VYBERTE SI REGION

Řidiče čekají hororové měsíce

Frýdek-Místek - Zcela nového povrchu se řidiči konečně dočkají na estakádě u Víceúčelové sportovní haly ve Frýdku-Místku. V rámci plánované rekonstrukce bude opraveno 13 polí z předpjatého betonu v celkové délce 369 metrů, zdemolován celý svršek mostu, včetně provedení nové vyrovnávací betonové desky, izolace a systému odvodnění.

3.3.2013
SDÍLEJ:

Přípravné práce pod mostem a vně konstrukce již byly zahájeny.Foto: Deník/Ladislava Vavrošová

Přípravné práce pod mostem a vně konstrukce již byly zahájeny. Na výraznější dopravní omezení se budou muset připravit nejen řidiči, ale i chodci. „V březnu by se mělo začít s bouráním chodníků po obou stranách mostu. Chodcům bude po dobu stavebních prací, které jsou plánovány na březen, duben a květen, vstup na most zakázán. V červnu by již měla být zahájena oprava mostu, která se dotkne zejména řidičů," uvedl náměstek primátora FrýdkuMístku Karel Deutscher, který má dopravu své kompetenci.

„Práce budou rozděleny do dvou etap. V první etapě se uzavře most, včetně nájezdových ramp ve směru od Polska. Doprava bude svedena do tří jízdních pruhů, přičemž ve směru na Český Těšín budou zachovány dva jízdní pruhy. Ve směru od Českého Těšína do Frýdku-Místku bude vyhrazen pouze jeden jízdní pruh. Ve druhé etapě, která by měla být zahájena v září, tomu bude stejně, pouze s tím rozdílem, že se bude opravovat druhá strana mostu," doplnil náměstek s tím, že objízdná trasa nebude speciálně značena. Předpokládá se, že řidiči budou využívat komunikace vedoucí ulicemi 17. listopadu, J. Opletala, Revoluční a třídou T. G. Masaryka, ze které lze sjet zpět na silnici I/48. Na těchto trasách bude po několika dnech vyhodnocen nárůst dopravy a podle potřeby budou následně upraveny signální plány křižovatek. „Oprava estakády je vzhledem k bezpečnostním závadám nevyhnutelná. Průjezd městem bude omezen a zpomalen, nikoliv však znemožněn. Ve spolupráci s Krajským úřadem Moravskoslezského kraje se snažíme najít takový způsob omezení provozu na dané komunikaci, které by mělo na fungování města co nejmenší negativní dopad," dodal Karel Deutscher.

Na havarijním stavu estakády ve Frýdku-Místku má velký podíl chybějící obchvat.

„Jízda po mostě je něco strašného. Nedávno mi tam upadla poklice, no hrůza a děs. Je dobře, že to opraví, ale uzavírka způsobí nejspíš kolaps. Stačilo, když vloni uzavřeli úsek o kousek dále, a už to byla tragédie," vyjádřil se taxikář Adam Landsberger. O kolapsu hovoří také Vladimír Lacuš, řidič autobusu MHD. „Tu situaci si nedokážu vůbec představit. Už teď na nás lidé nadávají, když máme kvůli provozu zpoždění o dvě minuty. Bude to docela zajímavé, protože přes Frýdek chybí únikové cesty. Toto je jedna z hlavních cest, a jestli to pustí na most kolem válcoven, tak ten zcela jistě spadne. Vždyť most je také celý pospravovaný, není nový," popsal řidič. Je přesvědčen o tom, že uzavírka bude mít dopad především na starší lidi, neboť nebudou mít pořádně možnost přejít cestu. Neodpustil si ani kritiku práce silničářů.

V březnu by se mělo začít s bouráním chodníků po obou stranách mostu. Chodcům bude po dobu stavebních prací, které jsou plánovány na březen, duben a květen, vstup na most zakázán.

„Takové látání děr, které silničáři na mostě prováděli, považuji za vyhozené peníze. Dalo se počítat na hodiny, kdy se opět ty díry objeví. Kamiony a těžká doprava je vytříská hned. Určitě stálo za to, aby v noci vyřezali kus povrchu a opravili větší plochu, ať ten asfalt má na čem držet. A ne to tam zatěpat lopatami či žábou. Jezdil jsem devět let kamionem v zahraničí a viděl, jak to funguje ve Španělsku, Francii či Německu. Mají ne jeden stroj, klaďáků, co vozí tu obalenou směs, byly snad stovky. A to pak jede. Oni jsou schopni během noci opravit dlouhý úsek, ne jak u nás, kdy to trvá týdny, měsíce," povzdechl si Vladimír Lacuš. Na to, že zmiňovaná silnice I48 ani estakáda nejsou ve správě města, upozornila Jana Matějíková, tisková mluvčí magistrátu. „Občané a řidiči by se měli s případnými připomínkami k opravám obracet na Krajský úřad Moravskoslezského kraje nebo na vlastníka estakády, tedy na Ředitelství silnic a dálnic ČR," uzavřela mluvčí.

Autor: Ladislava Vavrošová

3.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Manažer Pavel Marek po letech skončil v hokejovém Třinci

Dlouholetý generální ředitel a sportovní manažer hokejistů Třince Pavel Marek ve funkci skončil. Jde o jeden z důsledků aféry, která se o víkendu rozhořela mezi trenérem Vladimírem Kýhosem a útočníkem Jiřím Polanským. Dozorčí rada klubu na Markovo místo jmenovala dosavadního manažera mládeže a bývalého útočníka Jana Peterka.

Primátor: Cena pozemků byla předem daná

Frýdek-Místek - Dříve byli straničtí kolegové v sociální demokracii. Později spolu pár týdnů seděli v radě a ve vedení města, ale už každý za jiný politický subjekt. Vztah mezi současným a bývalým primátorem Michalem Pobuckým a Radimem Vrbatou asi nebyl minimálně po rozpadu koalice ideální, vyostřil se ale na pondělním jednání zastupitelů.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies