věra Palkovská ale ve středu Deníku řekla, že žádný zásadní obrat neočekává. „Vůbec si to nedovedeme ani představit,“ uvedla.

„Podstatné je, že nemáme žádný oficiální signál, že by příprava projektu měla být pozastavena,“ dodala. Akce Via Lyžbice počítá s vybudováním podjezdu pod železniční tratí.Podle Palkovské je důležitá zejména pro výjezdy složek Integrovaného záchranného systému do lokality za kolejemi. „Už v současné době není stav optimální,“ připomněla. Mimoúrovňové křížení je navíc první etapou propojení Lyžbic se sídlištěm Sosna a krajskou Nemocnicí Třinec. Podjezd je podle starostky nutný i pro rozvoj městské části, v níž se plánují stavby nových domů a bytů.

Investorem Via Lyžbice je kraj, jehož zastupitelé už loni v září stavbu odhlasovali. Souhlasili s tím, že 70 procent nákladů zaplatí EU. „Projekt prošel celým schvalovacím procesem,“ upozornila Palkovská. Zdůraznila, že ve stejné době byla podepsána i smlouva o spolupráci mezi krajem a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), v níž jsou uvedeny termíny dokončení i výluky. Podjezd totiž může vzniknout jen během chystané optimalizace tratě mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem. „Bylo nesmírně náročné sladit to časově i technicky. SŽDC se v této smlouvě zavazuje, že v plném rozsahu zajistí výstavbu nového železničního mostu, dokonce na ni už vypsala veřejnou obchodní soutěž,“ řekla Palkovská. „Projekt nelze posunout. Nelze postavit podjezd pod neexistujícím mostem. Musel by se rozbourat třetí rychlostní koridor, to by do budoucna nešlo,“ argumentuje třinecká starostka.

Řekla, že Třinec už v souvislosti s projektem zaplatil za pozemky šest milionů korun a na přípravu nemalou částkou přispěl i kraj. „Celkem jde o téměř devět milionů.“

Kam dál?

Podjezd má platit hlavně EU

Autor: Marek Cholewa

26.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

HC Vítkovice Ridera – HC Oceláři Třinec 6:3

Oceláři na úvod Rona Cupu vyhráli

Sociální služby. Ilustrační foto.

Senioři nebudou muset docházet na úřad

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Muže zasáhl v Ostravici elektrický proud

Zásah elektrickým proudem se málem stal osudným pro jednačtyřicetiletého muže v Ostravici. Díky svědkům a záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Prázdniny ve městě pokračují, zapojili se i strážníci

V soutěži Malý strážník, kterou pro děti v rámci Prázdnin ve městě uspořádala frýdecko-místecká městská policie, se malí zájemci mohli stát policisty.

Bývalý hotel Park se pomalu proměňuje

Stavební práce na bývalém hotelu Park v Hnojníku jsou v plném proudu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení