VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pozor: dálnice se vlní

Moravskoslezský kraj - Jako při plavbě na moři se cítí řidiči, kteří využívají ani ne před rokem otevřenou ostravskou část dálnice D 47. Výrazné zvlnění cesty způsobilo bobtnající podloží. Nebezpečný úsek čeká oprava.

12.9.2008 1
SDÍLEJ:

Hned tři nepříjemná zvlnění čekají na řidiče jedoucí po ostravském úseku dálnice D 47. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Na řidiče, kteří se po poloprázdné dálnici D 47 řítí v úseku kolem Třebovické elektrárny povolenou stotřicetikilo­metrovou rychlostí, čeká opravdu nepříjemné překvapení.

Hned ve třech místech je totiž vozovka výrazně zvlněna. Rychlá jízda přes tyto hrboly zavání nebezpečím. Přesto v daném úseku kupodivu není omezení rychlosti. Rozhodnuto o něm však už údajně bylo a instalováno bude v nejbližších dnech. Rychlost bude snížena na osmdesát kilometrů v hodině.

„Problém není ve stavebních pracích, ale v podloží. Je to projev, který se zřejmě nedal předvídat, ale zhotovitel to musí každopádně v rámci záruky dát urychleně do pořádku. Sám jsem tím místem jel a je to výrazná porucha,“ uvedl ve čtvrtek 11. září v Ostravě při otevírání Národního dopravního informačního a řídícího centra Alfred Brunclík, šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem problematického úseku byla společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava. Ta by měla mít závěry studie, která přesně určí příčiny zvlňování, k dispozici příští týden. S opravami pak začne během podzimu.

„Byly provedeny zkušební vrty a opakovaně měříme nerovnosti. Proces deformace se totiž ještě nezastavil. Zhruba za jeden až dva měsíce by se mělo začít s frézováním, čímž daný úsek srovnáme. Nadále však budeme sledovat pohyby v inkriminované části až do doby ustálení. V jarních měsících příštího roku pak provedeme definitivní opravu,“ přiblížil průběh prací Petr Hanák ze společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava.

Z hypotéz ohledně příčiny objemových změn násypu s největší pravděpodobností „zvítězí“ přítomnost bobtnavých látek v některém z násypových materiálů. Jde o druhotné, odpadní materiály z důlní a hutní činnosti, které jsou po úpravě, tedy po pročištění a nadrcení do patřičné frakce, odsouhlašeny pro použití do tělesa dálnice.

„Všechny mají patřičné certifikáty kvality. V objemu deseti milionu tun zpracovaných násypových materiálů pouze v úseku mezi ulicemi Polaneckou a Hlučínskou se možná malá anomálie vyskytla,“ vysvětlil ještě Hanák a dodal: „Cenu oprav nelze vzhledem k absenci konečného návrhu sanace zatím stanovit. Opravy budou provedeny v rámci záruky.“

Autor: Martin Pleva

12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

HC Vítkovice Ridera – HC Oceláři Třinec 6:3

Oceláři na úvod Rona Cupu vyhráli

Sociální služby. Ilustrační foto.

Senioři nebudou muset docházet na úřad

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Muže zasáhl v Ostravici elektrický proud

Zásah elektrickým proudem se málem stal osudným pro jednačtyřicetiletého muže v Ostravici. Díky svědkům a záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Prázdniny ve městě pokračují, zapojili se i strážníci

V soutěži Malý strážník, kterou pro děti v rámci Prázdnin ve městě uspořádala frýdecko-místecká městská policie, se malí zájemci mohli stát policisty.

Bývalý hotel Park se pomalu proměňuje

Stavební práce na bývalém hotelu Park v Hnojníku jsou v plném proudu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení