VYBERTE SI REGION

Pozor: dálnice se vlní

Moravskoslezský kraj - Jako při plavbě na moři se cítí řidiči, kteří využívají ani ne před rokem otevřenou ostravskou část dálnice D 47. Výrazné zvlnění cesty způsobilo bobtnající podloží. Nebezpečný úsek čeká oprava.

12.9.2008 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
1 fotografii
Hned tři nepříjemná zvlnění čekají na řidiče jedoucí po ostravském úseku dálnice D 47.

Hned tři nepříjemná zvlnění čekají na řidiče jedoucí po ostravském úseku dálnice D 47. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Na řidiče, kteří se po poloprázdné dálnici D 47 řítí v úseku kolem Třebovické elektrárny povolenou stotřicetikilo­metrovou rychlostí, čeká opravdu nepříjemné překvapení.

Hned ve třech místech je totiž vozovka výrazně zvlněna. Rychlá jízda přes tyto hrboly zavání nebezpečím. Přesto v daném úseku kupodivu není omezení rychlosti. Rozhodnuto o něm však už údajně bylo a instalováno bude v nejbližších dnech. Rychlost bude snížena na osmdesát kilometrů v hodině.

„Problém není ve stavebních pracích, ale v podloží. Je to projev, který se zřejmě nedal předvídat, ale zhotovitel to musí každopádně v rámci záruky dát urychleně do pořádku. Sám jsem tím místem jel a je to výrazná porucha,“ uvedl ve čtvrtek 11. září v Ostravě při otevírání Národního dopravního informačního a řídícího centra Alfred Brunclík, šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem problematického úseku byla společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava. Ta by měla mít závěry studie, která přesně určí příčiny zvlňování, k dispozici příští týden. S opravami pak začne během podzimu.

„Byly provedeny zkušební vrty a opakovaně měříme nerovnosti. Proces deformace se totiž ještě nezastavil. Zhruba za jeden až dva měsíce by se mělo začít s frézováním, čímž daný úsek srovnáme. Nadále však budeme sledovat pohyby v inkriminované části až do doby ustálení. V jarních měsících příštího roku pak provedeme definitivní opravu,“ přiblížil průběh prací Petr Hanák ze společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava.

Z hypotéz ohledně příčiny objemových změn násypu s největší pravděpodobností „zvítězí“ přítomnost bobtnavých látek v některém z násypových materiálů. Jde o druhotné, odpadní materiály z důlní a hutní činnosti, které jsou po úpravě, tedy po pročištění a nadrcení do patřičné frakce, odsouhlašeny pro použití do tělesa dálnice.

„Všechny mají patřičné certifikáty kvality. V objemu deseti milionu tun zpracovaných násypových materiálů pouze v úseku mezi ulicemi Polaneckou a Hlučínskou se možná malá anomálie vyskytla,“ vysvětlil ještě Hanák a dodal: „Cenu oprav nelze vzhledem k absenci konečného návrhu sanace zatím stanovit. Opravy budou provedeny v rámci záruky.“

Autor: Martin Pleva

12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Smilovicích hořelo na poště.
4

Na poště ve Smilovicích hořelo kvůli vadné elektroinstalaci

Společné vaření se zahraničními studenty.

S vařením pomáhali také němečtí studenti

Změny v MHD budí reakce. Lidem se nelíbí, že „šestka" už nestojí u polikliniky

Na jedné straně tvrzení, že změny v jízdních řádech byly nutné, a to z více důvodů. Na druhé straně přesvědčení, že minimálně část těchto změn obyčejným lidem neprospěla. Tak vypadá situace po posledních změnách autobusových jízdních řádů.

Domek začal hořet kvůli závadě na elektroinstalaci

Vysokou škodu si vyžádal požár, který v úterý 17. ledna zachvátil střechu a půdu dvougeneračního domu v Paskově. U události zasahovalo šest hasičských jednotek.

Operatéři si nasazují 3D brýle

Nemocnice Podlesí v Třinci se může pochlubit novou 3D laparoskopickou věží. Při zákrocích používají lékaři speciální 3D brýle, díky kterým vidí obraz operované oblasti reálněji než dosud.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies