VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plánovaná silnice u Nebor čelí dalším problémům

Už na podzim by se řidiči měli projet po novém obchvatu Třince. Přípravy navazujícího úseku z městské části Nebory do Třanovic se však zadrhly.  

16.8.2017
SDÍLEJ:

Přeložka silnice má zvýšit bezpečnost a plynulost dopravy, stávající cesta nevyhovuje. Foto: ŘSD ČR

Majetkoprávní příprava stavby je sice téměř dokončena, ve vlastnictví státu je 96,5 procenta potřebných pozemků, přesto zde zůstává nevyřešený problém. Dvě vyvlastňovací řízení totiž byla napadena stížností u Nejvyššího správního soudu. „Ten svým rozsudkem vrátil celý proces znovu na začátek,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic, které má přípravu stavby na starosti.

Nová přeložka silnice I/68, která patří mezi závazky státu vůči významným investorům na území Moravskoslezského kraje, má být významnou spojnicí mezi dálnicí D48 mezi Frýdkem-Místkem a silnicí I/11. Stávající cesta prochází zejména v Hnojníku a Stříteži hustě zastavěným územím. Motoristé tam při průjezdu obcemi musejí zpomalit na rychlost 50 kilometrů v hodině, v případě nehod se na úzké dvoupruhové silnici rychle tvoří kolony. Ve Stříteži je také přejezd železniční tratě.

Místní lidé se navíc obávají, že po dokončení obchvatu Třince v úseku od Bystřice až po Nebory doprava v obcích ještě zhoustne. Už teď tudy denně projede podle výsledků celostátního sčítání dopravy osm tisíc vozidel, téměř šestinu z nich tvoří těžká nákladní vozidla.

Překážkou k zahájení stavby však nejsou pouze vlastnické spory. Krajský úřad už vydal stavební povolení téměř na celou stavbu silnice, nicméně všechna tři vydaná stavební povolení byla napadena. Dohromady přišlo pět odvolání. ŘSD by přitom chtělo začít stavět už na podzim, ostatně v září loňského roku vypsalo výběrové řízení na dodavatele stavby. Předpokládané náklady se šplhají na více než 2,5 miliardy korun bez DPH. Přeložka má měřit 5,4 kilometru, součástí stavby bude patnáct mostních objektů a dvě mimoúrovňové křižovatky.

Plánovaná silnice se s potížemi při přípravě potýká dlouhodobě. Komplikace přinesla například předloňská novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, takzvaná EIA. Řešila se změna povrchu vozovky z asfaltového na hlučnější cementobetonový, která ale podle loňského rozhodnutí nemá mít významný vliv na životní prostředí.

Autor: Lukáš Morys

Místo události:
16.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Taxi. Ilustrační foto.

Taxikáře ohrožují opilí zákazníci

Deník - Naši prvňáci

TABLA PRVŇÁČKŮ: Tento týden představíme školáky ze ZŠ Koperníkova v Třinci

Fotbalisty Frýdku-Místku povede Josef Petřík

Druhým druholigovým klubem, který udělal změnu na trenérském postu, je Frýdek-Místek.

Tragické úmrtí mladé hobojistky její kolegy zasáhlo

Denisa Bílá zemřela minulý týden v pátek při dopravní nehodě ve Frýdku-Místku. 

Muž po kolapsu v Beskydech zemřel

Záchranáři Moravskoslezského kraje museli v pondělí po třinácté hodině zasahovat v Beskydech u obce Krásná, jelikož zde upadl do bezvědomí muž seniorského věku.

Knihovna Třinec zavzpomíná na gutský kostelík

/POZVÁNKA/ Ve čtvrtek 21. září se od 17 hodin uskuteční v třinecké knihovně přednáška historika Muzea Těšínska Davida Pindura Jaký byl dřevěný kostel Božího Těla v Gutech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení