VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pendolino je při cestě z Ostravy nahrazováno náhradními spoji, cestujícím se to nelíbí

REGION - „Při cestě z Ostravy do Prahy jsem si koupil jízdenku s místenkou do první třídy za 750 korun. Když mi těsně před odjezdem vlaku řekla průvodčí, že za Pendolino jede náhradní souprava, ihned jsem ji žádal o vysvětlení a snížení ceny jízdného,“ říká Ladislav Michalík z Karviné.

4.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archív

Pan Michalík jezdí do Prahy sice jen třikrát čtyřikrát do měsíce, ale už se mu tato nepříjemná změna stala podruhé v krátkém čase za sebou. Podle vyjádření Českých drah musejí Pendolina projít povinně kontrolou, proto občas nevyjedou. „Pendolina najezdila už skoro tři čtvrtě milionu kilometrů a musejí na takzvané vyvazovací opravy. Během těchto oprav se kompletně rozeberou všechny podvozky soupravy, důkladně se zkontroluje naklápěcí systém vlaku a provede se řada dalších opatření tak, aby bylo možné vlaky dál provozovat,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

„Po dobu vyvazovacích oprav nemáme k dispozici záložní soupravy, proto se může stát, že se cestující setkají s náhradní soupravou,“ doplnil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah s tím, že se to týká spoje s odjezdem z Ostravy v 17.11 hodin a spoje s odjezdem z Prahy ve 13.26 hodin. „Náhradní vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity. Cestující dostanou v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity,“ tvrdí Kubala.

Cestující však nesouhlasí. „Dostat zabalenou bagetu s malou plechovkou koly, kávu a noviny je sice hezké, ale já bych raději více než tři hodiny chtěl pohodlně sedět a slyšet hlášení stanic. Nevnímám to jako adekvátní náhradu. Komfort není srovnatelný,“ míní Michalík. Audiosystém byl v náhradním vlaku Euro City všem jen pro zábavu. „Polovina cestujících v mém voze se už ve druhé třetině cesty musela smát. Jednotlivá hlášení stanic byla naprosto k ničemu, protože nebylo rozumět ani slovo,“ doplňuje Michalík s tím, že s Pendolinem se to nedá srovnat.

„Při zpáteční cestě jsem si raději koupil lístek do druhé třídy a nestačil jsem se divit. Pendolino normálně jelo, jízdenka stála o 250 korun méně, hlášení bylo dobře slyšet a i celkově byla cesta pohodlnější. Paradoxně jsem tak dostal při cestě z Prahy do Ostravy kompletní servis za méně peněz,“ dodává nespokojený cestující.

4.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto z ostravské fakultní nemocnice

Pro chlapce, kterého srazil automobil, vzletěl vrtulník

Posed. Ilustrační foto.

Žena v Jablunkově spadla z mysliveckého posedu a poranila si páteř

Parčík u hvězdárny v Třinci získal novou podobu

/FOTOGALERIE/ Náklady na revitalizaci parku u základní umělecké školy v Třinci činily přes tři miliony korun.

OBRAZEM: Koncert na vodě. Ve Frýdku-Místku začal Sweetsen fest

/FOTOGALERIE/ Benefiční festival Sweetsen fest vstoupil ve středu do dalšího ročníku. Zahajovací koncert přilákal odpoledne a večer k řece Ostravici ve Frýdku-Místku tisíce lidí.

Z Ostravy do Prahy vlakem? Z šesti hodin jsou dnes tři

Rychlost a komfort cestování z Prahy do Ostravy a opačně po železnici se v minulosti výrazně zvyšovaly. Vzpomínáte ještě na časy, kdy cesta z Ostravy do Prahy trvala i šest hodin?

Doprava ve Frýdku-Místku na průtahu městem ráno zkolabovala

Na kolony v dopravní špičce jsou motoristé ve Frýdku-Místku zvyklí, ve středu ráno se však museli obrnit trpělivostí ještě více než obvykle.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies