VYBERTE SI REGION

Pozor: dálnice se vlní

Moravskoslezský kraj - Jako při plavbě na moři se cítí řidiči, kteří využívají ani ne před rokem otevřenou ostravskou část dálnice D 47. Výrazné zvlnění cesty způsobilo bobtnající podloží. Nebezpečný úsek čeká oprava.

12.9.2008 1
SDÍLEJ:

Hned tři nepříjemná zvlnění čekají na řidiče jedoucí po ostravském úseku dálnice D 47. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Na řidiče, kteří se po poloprázdné dálnici D 47 řítí v úseku kolem Třebovické elektrárny povolenou stotřicetikilo­metrovou rychlostí, čeká opravdu nepříjemné překvapení.

Hned ve třech místech je totiž vozovka výrazně zvlněna. Rychlá jízda přes tyto hrboly zavání nebezpečím. Přesto v daném úseku kupodivu není omezení rychlosti. Rozhodnuto o něm však už údajně bylo a instalováno bude v nejbližších dnech. Rychlost bude snížena na osmdesát kilometrů v hodině.

„Problém není ve stavebních pracích, ale v podloží. Je to projev, který se zřejmě nedal předvídat, ale zhotovitel to musí každopádně v rámci záruky dát urychleně do pořádku. Sám jsem tím místem jel a je to výrazná porucha,“ uvedl ve čtvrtek 11. září v Ostravě při otevírání Národního dopravního informačního a řídícího centra Alfred Brunclík, šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem problematického úseku byla společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava. Ta by měla mít závěry studie, která přesně určí příčiny zvlňování, k dispozici příští týden. S opravami pak začne během podzimu.

„Byly provedeny zkušební vrty a opakovaně měříme nerovnosti. Proces deformace se totiž ještě nezastavil. Zhruba za jeden až dva měsíce by se mělo začít s frézováním, čímž daný úsek srovnáme. Nadále však budeme sledovat pohyby v inkriminované části až do doby ustálení. V jarních měsících příštího roku pak provedeme definitivní opravu,“ přiblížil průběh prací Petr Hanák ze společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava.

Z hypotéz ohledně příčiny objemových změn násypu s největší pravděpodobností „zvítězí“ přítomnost bobtnavých látek v některém z násypových materiálů. Jde o druhotné, odpadní materiály z důlní a hutní činnosti, které jsou po úpravě, tedy po pročištění a nadrcení do patřičné frakce, odsouhlašeny pro použití do tělesa dálnice.

„Všechny mají patřičné certifikáty kvality. V objemu deseti milionu tun zpracovaných násypových materiálů pouze v úseku mezi ulicemi Polaneckou a Hlučínskou se možná malá anomálie vyskytla,“ vysvětlil ještě Hanák a dodal: „Cenu oprav nelze vzhledem k absenci konečného návrhu sanace zatím stanovit. Opravy budou provedeny v rámci záruky.“

Autor: Martin Pleva

12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Jak přilákat žáky k řemeslu? Školy hledají účinné cesty

Frýdek-Místek - Učňovské obory v tuzemsku skomírají. Školy se potýkají s úbytkem žáků, i proto vymýšlejí nové nápady, jak přilákat zájemce k řemeslu.

Derby rozhodlo až prodloužení, raduje se Třinec

/FOTOGALERIE/ Jubilejní 100. derby tradičních rivalů dopadlo lépe pro hokejisty Třince. Oceláři na svém ledě v utkání 26. kola extraligy porazil Vítkovice 3:2 v prodloužení. Raduje se i Zlín, který udolal Karlovy Vary fotbalovým výsledkem 1:0.

Část podniků končí. Zbytek hlásí tržby nově

Podniky na Frýdecko-Místecku mají za sebou ostrý start elektronické evidence tržeb (EET). První fáze se od včerejška týká podnikatelů v ubytovacích a stravovacích službách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies