VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pendolino je při cestě z Ostravy nahrazováno náhradními spoji, cestujícím se to nelíbí

REGION - „Při cestě z Ostravy do Prahy jsem si koupil jízdenku s místenkou do první třídy za 750 korun. Když mi těsně před odjezdem vlaku řekla průvodčí, že za Pendolino jede náhradní souprava, ihned jsem ji žádal o vysvětlení a snížení ceny jízdného,“ říká Ladislav Michalík z Karviné.

4.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archív

Pan Michalík jezdí do Prahy sice jen třikrát čtyřikrát do měsíce, ale už se mu tato nepříjemná změna stala podruhé v krátkém čase za sebou. Podle vyjádření Českých drah musejí Pendolina projít povinně kontrolou, proto občas nevyjedou. „Pendolina najezdila už skoro tři čtvrtě milionu kilometrů a musejí na takzvané vyvazovací opravy. Během těchto oprav se kompletně rozeberou všechny podvozky soupravy, důkladně se zkontroluje naklápěcí systém vlaku a provede se řada dalších opatření tak, aby bylo možné vlaky dál provozovat,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

„Po dobu vyvazovacích oprav nemáme k dispozici záložní soupravy, proto se může stát, že se cestující setkají s náhradní soupravou,“ doplnil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah s tím, že se to týká spoje s odjezdem z Ostravy v 17.11 hodin a spoje s odjezdem z Prahy ve 13.26 hodin. „Náhradní vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity. Cestující dostanou v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity,“ tvrdí Kubala.

Cestující však nesouhlasí. „Dostat zabalenou bagetu s malou plechovkou koly, kávu a noviny je sice hezké, ale já bych raději více než tři hodiny chtěl pohodlně sedět a slyšet hlášení stanic. Nevnímám to jako adekvátní náhradu. Komfort není srovnatelný,“ míní Michalík. Audiosystém byl v náhradním vlaku Euro City všem jen pro zábavu. „Polovina cestujících v mém voze se už ve druhé třetině cesty musela smát. Jednotlivá hlášení stanic byla naprosto k ničemu, protože nebylo rozumět ani slovo,“ doplňuje Michalík s tím, že s Pendolinem se to nedá srovnat.

„Při zpáteční cestě jsem si raději koupil lístek do druhé třídy a nestačil jsem se divit. Pendolino normálně jelo, jízdenka stála o 250 korun méně, hlášení bylo dobře slyšet a i celkově byla cesta pohodlnější. Paradoxně jsem tak dostal při cestě z Prahy do Ostravy kompletní servis za méně peněz,“ dodává nespokojený cestující.

4.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Bauer, Frýdek-Místek, nar. 22. 3., 47cm, 2,95 kg. Nemocnice ve Frýdku-Místku.
11

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Zásah hasičů u zapadlé dodávky.
6

Hasiči vyprošťovali polskou dodávku, která zabloudila

OKD za 80 milionů. Minimálně tolik by stát dal za důlní firmu

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD mohl zaplatit zhruba 80 milionů korun. Podle konzultací Priska s vedením důlní firmy jde o minimální částku pro to, aby reorganizační plán společnosti splňoval požadavky podle insolvenčního zákona a měl šanci na přijetí věřiteli OKD.

VIDEO: Pohádková zima v našem regionu. Podívejte se sami!

Moravskoslezský kraj láká turisty novým zimním videoklipem.

Nejen památky ve tmě. Kvůli ochraně klimatu zhasnou světla

Některé budovy a náměstí v regionu se v sobotu večer ponoří do tmy. K celosvětové akci Hodina Země, která přispívá k ochraně životního prostředí a zejména klimatu, se připojí například ve Frýdku-Místku.

V sobotu se konají oblíbené prohlídky přehrad

Jarní tání sněhu zvedlo hladiny přehrad v Beskydech na maximum. Na Frýdecko-Místecku to platí pro nádrže Morávka a Žermanice, které jsou naplněny ze sta procent. Přehrady Olešná a Šance se opravují, takže u jich je zásobní objem snížen na čtvrtinu, respektive 63 procent.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies