VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přejezd bude mít jako první v zemi unikátní 3D detektor překážek

Ostravice - Loni na jaře Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci 15 železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Zvýšila se tím hlavně bezpečnost drážní dopravy. Přejezd v Ostravici se navíc už brzy dočká další novinky.

24.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Neúprosné statistiky nehod a tragické následky střetů silničních vozidel s vlaky na přejezdech si podle SŽDC vyžadují další technická zajištění jako detektory překážek, sekvenční sklápění závor nebo inteligentní kamerové systémy. „Můžeme potvrdit, že ještě letos chceme na železničním přejezdu v Ostravici testovat technologii na bázi 3D infrakamery pro detekci překážek. Jedná se prozatím o jediný přejezd, na kterém bude umístěna tato testovaná technologie," řekla Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

TESTOVÁNÍ POTRVÁ MINIMÁLNĚ ROK

O přesném termínu instalace systému však zatím není jasno. Testovací provoz detektorů bude trvat minimálně jeden rok s ohledem na nutnost prověření spolehlivosti detektoru v různých povětrnostních podmínkách, zvláště za silného deště, sněžení, námrazy či mlhy.

„Současně s aktivací a testováním detektorů překážek se hledají vhodná technická řešení pro zastavení vlaku v případě, kdy je zaznamenána překážka na železničním přejezdu," doplnila Kateřina Šubová.

Od letošního února testuje SŽDC laserový detektor překážek na železničním přejezdu ve Studénce, od června také na dalších dvou přejezdech v Olomouci a Pardubicích. Vedle laserových detektorů se testují inteligentní kamerové systémy, které jsou schopny automaticky zaznamenat nedovolený vjezd silničního vozidla na železniční přejezd ve výstražném stavu. Kromě snímání umí tyto systémy automaticky generovat výstupy, které se dají použít pro přestupkové či trestní stíhání neukázněných řidičů. Takový systém je testován na třech přejezdech, a to ve stanici Úvaly, Uhersko a Polanka nad Odrou. Do konce příštího roku by měl díky krajské dotaci přibýt kamerový systém také ve Vendryni.

Z dlouhodobých statistik podle SŽDC vyplývá, že 99 procent nehod na přejezdech zaviní řidiči. Přes veškerá bezpečnostní opatření na straně železnice tak sehrávají zásadní roli.

Autor: Lukáš Morys

24.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hráz Žermanické přehrady
AKTUALIZUJEME
12

Řeky jsou plné, po dalších deštích se v noci a v pátek mohou vylévat z koryt

Areál starého kláštera v Jablunkově.

Starý klášter změní majitele. Zchátralý objekt potřebuje desítky milionů

Audit Deníku: Stavba „prodloužené Rudné" se komplikuje

/SERIÁL DENÍKU/ Komplikace kolem dostavby prodloužené Rudné, která by výrazně pomohla dopravě mezi Ostravou a Opavou, nadále pokračují. 

OBRAZEM: Stavba obchvatu Třince finišuje

Výstavba přeložky silnice I/11 na Třinecku se po dvou letech chýlí ke svému závěru.

Ve Frýdlantu se ráno srazilo auto s býkem

Čtyři zraněné muže si vyžádala nehoda, která se stala ve středu ráno ve Frýdlantě nad Ostravicí. Dva muže museli z auta vyprostit hasiči.   

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies