VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pozor: dálnice se vlní

Moravskoslezský kraj - Jako při plavbě na moři se cítí řidiči, kteří využívají ani ne před rokem otevřenou ostravskou část dálnice D 47. Výrazné zvlnění cesty způsobilo bobtnající podloží. Nebezpečný úsek čeká oprava.

12.9.2008 1
SDÍLEJ:

Hned tři nepříjemná zvlnění čekají na řidiče jedoucí po ostravském úseku dálnice D 47. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Na řidiče, kteří se po poloprázdné dálnici D 47 řítí v úseku kolem Třebovické elektrárny povolenou stotřicetikilo­metrovou rychlostí, čeká opravdu nepříjemné překvapení.

Hned ve třech místech je totiž vozovka výrazně zvlněna. Rychlá jízda přes tyto hrboly zavání nebezpečím. Přesto v daném úseku kupodivu není omezení rychlosti. Rozhodnuto o něm však už údajně bylo a instalováno bude v nejbližších dnech. Rychlost bude snížena na osmdesát kilometrů v hodině.

„Problém není ve stavebních pracích, ale v podloží. Je to projev, který se zřejmě nedal předvídat, ale zhotovitel to musí každopádně v rámci záruky dát urychleně do pořádku. Sám jsem tím místem jel a je to výrazná porucha,“ uvedl ve čtvrtek 11. září v Ostravě při otevírání Národního dopravního informačního a řídícího centra Alfred Brunclík, šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem problematického úseku byla společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava. Ta by měla mít závěry studie, která přesně určí příčiny zvlňování, k dispozici příští týden. S opravami pak začne během podzimu.

„Byly provedeny zkušební vrty a opakovaně měříme nerovnosti. Proces deformace se totiž ještě nezastavil. Zhruba za jeden až dva měsíce by se mělo začít s frézováním, čímž daný úsek srovnáme. Nadále však budeme sledovat pohyby v inkriminované části až do doby ustálení. V jarních měsících příštího roku pak provedeme definitivní opravu,“ přiblížil průběh prací Petr Hanák ze společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava.

Z hypotéz ohledně příčiny objemových změn násypu s největší pravděpodobností „zvítězí“ přítomnost bobtnavých látek v některém z násypových materiálů. Jde o druhotné, odpadní materiály z důlní a hutní činnosti, které jsou po úpravě, tedy po pročištění a nadrcení do patřičné frakce, odsouhlašeny pro použití do tělesa dálnice.

„Všechny mají patřičné certifikáty kvality. V objemu deseti milionu tun zpracovaných násypových materiálů pouze v úseku mezi ulicemi Polaneckou a Hlučínskou se možná malá anomálie vyskytla,“ vysvětlil ještě Hanák a dodal: „Cenu oprav nelze vzhledem k absenci konečného návrhu sanace zatím stanovit. Opravy budou provedeny v rámci záruky.“

Autor: Martin Pleva

12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Železniční přejezd ve Frýdku pod estakádou bude uzavřen

31. ročník cyklistické Gracie startuje.

Na Gracii se vrací Marianne Vos

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Tečkování kol museli přesunout do biografu

Paskov Jarní značení jízdních kol připravili v Paskově už potřetí. Radnice ve spolupráci s Městskou policií Frýdek-Místek tak lidem nabídla možnost, aby si nechali svá kola zdarma označit takzvaným syntetickým DNA kódem, což v případě krádeže usnadňuje identifikaci.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Místecký podchod ozdobí nové graffiti. Připomenou zajímavé regionální pověsti

V rámci 750. výročí založení města se ke slovu dostává akce United Colours, která je po městech severní Moravy pořádána již od roku 2008, přičemž do Frýdku-Místku setkání zavítalo po třech letech. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies